Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 2WD

Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 2WD

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Kia Sportage με τον κινητήρα 1.6 T-GDI των 177 ίππων και κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Η Kia Motors αναπτύσσεται πολύ επιθετικά την τελευταία δεκαετία, παρουσιάζοντας μοντέλα που διαθέτουν υψηλή ποιότητα και τεχνολογία, μαζί με πολύπλευρο χαρακτήρα.

Ένα από αυτά είναι και το Sportage, το μεσαίο SUV της, που στην τέταρτή γενιά του αποτελεί ένα από τα πιο ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας. Είναι άλλωστε το best seller της εταιρείας, με πάνω από 131.000 πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά το 2017. Προκειμένου να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστικό, το καλοκαίρι ανανεώθηκε και πλέον το φρέσκο μοντέλο βρίσκεται και στις εκθέσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Οι αισθητικές αλλαγές εντοπίζονται στους προφυλακτήρες, στα φώτα εμπρός και πίσω, καθώς και στην τονισμένη μάσκα. Νέας σχεδίασης είναι οι ζάντες αλουμινίου, ενώ εμπλουτισμένη είναι η χρωματική παλέτα. Στις εκδόσεις GT Line, όπως αυτή που δοκιμάζουμε, υπάρχει νέο αεροδυναμικό κιτ, διπλή απόληξη της εξάτμισης και ψευδό-διαχύτης πίσω.

Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 2WD
Στο εσωτερικό, συναντάμε νέες επενδύσεις στα καθίσματα και φρέσκιες διακοσμητικές φάσες σε ταμπλό και πάνελ θυρών, ενώ νέας σχεδίασης είναι το flat-bottomed τιμόνι της έκδοσης GT Line. Το σύστημα πολυμέσων- πλοήγησης πλέον έχει εμπλουτισμένες λειτουργίες και συνδυάζεται με έγχρωμη οθόνη αφής 7" ή 8”, ενώ δεν υπάρχει αλλαγή στα μαλακά και σκληρά πλαστικά του ταμπλό, τα οποία παραμένουν ποιοτικά, με υψηλού επιπέδου μοντάρισμα.

Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 2WD

Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και πέντε ενηλίκους, με τον τρίτο πίσω να μην αισθάνεται ριγμένος, καθότι το τούνελ μετάδοσης είναι χαμηλό. Επιπλέον, οι πλάτες του πίσω καθίσματος έχουν ρυθμιζόμενη κλίση, για ακόμα περισσότερη άνεση. Το πορτμπαγκάζ των 491 lt θα χωρέσει μπόλικες αποσκευές, ενώ ο κρυφός χώρος κάτω από το πάτωμα χωρά ακόμα και την εταζέρα εάν χρειαστεί να την αφαιρέσεις. Το μόνο που λείπει είναι οι γάντζοι συγκράτησης των χειραποσκευών. 

Από την άλλη, θήκες για μικροπράγματα υπάρχουν σε αρκετά σημεία της καμπίνας και εκείνες στην κεντρική κονσόλα δαπέδου είναι μεγάλες. Το κάθισμα διαθέτει ακριβέστατη ρύθμιση της πλάτης με περιστροφικό χειριστήριο, κάτι που σε συνδυασμό με την τοποθέτησή του ψηλά και τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες, εξασφαλίζει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα.

Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 2WD

Η γκάμα κινητήρων διαθέτει τώρα περισσότερες επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης «EcoDynamics+» με δίλιτρο τουρμποντίζελ κινητήρα και ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48 volt. Στις βασικές πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ο νέος 1.6 CRDi με 115 ή 136 PS αντικαθιστά τον παλαιότερο 1.7 CRDi και μπορεί να συνδυαστεί, στη δυνατή εκδοχή, με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. 

Στη βενζινοκίνητη γκάμα δεν υπάρχουν αλλαγές σε εκδόσεις, ωστόσο ο 1.6 T-GDi του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε διαθέτει πλέον φίλτρο μικροσωματιδίων GPF. Αποδίδει 177 ίππους στις 5.500 rpm, 27,0 kgm από τις 1.500 έως τις 4.500 rpm, και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η τετρακίνητη έκδοση ανεβάζει την τιμή κατά €4.400, ενώ το 7άρι αυτόματο κιβώτιο άλλα €2.000.

Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 2WD
Στην περίπτωση του αυτοκινήτου μας, με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση μόνο εμπρός δηλαδή, οι επιδόσεις είναι κορυφαίες και δεν θα αδικούσαν ένα σημαντικά ισχυρότερο μοντέλο. Παρότι η ζυγαριά έδειξε 1.560 kg, γράψαμε 0-100 km/h σε μόλις 7,9” (από 9,2” που ανακοινώνει ο κατασκευαστής), ενώ η τελική ακουμπά τα 205 km/h. Αντίστοιχα γρήγορα ολοκληρώνονται τα 50-110 km/h και τα 60-160 km/h, σε 6,0” και 16,3” αντίστοιχα. 

Παρόμοιο κορυφαίο πρόσωπο παρουσιάζει και η επίδοση των φρένων, με 100-0 km/h σε μόλις 36,5 m. Η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ δεν είναι υποδειγματικά ακριβής, η αντοχή του πάντως είναι.

Η μέση κατανάλωση του δικίνητου Sportage 1.6 T-GDi μετρήθηκε στα 9,6 lt/100 km, δηλαδή 0,5 lt/100 km κάτω από της -προηγούμενης- τετρακίνητης αυτόματης έκδοσης που είχαμε δοκιμάσει. Σε χαλαρό ρυθμό κίνησης πάντως κυμαίνεται μεταξύ 8 και 8,5 lt/100 km, ενώ σε αντίθετη περίπτωση ξεπερνά τα 10 lt/100 km.

Οδηγώντας το ανανεωμένο Kia Sportage, εκτός από τις δυνατές επιδόσεις αντιλαμβάνεσαι επίσης την πολιτισμένη λειτουργία και το μεγάλο εύρος απόδοσης του μοτέρ. Ο λεβιές ταχυτήτων έχει λογικές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα ακόμα και στις πολύ γρήγορες αλλαγές. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη ρύθμιση της ανάρτησης, που ελέγχει σωστά το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα και περιορίζει την κλίση στις στροφές, έχεις ένα οδηγικά ευχάριστο αυτοκίνητο, με μασίφ αίσθηση από το πλαίσιο και αίσθηση απόλυτης σιγουριάς σε κάθε διαδρομή.

Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 2WD

Οι 19άρηδες τροχοί της έκδοσης GT Line δεν επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την άνεση, ούτε καν στο χώμα. Ωστόσο στην ελληνική πραγματικότητα μικρότεροι τροχοί όπως οι 17άρηδες που έχει η βασική έκδοση Upgrade, ταιριάζουν ακόμα καλύτερα.

Από πλευράς εξοπλισμού, ο συγκεκριμένος κινητήρας προσφέρεται σε δύο επίπεδα, το Upgrade και το GT Line. Από τη βασική έκδοση Upgrade που κοστίζει €22.590, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος και δεν απουσιάζει κάτι σημαντικό. Η έκδοση GT Line όμως, στα €28.590, διαθέτει σχεδόν τα πάντα, με κοσμητικό πακέτο «GT Line», σύστημα διατήρησης λωρίδας, αισθητήρα μεγάλης σκάλας φώτων, αναγνώριση ορίων ταχύτητας, ημί-δερμάτινο σαλόνι, keyless entry και εκκίνηση κινητήρα, μεγαλύτερη οθόνη υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πλοήγησης, ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη στο κάθισμα του οδηγού, LED πίσω φώτα και ζάντες αλουμινίου 19”.

Ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού, το ανανεωμένο Sportage είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας, προσφέροντας όλα όσα μπορεί να ζητήσει ο αγοραστής της κατηγορίας και, με το συγκεκριμένο κινητήρα, δυνατές επιδόσεις. Κερασάκι στην τούρτα, τα επτά χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη.

Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση έκανε το καλό καλύτερο χωρίς να ανεβάσει την τιμή για μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία. Και μια από τις πιο γρήγορες με το συγκεκριμένο κινητήρα.
Τιμή Από €22.590
Τεχνολογία 1.591 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 177 PS/5.500 rpm, 27,0 kgm/1.500-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
0-160 km/h 20,2”
0-400 m 15,7” @ 144,1 km/h
0-1.000 m 28,8” @ 180,2 km/h
60-160 km/h με αλλαγές 16,3”
50-80 km/h με 3η 3,2”
80-110 km/h με 3η 3,8”
80-110 km/h με 4η 5,2”
110-140 km/h με 4η 6,5”
110-140 km/h με 5η 8,5”
Φρένα 100-0 km/h 36,5 m
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 170-175 g/km
Διαστάσεις 4.485 x 1.855 x 1.645mm
Χώρος αποσκευών 491 lt
Βάρος 1.530 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube