Test drive: Μazda2 1.5 G90 Auto

Test drive: Μazda2 1.5 G90 Auto

Το φρεσκαρισμένο Mazda2 με το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί ένα οδηγοκεντρικό σουπερμίνι που καταφέρνει να σε πείσει χωρίς να επαφίεται στους αριθμούς.

Πριν από μερικούς μήνες, η Mazda φρεσκάρισε για άλλη μια φορά την τρίτη γενιά του σουπερμίνι της, την οποία γνωρίσαμε στην Ελλάδα το 2019. Έτσι στις επιλογές έχει προστεθεί η απόχρωση Platinum Quartz (σ.σ.: του αυτοκινήτου δοκιμής), ενώ στα επίπεδα εξοπλισμού προστέθηκε στη γκάμα του Mazda2 και η έκδοση Ηomura. Η τελευταία περιλαμβάνει εκτός των άλλων, μαύρες ζάντες 16”, μαύρους πλαϊνούς καθρέπτες και κεραία σε σχήμα «πτερυγίου καρχαρία», προσθέτοντας έτσι μια σπορ νότα στο ιαπωνικό μικρό.

Περνώντας στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πολύ περιορισμένες με την σχεδίαση να παραμένει ίδια και την 7άρα οθόνη αφής του εύχρηστου συστήματος infotainment να δεσπόζει στο ταμπλό. Η τελευταία, διαθέτει πλέον δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay.

Mazda2

Όταν κάτσεις πίσω από το τιμόνι, θα βρεις γρήγορα την ιδανική θέση οδήγησης και θα βολευτείς στο μαύρο κάθισμα που για την έκδοση Homura έχει κόκκινες ραφές. Παράλληλα, τα υλικά στο ταμπλό είναι μια μίξη μαλακών και σκληρών πλαστικών που έχουν εξαιρετική συναρμογή. Εδώ, αξίζει να πλέξουμε το εγκώμιο άλλη μια φορά για την ποιοτική αίσθηση των χειριστηρίων και των διακοπτών σε όλη την καμπίνα, τόσο που κοιτούν στα μάτια premium προτάσεις της κατηγορίας.

Στον τομέα της χωροταξίας, ο οδηγός με τον συνοδηγό είναι άνετοι, ωστόσο πίσω ο χώρος για τα γόνατα είναι περιορισμένος. Από την πλευρά του, στα 255 lt ο χώρος αποσκευών έχει πρακτικό σχήμα αλλά ως απόλυτο νούμερο βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Πιστό στην παράδοση
Η Mazda παραμένει πιστή στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, ασκώντας βέτο στην τακτική του downsizing και του τούρμπο που ακολουθεί η πλειονότητα των κατασκευαστών στα σουπερμίνι. Κάτω από το καπό εξακολουθεί να βρίσκεται ο γνωστός 1,5 lt Skyactiv-G των 90 PS. Το μοτέρ είναι εύστροφο και δεν δυσανασχετεί στις υψηλές στροφές, πράγμα θετικό μιας και η ισχύς έρχεται στις 6.000 rpm. H μέγιστη ροπή φτάνει τα 151 Nm στις 3.500 rpm, νούμερο ξεκάθαρα «ατμοσφαιρικό».

Εδώ, σώζει την κατάσταση το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με μετατροπέα ροπής, το οποίο φροντίζει ώστε να είσαι πάντα με τη σωστή σχέση, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο μια αίσθηση ζωντάνιας στο αυτοκίνητο. Οι αλλαγές είναι ομαλές και το kickdown άμεσο. Επιπλέον, ο μετατροπέας ροπής προσφέρει πολύ πιο ομαλό μανουβράρισμα σε σχέση με τις προτάσεις που διαθέτουν κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Υπάρχει και πρόγραμμα Sport το οποίο κρατάει τις στροφές πιο ψηλά, κάνει πιο άμεση την απόκριση του κινητήρα στο γκάζι και πιο γρήγορα kickdown. Nα σημειώσουμε ότι με 6,7 lt/100 km, αντί για τα 5,7 lt/100 km της χειροκίνητης έκδοσης που διαθέτει και ήπια υβριδικό σύστημα, η επιβάρυνση στην κατανάλωση του αυτόματου κιβωτίου είναι αποδεκτή.Όσον αφορά τις επιδόσεις, ο κατασκευαστής ανακοινώνει ότι το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 12,1” και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 177 km/h.

Μικρός μαχητής
Στο δρόμο, ωστόσο, το Mazda2 δεν έχει σκοπό να σε κερδίσει με τα νούμερα του αλλά κυρίως με την αίσθηση στην οδήγηση και την οδική συμπεριφορά του. Το τιμόνι και τα πεντάλ έχουν σωστό βάρος και απόκριση, ενώ υπάρχει η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση για τις καθημερινές μετακινήσεις και την σπορτίβ οδηγική συμπεριφορά. Το τιμόνι δε διακρίνεται για την πληροφορία που μεταδίδει αλλά είναι άμεσο και σε βοηθά να τοποθετήσεις με ακρίβεια το ευέλικτο σε κάθε συνθήκη Mazda2. Στρίβοντας η υποστροφή αργεί να έρθει και η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη. Στις αστικές μετακινήσεις από την άλλη έρχεται να ξεχωρίσει το αυτόματο κιβώτιο προσφέροντας απλόχερα ευκολία, την ίδια στιγμή που η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου.

Εν κατακλείδι, παρά την πολυετή πορεία του στην αγορά το Mazda2 παραμένει ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά κι ευχάριστα σουπερμίνι. Η οδηγική συμπεριφορά του σε συνδυασμό με την ευκολία που προσφέρει το αυτόματο σασμάν το καθιστούν μια ελκυστική συνταγή που αποτελείται από παραδοσιακά συστατικά.

Mazda2

Στην ελληνική αγορά, το Mazda2 με το αυτόματο σασμάν είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, με αρχική τιμή τις €16.923 για την έκδοση Challenge. Ωστόσο, αξίζει να αναβαθμίσετε στην έκδοση Homura η οποία με €19.103 διαθέτει αρκετά καλούδια παραπάνω, όπως ζάντες αλουμινίου 16”, μαύρους πλαϊνούς καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, φιμέ τζάμια, σύστημα υποστήριξης διατήρησης λωρίδας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης χωρίς κλειδί.


Τι λέει το DRIVE
To Μazda2 εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις πιο οδηγοκεντρικές κι ευχάριστες προτάσεις στην κατηγορία, με το αυτόματο κιβώτιο να του ταιριάζει γάντι προσφέροντας ευκολία και ζωντάνια.
Τιμή Από €16.923
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.496 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση  90 PS/6.000 rpm, 151 Nm/3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1”
Τελική ταχύτητα 177 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.065 x 1.695 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 1.037 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube