Test drive: Kia Picanto 1.0 T-GDI

Με τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων, το Picanto μετατρέπεται σε ένα θερμόαιμο αυτοκίνητο πόλης, με κορυφαίες για την κατηγορία του επιδόσεις.

Εάν το καλοσκεφτείς, το 2004 το Picanto ήταν ένα από τα πρώτα μοντέλα που έβαλε την Kia σε τροχιά κορυφής.

Ακόμα περισσότερο η δεύτερη γενιά που παρουσιάστηκε το 2011, που έκανε κι ένα μεγάλο βήμα σε εικόνα. Με τη σειρά της, η τρίτη γενιά είναι ουσιαστικά μια εξέλιξή της δεύτερης σε όλους τους τομείς, ξεκινώντας από την εμφάνιση και καταλήγοντας στην τεχνολογία.

Το μήκους 3,6 m αμάξωμα είναι πλήρως εναρμονισμένο στο μάτι με τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Επίσης είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής σε ποσοστό 44% και διαθέτει 67 m θερμικών κολλήσεων που συντελούν στη στιβαρότητά του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Kia Rio 1.2

Εκτός από την ασφάλεια, η τελευταία καλλιεργεί συμβατότητα με στοιχεία όπως ο 3κύλινδρος 1.000άρης τούρμπο κινητήρας της Kia με τους 100 PS. Με δεδομένο ότι το βάρος είναι 995 kg, η αναλογία ισχύος/βάρος διαμορφώνεται στο 9,95 που ξεπερνάει σαφώς τις απαιτήσεις του αστικού περιβάλλοντος.

Χωρίς ενοχλητικά τραχιά ή θορυβώδη λειτουργία, ο 1.0 T-GDI ζωντανεύει από τις 1.500 rpm και παραμένει δυνατός κι ελαστικός έως τις 5.000 rpm. Η κλιμάκωση στο 5άρι κιβώτιο είναι αυτή που πρέπει για να τον υποστηρίζει, όπως και η απόκριση στο γκάζι. Με τον τρόπο αυτό, το Picanto απλώνει τη δύναμή του απρόσκοπτα και αποτελεσματικά, απολαυστικά κατά μια έννοια.

Στη σβέλτη οδήγηση πάντως καλό είναι να ξέρεις πως η κατανάλωση μπορεί να ξεπεράσει τα 8 lt/100 km, παρότι ως μέση τιμή μετρήσαμε 6,8. Στην πόλη από την άλλη δε θα πρέπει να υπολογίζεις πολύ πάνω από τα 7 εάν έχεις το νου σου, ενώ τα 110 g CO2/km σημαίνουν καθημερινό πάσο στον πράσινο Δακτύλιο.



Το τούρμπο Picanto είναι ξεκάθαρα γρήγορο και στη γλώσσα του V Box αυτό σημαίνει 0-100 km/h σε 9,2”, την απολύτως κορυφαία επίδοση της κατηγορίας. Αντίστοιχες είναι και οι ρεπρίζ. Ένα Volkswagen up! 1.0 TSI μπορεί να ακολουθήσει, μόνο όμως με στο κιβώτιο. Με 4η και 5η η υπεροχή του Picanto είναι καθολική. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα 80-110 km/h με 3η και 4η ολοκληρώνονται σε 5,2 και 7” αντίστοιχα, ενώ τα 110-140 km/h με 4η και 5η σε 9,2 και 13,8.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ένα αυτοκίνητο πόλης με εξ’ ορισμού σπορ διάθεση την ικανότητα να ανταπεξέρχεται άνετα και πέρα από το αστικό πεδίο. Τα φρένα με τα τέσσερα δισκόφρενα στέκονται στο ύψος των απαιτήσεων και είναι ανθεκτικά και δυνατά, με άμεσο πεντάλ και 100-0 km/h σε 36,8 m.

Καλορυθμισμένη αποδεικνύεται και η ανάρτηση, που χωρίς να είναι κούτσουρο αλλά ούτε και μαλακή εξασφαλίζει πάντα αυτοκυριαρχία στο αμάξωμα. Η κλίση στις στροφές δεν είναι μεγάλη, ενώ το κράτημα είναι επαρκέστατο, έχοντας και τη βοήθεια των τροχών 16” της έκδοσης GT-Line που είναι ντυμένοι με λάστιχα 195/45.

Αρκεί να είσαι στοιχειωδώς προσεκτικός με τη δοσολογία του γκαζιού στην έξοδο των στροφών και η πρόσφυση δε θα σε προβληματίσει. Αντιθέτως μπορείς να κινείσαι πραγματικά γρήγορα, με ουδέτερη συμπεριφορά και το πίσω μέρος να ακολουθεί πιστά το εμπρός. Το τιμόνι δε μεταφέρει πολλή πληροφόρηση από το δρόμο στα χέρια του οδηγού, είναι όμως συνεπές στη μεταφορά των εντολών στους τροχούς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 4x4 DCT

Παράλληλα κόβει αρκετά, κάτι απαραίτητο σε ένα αυτοκίνητο πόλης. Αυτό που πρωτίστως είναι το Picanto δηλαδή, οπότε δε μπορείς παρά να εκτιμήσεις πολύ την ευχρηστία του. Το γκάζι, ο συμπλέκτης και ο λεβιές του κιβωτίου είναι όλα ρυθμισμένα με στόχο την ευκολία.

Το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα, που μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα μοντέρνα, είναι όμως εξαιρετικά καλοφτιαγμένη και πρακτική για τα δεδομένα της κατηγορίας, με κορυφαίους χώρους επιβατών με 255 lt αποσκευών. Συνοδεύεται δε από πολύ σωστή ορατότητα, αντίστοιχη εργονομία και θέση οδήγησης βολική για όλους έστω κι εάν το τιμόνι δεν έχει τηλεσκοπική ρύθμιση.



Παράπονο αποκλείεται να έχεις και από τον εξοπλισμό της έκδοσης GT-Line, που περιλαμβάνει πλήρες πακέτο αερόσακων, ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας, air-condition, infotainment με οθόνη αφής, μέχρι και δερμάτινα καθίσματα που πάντως δεν επιτρέπουν στο σώμα να αναπνέει όπως πρέπει.

Όλα αυτά διατίθενται σε ένα πακέτο που δε θα μπορούσε να είναι φτηνό και ξεκινάει από τα €14.090, έχοντας πάντως κάλυψη με 7 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης -που μεταβιβάζεται- για τα μηχανικά μέρη.

Ικανή και αναγκαία συνθήκη για την αγορά του βέβαια είναι η χρήση του και εκτός πόλης, αφού σε διαφορετική περίπτωση δεν υπάρχει λόγος να μην προτιμήσεις την αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα, στα €12.690.

Τι λέει το DRIVE
Το πληρέστατο πακέτο του Picanto δέχεται τις υπηρεσίες του 1.000άρη κινητήρα των 100 PS και γίνεται ένα από τα ευχάριστα αυτοκίνητα πόλης που υπάρχουν εκεί έξω.
Τιμή €14.090
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/4.500 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 29,7”
0-400 m 16,8” @ 132 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 161,9 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 25,5”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (4η) 9,2”
110-140 km/h (5η) 13,8”
Φρένα 100-0 km/h 36,8 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.485 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών 255 lt
Βάρος 995 kg
Μετρήσεις DRIVE