Test drive: Jeep Renegade 1.4T MultiAir2

Test drive: Jeep Renegade 1.4T MultiAir2

Διαθέτει την επιβλητική παρουσία ενός κλασικού Jeep, αλλά φοράει έναν κινητήρα μόλις 1.400 cc που στέλνει την κίνηση μόνο μπροστά.

Προσθιοκίνητο Jeep. Σίγουρα κάτι τέτοιο ακούγεται οξύμωρο, οπότε μπορεί εύκολα κάποιος να το χαρακτηρίσει... γιαλαντζίπ, όμως είναι γεγονός ότι η κατηγορία των μικρών προσθιοκίνητων crossover γνωρίζει μεγάλη άνθηση στην Ευρώπη και όχι μόνο.

Τι μου κρύβεις
Σε επίπεδο εμφάνισης το νέο Renegade δεν κρύβει την καταγωγή του. Στο αμάξωμά του τα πάντα «φωνάζουν» Jeep, από τη μάσκα με τις εφτά κατακόρυφες γρίλιες μέχρι τους τετραγωνισμένους θόλους. Ψάχνοντας κάθε σπιθαμή ανακαλύπτεις αναφορές στην ιστορία της φίρμας όπως το μικροσκοπικό Willys στο παρμπρίζ και τη μάσκα με τα στρογγυλά φανάρια που είναι σκαλισμένη σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο.

Στο εσωτερικό συνεχίζεται το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο. Εδώ το έμπειρο μάτι θα αναγνωρίσει κάποια χειριστήρια που προέρχονται από την Alfa Romeo Giulietta, κάτι που δεν είναι αρνητικό αφού ούτε παράταιρα δείχνουν ούτε φτηνά. Αντίθετα, το μαλακό πάνω μέρος του ταμπλό και η καλή συναρμογή στην καμπίνα συνθέτουν ένα από τα πιο ποιοτικά εσωτερικά της κατηγορίας. Επιπλέον υπάρχουν αρκετές θήκες για ποτήρια και μικροπράγματα, με μοναδικό ατόπημα τις μικρές σε μήκος θήκες στις πόρτες. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση που του ταιριάζει, έχει καλή ορατότητα μπροστά, με τη θέα του καπό να ενισχύει την αίσθηση οδήγησης ενός πραγματικού Jeep, αλλά μέτρια πίσω δεξιά. Πολύς χώρος υπάρχει για το κεφάλι των πίσω επιβατών, παρά την πανοραμική ηλιοροφή, ενώ και αυτός για τα πόδια είναι επαρκής. Ο χώρος αποσκευών ακολουθεί τη νόρμα της κατηγορίας, με 351 lt, και έχει ένα πρακτικό διπλό πάτωμα για εύκολη φόρτωση.

Το Renegade δεν είναι φτηνό, όμως η τιμή του μεταφράζεται σε πλούσιο εξοπλισμό. Το βασικό Longitude διαθέτει σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 5’’, αισθητήρες παρκαρίσματος, υπολογιστή ταξιδίου με οθόνη 3,5’’, δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρική ρύθμιση μέσης, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16’’ κ.α. Το πιο πλούσιο Limited προσθέτει μεταξύ άλλων συστήματα διατήρησης λωρίδας και αποφυγής σύγκρουσης, αυτόματο κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης, και κοστίζει €23.140, δηλαδή περίπου όσο ένα βασικό Mini Cooper Countryman.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 1.4 turbo, κοινός με το Fiat 500X, που αποδίδει 140 ίππους και 23,4 kgm. H δύναμη φτάνει μόνο μπροστά μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, με το 6άρι διπλού συμπλέκτη να κοστίζει €1.500 επιπλέον. Το μοτέρ είναι αθόρυβο στις χαμηλές στροφές, η μέτρια απόκριση του γκαζιού δεν ενοχλεί, ενώ συμπλέκτης και κιβώτιο απαιτούν ελάχιστη δύναμη, οπότε το σύνολο είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στην πόλη. Σε πιο σβέλτη οδήγηση θα πρέπει να ξεπεράσεις την ασάφεια του λεβιέ, που δεν συμπαθεί τις γρήγορες αλλαγές. Και αν θέλεις να εκμεταλλευτείς τη ροπή του κινητήρα θα πρέπει να συμβιβαστείς με χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο. Στη σύγκριση με το Renegade 1.6 MJet II που δοκιμάσαμε τον προηγούμενο μήνα, το βενζινοκίνητο 1.400άρι είναι σαφώς γρηγορότερο από στάση, με 10,8’’ αντί για 11,8’’ για το 0-100 km/h και 17,6’’ αντί για 18,5’’ στο 400άρι. Όμως στις ρεπρίζ είναι λίγες οι μετρήσεις που μπορεί να προηγηθεί, όπως τα 80-110 km/h με 3η σε 5,2’’ αντί για 5,8’’. Στις υπόλοιπες το 1.4 MultiAir2 μένει πίσω από το 1.6 MJet II, με τη διαφορά να διευρύνεται όσο μεγαλύτερη είναι η σχέση στο κιβώτιο.

Στην πόλη τα σκληρά ελατήρια της ανάρτησης ταρακουνάνε τους επιβάτες του περισσότερο απ' ό,τι σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Όμως η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, παρά τους έξτρα τροχούς 18’’ του αυτοκινήτου της δοκιμής. Και με το που βρεις ανοιχτό δρόμο καταλαβαίνεις τι κερδίζεις από αυτή τη σκληρότητα. Αμεσότητα που δεν περιμένεις βάσει του ύψους του, μικρή κλίση όσο κι αν το πιέσεις και το πιο ακριβές τιμόνι που έχει μπει ποτέ σε Jeep. Μόνο σε κλειστές ανηφορικές στροφές με γλιστερό οδόστρωμα θα καταλάβεις ότι η κίνηση μεταδίδεται μόνο μπροστά. Και όταν υπερβάλλεις, το συντηρητικό σύστημα ευστάθειας θα σε επαναφέρει νωρίς-νωρίς στην τάξη. Επιπλέον, τιμώντας το σήμα που φέρει στη μάσκα του, το Renegade νιώθει άνετα και όταν κινείται εκτός δρόμου, τουλάχιστον μέχρι εκεί που μπορεί να σε πάει η μπροστινή κίνηση.

Για το συμφέρον σου
Ο πιο δύσκολος αντίπαλος για το Renegade είναι ο άλλος του εαυτός. Το 1.6 diesel κοστίζει κάτι παραπάνω από €2.000 περισσότερο από το βενζινοκίνητο 1.4 με ίδιο εξοπλισμό. Καίει όμως χωρίς κόπο λιγότερα από 7 lt/100 km, ενώ το βενζινοκίνητο χρειάζεται προσπάθεια για να πλησιάσει τα 9,5 lt/100 km και με ευκολία ξεπερνάει τα 10 αν ξεχαστείς. Συνυπολογίζοντας τα χαμηλότερα τέλη (€108 αντί για 154) η διαφορά θα αποσβεστεί μάλλον σε δύο χρόνια. Και σε αυτό το διάστημα απολαμβάνεις ένα επί της ουσίας γρηγορότερο αυτοκίνητο.

Τι λέει το DRIVE
Ευχάριστο στο μάτι μέσα-έξω και σε οδική συμπεριφορά, αλλά η αυξημένη κατανάλωση και οι μέτριες επιδόσεις δεν του επιτρέπουν να ξεχωρίσει σε σχέση με το λίγο ακριβότερο 1.6 diesel
Τιμή από €21.440 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, MultiAir2, turbo, 140 PS/5.500 rpm, 23,4 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 34,0”
0-400 m 17,6” @ 125,3 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 158,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,0”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (4η) 9,4”
110-140 km/h (5η) 13,5”
110-140 km/h (6η) 21,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 9,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 140 g/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.805 x 1.697 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE