Test drive: Land Rover Discovery Sport SD4

Με μεγάλο κομμάτι της γοητείας του Evoque και με όλο τον οικογενειακό χαρακτήρα του Discovery, το Disco Sport θα είναι άξιος συνεχιστής του Freelander 2.
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Land Rover μου αρέσει πολύ. Θυμάμαι μηχανικούς της αγγλικής εταιρίας να προσπαθούν να εξηγήσουν πως η σχεδιαστική υστέρηση, μεταφράζεται σε υπεροχή εκτός δρόμου, λόγω γωνιών, προβόλων και λοιπών.

Εκτός αυτού, δεν θα διαφωνήσει κανείς, πως στην προηγούμενη γενιά μεγάλων SUV της Land Rover, ο τρόμος μόλις ξεπρόβαλαν από τη γωνία ήταν πολύ δυνατότερο συναίσθημα από το θαυμασμό. Ε, λοιπόν, η νέα εποχή μπορεί να συνδυάζει την ισορροπημένη εμφάνιση με τις off road ικανότητες, τόσο με το Evoque στο στρατόπεδο της Range Rover όσο και με το Discovery Sport στο αντίστοιχο της Land Rover. Τα δυνατά σημεία του είναι οι άψογες αναλογίες με κοντούς προβόλους, οι μεγάλοι τροχοί και τα εντυπωσιακά φώτα που στολίζουν τη μάσκα. 
 
Δύναμη παντός εδάφους
Προς το παρόν, ο βασικός διαθέσιμος κινητήρας είναι ο 2.2 ντίζελ, απόδοσης 190 ίππων. Είναι γαλλικής προέλευσης, από τη, γκάμα της PSA, που έχει διακριθεί ιδιαιτέρως στους πετρελαιοκινητήρες τα τελευταία χρόνια. Ο 2.2 SD4 καλύπτει άριστα τις ανάγκες του Discovery Sport, παρά το μεγάλο βάρος του. Στις μετρήσεις επιδόσεων δεν επιτεύχθηκαν οι επιδόσεις που ανακοινώνονται από τη Land Rover. Όμως ακόμα και έτσι, είναι αξιόλογο πως ένα SUV με βάρος λίγο πάνω από τους δύο τόνους, επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε 9,7”. Για τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, φροντίζει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εννέα σχέσεων που κατασκευάζει η ZF. Με ευρεία κλιμάκωση, μπορεί να βρει ανά πάσα στιγμή την κατάλληλη σχέση, είτε επιδιώκεις την απόλυτη επιτάχυνση είτε τη χαλαρή οδήγηση.

Αξίζει να αναφέρω πως η πολύ κοντή 1η δεν επιλέγεται στην καθημερινή οδήγηση. Χρησιμοποιείται, είτε με κάποιο από τα ειδικά προγράμματα ελέγχου της τετρακίνησης είτε βέβαια απευθείας από τον οδηγό, με τα paddles. Το βασικό πρόγραμμα του κιβωτίου, στη θέση «D», έχει την τάση να ανεβάζει γρήγορα σχέση όταν επιταχύνεις προοδευτικά, χωρίς να κάνει το αντίστροφο όταν επιβραδύνεις για μία στροφή. Για λίγο πιο σβέλτη οδήγηση, έτσι ώστε να μην έχεις μια ή και δύο σχέσεις πάνω στη στροφή, το πρόγραμμα «S» είναι πολύ προτιμότερο
 
Το σύστημα τετρακίνησης Terrain Response δεν έχει αλλάξει απ’ ό,τι γνωρίζαμε παλαιότερα από το Freelander 2, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με τον οδηγό. Στα μηχανικά μέρη υπάρχουν πάντα βελτιώσεις. Στην πέμπτη γενιά του, ο πολύδισκος συμπλέκτης της Haldex είναι 4 kg ελαφρύτερος, χρησιμοποιεί μια νέα φυγοκεντρική αντλία που κάνει ταχύτερη τη μεταβολή του ποσοστού και ο ηλεκτρονικός του έλεγχος έχει τη δυνατότητα να προβλέπει τις ανάγκες στη μετάδοση και να ρυθμίζει αντίστοιχα την αναλογία εμπρός-πίσω.

Στα Discovery Sport SD4, καθώς και στα 5θέσια TD4, υπάρχει διαθέσιμο και το σύστημα Active Driveline που έχει τη δυνατότητα να αποσυνδέει τη μετάδοση προς τους πίσω τροχούς, αλλά και με τη βοήθεια δύο πολύδισκων συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό να προσομοιώνει τη λειτουργία του μπλοκέ. Τα προγράμματα λειτουργίας είναι τέσσερα. Πέραν του κύριου γενικής χρήσης, υπάρχει το «Grass», «Gravel», «Snow» για τις περισσότερες off road διαδρομές, το «Mud & Ruts», για λάσπη και ανομοιόμορφο δρόμο, καθώς και το «Sand» για τις ανάγκες τις άμμου. Οι διαφορές μεταξύ τους έχουν να κάνουν με την αρχική αναλογία εμπρός-πίσω, με την απόκριση του γκαζιού, τις στροφές αλλαγής ταχυτήτων από το κιβώτιο, αλλά και τις επεμβάσεις των ηλεκτρονικών μέσω των φρένων. 
 
Φέρνοντας το Discovery Sport αντιμέτωπο με πραγματικά απαιτητικές και δύσκολες συνθήκες, αποδεικνύει πως είναι ένα ικανό και άξιο τέκνο της Land Rover. Παρά το μεγάλο βάρος είναι εξαιρετικό σε μειωμένη πρόσφυση, προβλέψιμο, εύκολο για τον οδηγό, ενώ μέχρι ενός σημείου επιτρέπει και το λάθος υπολογισμό. Θα χρειαστεί να υπερεκτιμήσεις πολύ τις ικανότητές σου για να καταφέρεις να κολλήσεις. Τα καταφέρνει διότι παρά τη φουτουριστική σχεδίασή του, διατηρεί μια σεβαστή απόσταση από το έδαφος, στα 21,2 cm. Επίσης, οι γωνίες προσέγγισης ράμπας και αναχώρησης είναι 25º, 21º και 31º αντίστοιχα, στο άνω όριο της κατηγορίας των SUV. Φυσικά, υπάρχει και το σύστημα Hill Descent Control, για τις απότομες κατωφέρειες, μια καινοτομία που έφερε στην αγορά πρώτη η Land Rover, στην πρώτη γενιά Freelander. 
 
Στην άσφαλτο, παρότι πιο συμμαζεμένο από τα μεγαλύτερα αδέλφια του, το Discovery Sport δεν παύει να είναι βαρύ και ράθυμο. Δεν ενδείκνυται για γρήγορη οδήγηση, κυρίως λόγω του χαρακτήρα του. Μπορεί να κινηθεί σβέλτα, όμως με την υποστροφή αδράνειας να παραμονεύει σε κάθε στροφή, μαζί με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Το τιμόνι έχει βαριά αίσθηση, αλλά και μεταβλητό λόγο μετάδοσης, κάτι που το κάνει πιο εύχρηστο και πιο ξεκούραστο στις μανούβρες της καθημερινής οδήγησης. 
 
Άψογο και πολυχρηστικό
Η συμβίωση μαζί του είναι απλά υπέροχη. Εκτός από την άνεση και το χαμηλό επίπεδο θορύβου που απολαμβάνεις στην καμπίνα, η Land Roverέχει φροντίσει έτσι ώστε το Discovery Sport να σου δίνει πολύ περισσότερα. Η ποιότητα κατασκευής, η επιλογή των υλικών και το φινίρισμα είναι κορυφαία για την κατηγορία, δίνοντας σεμινάρια για το πώς πρέπει να νιώθεις μέσα σε ένα premium SUV. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη, για άψογη ορατότητα. Η εργονομία είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, μόλις συνηθίσεις το νέο σύστημα πολυμέσων. Ίσως μόνη εξαίρεση, είναι να καταφέρεις να πετύχεις τις μικρές λεπτομέρειες στην οθόνη αφής, κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Δεδομένων των διαστάσεων, οι χώροι για μικροπράγματα θα μπορούσαν να είναι περισσότεροι. Οι διαθέσιμοι χώροι επιβατών είναι απολύτως επαρκείς ακόμα και για τους πιο εύσωμους.

Η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη, έτσι ώστε το εσωτερικό να διαμορφώνεται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Οι επιλογές σε ταπετσαρίες, χρωματικούς συνδυασμούς και εξοπλισμό είναι χορταστικές και για τους πιο απαιτητικούς. Ανάμεσα σε αυτά που ξεχωρίζουν, αναφέρω το κορυφαίο ηχοσύστημα Meridian με τα 17 ηχεία, την κεντρική οθόνη πληροφοριών 8”, την πανοραμική ηλιοροφή, καθώς και τη μεγάλη λίστα με προγράμματα βελτίωσης της ενεργητικής ασφάλειας, όπως η αυτόματη ακινητοποίηση, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και οι περιφερειακές κάμερες. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, συμπεριλαμβανόταν και η τρίτη σειρά καθισμάτων, που κοστίζει €2.800.

Δυστυχώς, η τρέχουσα φορολογική πολιτική επιβαρύνει δυσανάλογα το Land Rover Discovery Sport, με αποτέλεσμα η αρχική τιμή για την ντίζελ έκδοση των 190 ίππων να ξεκινά από τα €58.600, ενώ αντίστοιχα η πιο πλούσια HSE Luxury είναι στα €87.200. Αυτό, δεν αναιρεί το γεγονός ότι το Discovery Sport είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, απλά μειώνει σημαντικά αυτούς που τελικά μπορούν να το αποκτήσουν. 
 
Τι λέει το DRIVE
Εξαιρετικό εκτός δρόμου, ευρύχωρο και πολυτελές για την οικογένεια. Το νέο Discovery Sport είναι πολύ καλό, αλλά δυστυχώς και πολύ ακριβό…
Τιμή από €58.600
Τεχνολογία 2.179cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο, 190 PS/3.500 rpm, 42,8 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 27,2”
0-400 m 16,9” @ 133,2 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 166,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,2”
60-160 km/h (με αλλαγές) 22,9”
50-80 km/h (kickdown) 3,2”
80-110 km/h (kickdown) 5,0”
110-140 km/h(kickdown) 7,8”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8lt/100 km
Εκπομπές CO2 161g/km
Διαστάσεις 4.589 x 2.069 x 1.724mm
Βάρος 2.050 kg
Μετρήσεις DRIVE