Test drive: Jeep Cherokee 2.2 MTJ AWD

Σε μια κατηγορία που δείχνει να ξεχνά τις ρίζες της, το Cherokee διατηρεί το DNA της Jeep και μας θυμίζει γιατί ανακαλύφθηκαν τα τετρακίνητα SUV.

Το Cherokee είναι το πιο εμβληματικό μοντέλο της Jeep ύστερα από το σκληροτράχηλο Wrangler και ανήκει στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων SUV. Η αλλαγή πλεύσης της πέμπτης γενιάς, που από μεσαίο 4x4 μεταμορφώθηκε σε μεσαίο SUV, εξασφάλισε μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο… Κι ας μην κέρδισε τα πιο κολακευτικά σχόλια για τη σχεδίαση από τους φανατικούς της μάρκας, ειδικά για το εμπρός μέρος του.

Η Jeep όμως είχε ανοιχτά τα αυτιά της στα σχόλια του κοινού και, σε συνδυασμό με την τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής της γλώσσας, το ανανέωσε φέρνοντάς το πιο κοντά στην εικόνα των Grand Cherokee και Compass. Η ανανέωση του 2018 έφερε νέα LED εμπρός φανάρια που πλέον ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας, νέας σχεδίασης προφυλακτήρες, νέα πίσω πόρτα και Full LED πίσω φώτα. Τα νέα αυτά σχεδιαστικά στοιχεία, χάρισαν ένα πιο εκλεπτυσμένο πρόσωπο, χωρίς το Cherokee να απωλέσει χαρακτηριστικά όπως οι γωνιώδεις θόλοι των τροχών, σήμα κατατεθέν και μέρος του σχεδιαστικού DNA των Jeep. Ένα από αυτά είναι και η γρίλια με τις επτά κάθετες μπάρες που τώρα πια αγκαλιάζεται από τα νέα φώτα και τονίζεται ακόμα περισσότερο.Jeep Cherokee 2.2 1

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές επικεντρώνονται στις νέες δερμάτινες επενδύσεις και στις διαφορετικές διακοσμητικές φάσες, στο αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων UConnect με την έγχρωμη οθόνη αφής 8,7”, καθώς και στον πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Τα υλικά που αποτελούν την καμπίνα είναι μαλακά και σκληρά πλαστικά αρκετά καλής ποιότητας, με αντίστοιχου επιπέδου συναρμολόγηση. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και, σε συνδυασμό με τους μεγάλους καθρέφτες και τα μεγάλα παράθυρα, διαθέτει εποπτική περιμετρική θέα. Το θερμαινόμενο κάθισμα είναι άνετο, έχει ικανή πλευρική στήριξη και ρυθμίζεται ηλεκτρικά. Πίσω συναντάμε συρόμενο κάθισμα με διαιρούμενη πλάτη σε ποσοστό 60/40 και δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης της. Αυτό ευνοεί την πρακτικότητα (χώρος αποσκευών από 448 έως 570 lt), αλλά σημαίνει και μειωμένο χώρο για τα πόδια των πίσω σε περίπτωση που δεν θέλεις να αφήσεις τίποτε στο σπίτι. Για το κεφάλι των πίσω επιβατών δεν τίθεται θέμα. Σε γενικές γραμμές, οι χώροι είναι καλοί, το πορτμπαγκάζ δείχνει μεγαλύτερο στο μάτι, έχει γάντζους πρόσδεσης χειραποσκευών, ενώ σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος δημιουργείται επίπεδος χώρος. Τα καθημερινά αντικείμενα θα βρεις να τα βολέψεις σε μία από τις πολλές θήκες (πάνελ θυρών, κεντρική κονσόλα δαπέδου, υποβραχιόνιο και θήκη ψηλά στο ταμπλό).

Στη χώρα μας, το ανανεωμένο Jeep Cherokee έρχεται σε μία έκδοση κινητήρα με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή με τα συστήματα τετρακίνησης Active Drive I (+€4.000) και Active Drive II (+€5.000). Ο αλουμινένιος τουρμποντίζελ των 2,2 λίτρων αποδίδει 195 ίππους και 450 Nm, και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Το αυτόματο κιβώτιο TorqueFlite έχει αναβαθμιστεί με νέο λογισμικό που ευνόησε σε πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του και πλέον δεν «χαζολογάει» όπως παλαιότερα, με τις αλλαγές να είναι πιο άμεσες και αρκετά πιο ομαλές. Ακόμα, διαθέτει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddle στο τιμόνι και όχι μόνο από τον λεβιέ. Στοιχείο που συναντάμε για πρώτη φορά σε Cherokee και αναβαθμίζει τη δυνατότητα συμμετοχής του οδηγού. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο δεν απέχουν από την αίσθηση που παίρνει ο οδηγός από το ρωμαλέο τράβηγμα του 2.2 Multijet II στα 1.952 kg του τετρακίνητου Cherokee, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 8,8” και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 km/h. Και όλα αυτά, χωρίς να εκτοξεύεται η μέση κατανάλωση πετρελαίου που κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στο χαμηλό 8,3 lt/100 km.

Jeep Cherokee 2.2 2

Η τελευταία πέμπτη γενιά έφερε τρομερές αλλαγές στο μοντέλο, μιας και χρησιμοποιεί για βάση μια προσθιοκίνητη πλατφόρμα. Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς η συγκεκριμένη είναι ιδιαίτερα άκαμπτη και ευνοεί την οικονομία γενικώς. Τα εμπρός γόνατα και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω έχουν σχετικά σκληρή ρύθμιση, χωρίς να επηρεάζεται η άνεση. Είναι ιδιαίτερα ισορροπημένο στις αντιδράσεις του και σε συνδυασμό με το καλό σε αίσθηση τιμόνι, ικανοποιεί τον οδηγό ακόμα και σε μια σβέλτη βόλτα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν με το ανασχεδιασμένο σύστημα τετρακίνησης Active Drive I (8 kg ελαφρύτερο και βελτιωμένη απόκριση) που στέλνει την κίνηση κατά προτεραιότητα στους εμπρός τροχούς. Μόλις αντιληφθεί διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δύο άξονες, στέλνει ροπή και στους πίσω τροχούς για να βελτιώσει την ελκτική πρόσφυση. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να επιλέξει μέσω του συστήματος Selec-Terrain traction control το πρόγραμμα που ταιριάζει στην περίσταση: Auto, Snow, Sport και Sand/Mud. Όσοι επιλέξουν το σύστημα τετρακίνησης Active Drive II (έξτρα +€1.000), αποκτούν επιπλέον το πρόγραμμα LOW (κοντύτερη κλιμάκωση) και Hill Descent Control. Για το τελευταίο, η αλήθεια είναι ότι δεν μας έλλειψε κατά τη διάρκεια δοκιμής σε λασπωμένο χωματόδρομο με ικανή κλίση, αφού η 1η σχέση του κιβώτιου είναι αρκετά κοντή και το αυτόματο δεν αλλάζει στον κόφτη. Ακόμα, οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν τουλάχιστον πέντε πόντους μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (20,1 cm η Active Drive I και 20,8 cm η Active Drive II) από το προσθιοκίνητο, με τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής του αυτοκίνητου δοκιμής να είναι 18,9, 19,5 και 25 μοίρες αντίστοιχα. Ακόμα, μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ βάρους 2,4 τόνων (με φρένα). Συνολικά, οι εκτός δρόμου ικανότητές του είναι αρκετά δυνατές σε σχέση με τον ανταγωνισμό και τα μόνα που σου βάζουν φρένο είναι ο μακρύς εμπρός πρόβολος και τα ασφάλτινα λάστιχα, για τα οποία σημειωτέον δεν υπάρχει ρεζέρβας.

Jeep Cherokee 2.2 3

Το κόστος αγοράς του ανανεωμένου Jeep Cherokee δεν είναι προσιτό. Αν συνυπολογίσουμε όμως τον ολοκληρωμένο και πιστό στις παραδόσεις της φίρμας χαρακτήρα του, τότε αποτελεί μια αυθεντική εναλλακτική πρόταση για τους γνώστες, χωρίς παραχωρήσεις στις επίκαιρες τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας.

Τι λέει το DRIVE
Το Jeep Cherokee του 2020 αποτελεί μια αυθεντική εναλλακτική πρόταση για τους γνώστες, χωρίς παραχωρήσεις στις επίκαιρες τεχνολογίας ασφάλειας και συνδεσιμότητας.
Τιμή Από € 59.400 (Από €55.400 το FWD)
Τεχνολογία 2.174 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 195 PS/3.500 rpm, 450 Nm/2.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8”
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 8,3 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 175 g/km
Διαστάσεις 4.613 x 1.859 x 1.681 mm
Χώρος αποσκευών 448 - 570 lt
Βάρος 1.952 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης