Test drive: Mercedes-Benz A200 7G-DCT 156 PS

Test drive: Mercedes-Benz A200 7G-DCT 156 PS

Η στροφή της A-Class στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ πριν από τρία χρόνια είναι η σαφώς μια από τις πιο πετυχημένες αποφάσεις που έχουν πάρει στη Mercedes-Benz την τελευταία περίοδο

Μέχρι το 2012, το πιο προσιτό μοντέλο της Mercedes-Benz ήταν περιορισμένο στην όχι και τόσο δημοφιλή κατηγορία των MPV, χάνοντας τόσο σε καθαρές πωλήσεις όσο και σε θαυμαστές.

Το πρώτο βήμα, με την παρουσίαση της W176 το 2012, ολοκληρώνεται σήμερα, τρία χρόνια αργότερα, με την ανανεωμένη έκδοσή της. Όσο και αν φαίνεται παράδοξο, το facelift φέρνει την A-Class πιο κοντά στο εντυπωσιακό πρωτότυπο του 2011, τη μήτρα που γέννησε όλη την οικογένεια A-Class, CLA και GLA.
 
Πλέον, η διαμαντέ μάσκα κυριαρχεί απόλυτα στην εικόνα του εμπρός μέρους. Ο νέος προφυλακτήρας είναι πιο γωνιώδης, με τις ακμές του να συνεχίζουν στους θόλους και να διατρέχουν τα πλαϊνά της A-Class. Στόχος να τονιστούν οι σπορ λεπτομέρειες και τα χαρακτηριστικά κουπέ που οδήγησαν στην επιτυχία έως τώρα. Στο πίσω μέρος, οι διπλές εξατμίσεις είναι ενσωματωμένες στον προφυλακτήρα. Ιδιαίτερα στην έκδοση δοκιμής που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, το οπτικό σύνολο πιάνει κορυφή.

Στο πακέτο AMG Line, βρίσκουμε τις πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 18”, αντί για τις 16άρες του βασικού εξοπλισμού, τη χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση (1,5 πόντο εμπρός και έναν πίσω), τα καινούργια φώτα τεχνολογίας LED High Performance, τα διάτρητα εμπρός δισκόφρενα, αλλά και τις εμπρός δαγκάνες με το σήμα της Mercedes-Benz. Τα τελευταία, έχουν και κορυφαία αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας.
 
Μικρά βήματα μπροστά και στο εσωτερικό
Βέβαια, οι λεπτομέρειες του πακέτου AMG Line συνεχίζονται και στην ούτως ή άλλως ανανεωμένη καμπίνα. Η σχεδίαση του πίνακα οργάνων και η νέα θέση της κεντρικής οθόνης πληροφοριών είναι οι πιο μεγάλες αλλαγές. Στην έγχρωμη οθόνη των 8” φιλοξενείται το νέο σύστημα πλοήγησης της Garmin, σε συνδυασμό με το υπόλοιπο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων και επικοινωνίας της Mercedes-Benz. 
 
Το σύστημα προσαρμογής της Α-Class στα μέτρα του οδηγού, το Dynamic Select, είναι πλέον διαθέσιμο σε όλα τα μοντέλα από τη Σειρά Α 200 και πάνω, ενώ συμπεριλαμβάνεται και σε όλες τις A-Class με αυτόματο κιβώτιο DCT, με το πακέτο AMG Line ή με τη χαμηλωμένη ανάρτηση. Δίνει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρία προεπιλεγμένα προγράμματα λειτουργίας για την απόκριση του κινητήρα, για την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και για τις αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου. Τα έτοιμα set-up είναι το Comfort, το Sport και το Eco, ενώ στην τέταρτη θέση Individual υπάρχει και δυνατότητα προσωπικής διαμόρφωσης. Επίσης, το Dynamic Select ελέγχει και την απόσβεση στις εκδόσεις που υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάρτηση.
 
Η διαφορά κρύβεται στις λεπτομέρειες
Αν και υπάρχουν κάποιες αλλαγές στα μηχανικά μέρη της αναβαθμισμένης γκάμας, η A 200 δεν έχει αλλάξει ούτε σε μέγιστη ισχύ ούτε σε απόλυτες επιδόσεις. Ο κινητήρας 1.6 λίτρων, με τεχνολογίες άμεσου ψεκασμού και τούρμπο, αποδίδει 156 ίππους και 25,5 kgm. Ταιριάζει άριστα στο βάρος 1.430 kg της Α-Class, δίνοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις, χωρίς να ζητά κάτι το υπερβολικό σε κατανάλωση. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη μπορεί να μην κάνει τις ταχύτερες αλλαγές του κόσμου, όμως δένει αρμονικά με τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου και, βέβαια, γίνεται πολύ πιο συμμετοχικό στο πρόγραμμα Sport. 
 
Η πιο ουσιαστική αλλαγή του νέου μοντέλου, που κρατήσαμε επίτηδες για το τέλος, είναι η νέα φιλοσοφία στην ανάρτηση. Ήδη από τις βασικές εκδόσεις, έχει γίνει στροφή προς πιο άνετες ρυθμίσεις. Πολύ περισσότερο, στη χαμηλωμένη ανάρτηση του AMG Line. Φαίνεται πως ύστερα από τα σχόλια για την ξερή απόσβεση της πρώτης γενιάς, στη Mercedes-Benz άλλαξαν στρατηγική. Η A 200 παραμένει με σπορ χαρακτήρα και εξαιρετικά σαφές μπροστινό, χωρίς να θυσιάζει εντελώς την άνεση των επιβατών. Ίσως ακόμα να μην μπορείς να βαφτίσεις την ανάρτηση «μαγικό χαλί», αλλά η ισορροπία της είναι πιο κοντά στο επιθυμητό για τους ελληνικούς δρόμους.
 
Τι λέει το DRIVE
Με την ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση συγκεντρώνει το φως της δημοσιότητας. Η ουσία είναι πως έχει κάνει και πραγματικά βήματα εμπρός, για παράδειγμα στη λειτουργία της ανάρτησης
Τιμή από €26.820 με όφελος απόσυρσης
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.250-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 23,3”
0-400 m 16,4” @ 138,5 km/h
0-1.000 m 30,0” @ 176,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,4”
60-160 km/h (με αλλαγές) 19,3”
50-80 km/h (με kickdown) 3,0”
80-110 km/h (με kickdown) 4,4”
110-140 km/h (με kickdown) 6,0”
Φρένα 100-0 km/h 35,6 m
Τελική ταχύτητα 224 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.299 x 1.780 x 1.434 mm
Βάρος 1.430 kg
 
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube