Test drive: Jeep Renegade 2.0L Trailhawk

Test drive: Jeep Renegade 2.0L Trailhawk

Το Renegade ήταν ανέκαθεν η πιο επαναστατική έκδοση, το συνώνυμο της περιπέτειας και της απαιτητικής χρήσης. Στη νέα εποχή που βαδίζει η Jeep, η σκληροπυρηνική έκδοση Trailhawk κρατάει τη σημαία ψηλά.

Το όνομά του είναι ένα από τα πιο ιερά τοτέμ της παγκόσμιας αυτοκίνησης. Η μαμά Jeep, δε θα μπορούσε να έχει αφήσει το αγαπημένο της παιδί στη μάχη της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας, χωρίς τα κατάλληλα πολεμοφόδια.

Οι εκτός δρόμου ικανότητες είναι αδιαπραγμάτευτες, όπως επίσης το ίδιο ισχύει και για τη μοναδική εξωτερική εμφάνιση. Όμως από εκεί και πέρα, τα κοινά στοιχεία με την μακρινή κληρονομιά της Jeep δεν είναι και τόσο πολλά. 
 
Αλλαγή σελίδας
Το απλοϊκό πλαίσιο τύπου σκάλας έχει δώσει τη θέση του σε ένα προηγμένο αυτοφερόμενο πλαίσιο. Οι κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας και κατανάλωσης έχουν δώσει τη θέση τους σε σύγχρονους υπερτροφοδοτούμενους τετρακύλινδρους. Η απολύτως μηχανική τετρακίνηση που κόστιζε ακριβά σε τριβές και απώλειες έχει αντικατασταθεί από ένα πανέξυπνο σύστημα, με πολλά προγράμματα λειτουργίας και δυνατότητα να προσαρμόζεται στις συνθήκες.

Το στεγνό, σπαρτιάτικο εσωτερικό, με μόνο τα απολύτως απαραίτητα και με αμφισβητήσιμη ποιότητα κατασκευής, έχει αντικατασταθεί από ένα σύγχρονο περιβάλλον, με όλα τα ηλεκτρονικά γκάτζετ και με χαρακτηριστικά ασυμβίβαστη σχεδίαση. Η διχρωμία εξωτερικά και η επαναστατική του σχεδίαση, είναι το διαβατήριό του σε μια δύσκολη και απαιτητική κατηγορία. Σε αυτήν, δε θα μπορούσε να σταθεί χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον οδηγό ή χωρίς πλούσιο εξοπλισμό άνεσης. Έτσι ο «Σπαρτιάτης» απέκτησε σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος, δερμάτινα καθίσματα, συνδεσιμότητα bluetooth και 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης.
 
Ευρωπαϊκές δεσμεύσεις
Ο συγκεκριμένος συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου που είχαμε στα χέρια μας, είναι με διαφορά ο πιο ικανός και ο πιο εντυπωσιακός. Ο 2λιτρος ντίζελ αποδίδει 170 PS και 35,7 kgm, μεγέθη εντυπωσιακά για την κατηγορία των compact SUV. Όταν βάλουμε στην εξίσωση και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, γίνεται αμέσως  αντιληπτό για πόση δύναμη μιλάμε. Το Renegade σπινάρει ελάχιστα στην εκκίνηση και φτάνει τα 100km/h σε 9,1”. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ανάλογες με ένα σβέλτο καθημερινό αυτοκίνητο, με 4,8” για το 80-110 km/h και με 8,0” για το 50-110 με αλλαγές.

Στην Jeep, έχοντας «διαβάσει» καλά το απαιτούμενο προφίλ δυνατοτήτων, επέλεξαν να προχωρήσουν σε ένα έξυπνο προγραμματισμό του κιβωτίου. Η κλιμάκωσή του είναι τέτοια που να ευνοεί την καθημερινή χρήση, την οικονομία καυσίμου και τις καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Όμως το σημαντικότερο είναι η κοντή 1η. Δε φτάνει σε αντίστοιχα επίπεδα με ένα κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού όμως πολύ καλύτερο από ένα καθημερινό χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο. Σε αυτόματη λειτουργία χρησιμοποιεί τις 8 σχέσεις, κρατώντας την 1η μόνο όταν το 4WD Low είναι ενεργοποιημένο. Ο «χαρακτήρας» του αυτόματου κιβωτίου αλλάζει ανάλογα και με το πρόγραμμα που έχει διαλέξει ο οδηγός για την τετρακίνηση. Ο περιστροφικός διακόπτης του Selec Terrain, εκτός από την ισορροπία της μετάδοσης που θα δούμε παρακάτω, μεταβάλλει και τις στροφές αλλαγής σχέσεων, την απόκριση του γκαζιού, αλλά και το πόσο σπινάρισμα θα επιτρέπει το traction control. 
 
Trail Rated
Αν είναι κάτι που περιμένεις να είναι τέλειο σε ένα Jeep, αυτό είναι η τετρακίνηση και οι ικανότητες εκτός δρόμου. Με δεδομένο πως ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό είναι ασύμφορο σε κόστος και μεγάλο σε διαστάσεις για την κατηγορία του Renegade, η μετάδοση μέσω συστήματος πολύδισκου συμπλέκτη είναι μονόδρομος. Όπως έχουμε επισημάνει πολλές φορές, ο ηλεκτρονικός έλεγχος ενός τέτοιου συστήματος μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Είναι η πρώτη φορά που λίγο πάνω από τα €30.000 έχουμε μια τόσο ολοκληρωμένη διαχείριση.

Στη βασική θέση Auto, το μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμης πάει στους εμπρός τροχούς, ενώ πάνω από κάποια ταχύτητα υπάρχει και δυνατότητα απεμπλοκής του άξονα προς το πίσω διαφορικό, για μείωση των απωλειών. Στο Snow, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σε πιο χαμηλές στροφές, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο προοδευτική, ενώ το ποσοστό μετάδοσης ξεκινά από την αναλογία 60/40. Φυσικά προσαρμόζεται αναλόγως της ολίσθησης. Το traction control μένει ενεργοποιημένο.

Στο επόμενο πρόγραμμα, το Sand, οι αλλαγές είναι σε υψηλότερες στροφές, ώστε να έχεις πάντα δύναμη, η μετάδοση ροπής μπορεί να φτάσει έως το 100% εμπρός ή πίσω, ενώ το traction control είναι μερικώς απενεργοποιημένο. Παρόμοια είναι και η λειτουργία στο Mud, με διαφορές στον έλεγχο της πρόσφυσης και την απόκριση του γκαζιού. Στο Rock, το σύστημα φρένων μπορεί να επέμβει ενεργά, ως άλλο ηλεκτρονικό μπλοκέ, για να κατευθύνει τη ροπή σε κάποιο συγκεκριμένο τροχό. Επιλέγεται και η 1η σχέση στο κιβώτιο, ενώ είναι εντελώς απενεργοποιημένο το traction control.

Το τετρακίνητο ντίζελ Renegade αν και είναι με διαφορά το πιο βαρύ της γκάμας, δεν πληρώνει ακριβό πρόστιμο στην οδική του συμπεριφορά. Όμως απέχει αρκετά και από το σπορ άκρο της κατηγορίας. Είναι απολύτως λογικό, αφού η πλειονότητα των compact SUV δεν έχει κανένα χωμάτινο προσανατολισμό. Χωρίς να μπορώ να πω πως η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο μαλακή από ότι θα έπρεπε, σε γρήγορη οδήγηση στην άσφαλτο δεν είναι όσο άμεσο περίμενα. Έχει κοντή κρεμαγέρα που βοηθά στις γρήγορες αντιδράσεις, όμως όταν το πιέσεις παίρνει κλίση και δεν σε πληροφορεί επαρκώς για την κατάσταση των εμπρός τροχών. Πιθανόν λόγω των ελαστικών M+S υψηλού προφίλ.
 
Το παιχνίδι αλλάζει
Το νέο Renegade έρχεται να καλύψει ένα κενό που είχε μείνει πολύ καιρό ανοιχτό για την αμερικανική εταιρία. Είναι με διαφορά το καλύτερο δείγμα που έχει να επιδείξει η συνεργασία της Jeep με το Fiat Group, σε όλα τα επίπεδα. Από τη μηχανική αρτιότητα και τους κινητήρες, μέχρι τον εξοπλισμό και τη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Το Trailhawk είναι με διαφορά το πιο ικανό τετρακίνητο στην κατηγορία του, επαναφέροντας δυνατά την Jeep στο παιχνίδι των SUV.

Περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς και η αναλυτική βαθμολογία του Jeep Renegade Trailhawk στις δοκιμασίες του Supertest, στο DRIVE 221.
 
Τι λέει το DRIVE
Το νέο Jeep Renegade είναι πραγματικά μια ευχάριστη έκπληξη για τους φίλους των τετρακίνητων. Η Jeep επαναφέρει το παιχνίδι εντός έδρας, δηλαδή εκτός δρόμου.
Τιμή από €33.700 (με έκπτωση και απόσυρση)
Τεχνολογία 1.956 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, άμεσος ψεκασμός common rail, 170 PS/3.750 rpm, 35,7 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
0-160 km/h 27,4”
0-400 m 16,4” @ 132,9 km/h
0-1.000 m 30,7” @ 164,8 km/h
Ρεπρίζ 50-80 (kickdown) 3,2”
Ρεπρίζ 80-110 (kickdown) 4,8”
Ρεπρίζ 110-140 (kickdown) 8,0”
Φρένα 100-0 km/h 43,3 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Βάρος 1.630 kg
Διαστάσεις 4.255x1.790x1.452 mm
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 155 g/km
Μετρήσεις DRIVE Magazine
 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube