Test drive: Jaecoo 7 SHS, η οικογένεια μπαίνει στην πρίζα

Test drive: Jaecoo 7 SHS, η οικογένεια μπαίνει στην πρίζα

Ο άφθονος χώρος, η μεγάλη αυτονομία και η χαμηλή τιμή καθιστούν αυτό το κινεζικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV, το Jaecoo 7 SHS, ελκυστική επιλογή για οικογένειες.

Nέος παίκτης στην αγορά μας από την Κίνα, το Jaecoo 7 SHS είναι ένα plug-in hybrid SUV που δεν στερείται ατού για να πείσει τον Ευρωπαίο πελάτη, πέρα από την ελκυστική τιμή.

Η Jaecoo, μαζί με την Omoda, είναι μία από τις μάρκες του κινεζικού ομίλου Chery, ο οποίος έκανε στις αρχές του χρόνου την είσοδό του στην Ελλάδα. Στην ελληνική αγορά, την αντιπροσώπευση και διανομή των Jaecoo και Omoda έχει αναλάβει η O&J Automotive Ελλάς, αδελφή εταιρεία της Star Automotive Ελλάς που αντιπροσωπεύει τις Mercedes-Benz και smart στην Ελλάδα.

Το κόμπακτ οικογενειακό Jaecoo 7 το δοκιμάσαμε τον περασμένο Απρίλιο στην τετρακίνητη, 100% θερμική παραλλαγή του. Και πλέον ήγγικεν η ώρα να το αξιολογήσουμε στην έκδοση plug-in hybrid και να δούμε τι αξίζει πραγματικά σε μια αγορά με έντονο ανταγωνισμό, όπου οι «σταρ» του 2025 ονομάζονται Volkswagen Tiguan, Volvo XC60, BYD Seal U και Ford Kuga.

Το μεγαλύτερο ατού του Jaecoo 7 SHS είναι ξεκάθαρα το υβριδικό σύστημα κίνησης, με την ίδια την Jaecoo να μην το κρύβει. Απόδειξη; Τα μεγάλα αυτοκόλλητα που βλέπετε

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η απόσταση των 20 πόντων από το έδαφος είναι αξιοσημείωτη: Να σημειώσουμε ότι η Jaecoo τοποθετείται ως φίρμα προσανατολισμένη στην οδήγηση εκτός ασφάλτου. Ή τουλάχιστον περισσότερο από την πλειονότητα των SUV και crossover της αγοράς! Επειδή όμως είναι δικίνητο, δεν μπήκαμε στη διαδικασία να το δοκιμάσουμε σε χώμα.

Με μήκος 4,50 m, πλάτος 1,86 και ύψος 1,68 m, το Jaecoo 7 SHS ανήκει στην κατηγορία των C-SUV και βασίζει τον σχεδιασμό του σε απλές γραμμές, καθαρούς όγκους και κάμποσα έντονα σχεδιαστικά στοιχεία. Πρώτα απ’ όλα, η τεράστια μάσκα με τις κάθετες γρίλιες που έρχεται σε έντονη αντίθεση με τα πολύ λεπτά φώτα ημέρας, των οποίων το μοτίβο σε σκακιέρα προσφέρει ιδιαιτερότητα στην εμφάνιση.

Τα κύρια φώτα βρίσκονται χαμηλότερα, ενσωματωμένα στον προφυλακτήρα, ακριβώς πάνω από τα ανοίγματα που κατευθύνουν τον αέρα σαν «κουρτίνα» γύρω από τους εμπρός τροχούς. Το προφίλ είναι λιτό, με διακριτικά φουσκωμένα φτερά, αναδυόμενες χειρολαβές θυρών και αιωρούμενη οροφή, χάρη στις μαύρες κολόνες παρμπρίζ και πίσω παραθύρου. Οι ζάντες με τις πέντε ακτίνες και με την κλειστή σχεδίαση συμβάλλουν σε αυτή την αίσθηση ρευστότητας, με την ελαφριά κλίση της οροφής προς τα πίσω να προσθέτει μια νότα δυναμισμού.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Επιβλητική μουσούδα, ασυνήθιστη διάταξη φώτων και ζάντες που δίνουν την ψευδαίσθηση της κίνησης. Οι μαύρες κολόνες κάνουν την οροφή να αιωρείται. Στο πίσω μέρος, υπάρχει η χαρακτηριστική πιξελοποιημένη φωτεινή υπογραφή. Με τα φώτα να συνδέονται με μια φίνα φωτεινή λωρίδα. Δεν χρειάζεται να μαντεύουν οι άλλοι τι οδηγείς: Το όνομα της φίρμας εμφανίζεται, δύο φορές μάλιστα, στην πίσω πόρτα: «Jaecoo» στη φωτεινή λωρίδα και «Jaecoo 7», πιο χαμηλά, αριστερά.

Το πίσω μέρος, πιο ουδέτερο, διαθέτει φωτεινή λωρίδα σε όλο το πλάτος, επάνω από την αναγραφή «JAECOO» στο κέντρο, καθώς και τα φλας και τα φώτα όπισθεν στις άκρες, όλα τοποθετημένα σε διαφανές πλαίσιο. Κάποιοι μπορεί να διακρίνουν μια ελαφριά ομοιότητα με το Range Rover Evoque… αλλά ας πούμε ότι συνολικά το αποτέλεσμα είναι συνεκτικό και αρκούντως διαφορετικό έτσι ώστε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό.

Η πρώτη πραγματική έκπληξη έρχεται από το εσωτερικό του κινεζικού SUV, που διαθέτει καμπίνα λιτή, κομψή και πολύ καλοφτιαγμένη. Συνδυάζοντας μαλακά και σκληρά υλικά, κάποια μάλιστα ανακυκλωμένα, αναδύει αίσθηση προφανούς ποιότητας, που επιβεβαιώνεται και στην αφή. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός ενισχύει αυτή τη θετική εντύπωση, παρόλο που δεν είχαμε στα χέρια μας την τοπ έκδοση Exclusive με δυνατότητα επιλογής 128 χρωμάτων.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Κομψή καμπίνα, με διάταξη «Τ» μεταξύ ταμπλό και κεντρικής κονσόλας, που συνδυάζεται με υλικά καλής ποιότητας και νικελένιες γαρνιτούρες. Εύκολη ανεύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης από το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα σε έξι κατευθύνσεις με τη ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη, και το τιμόνι να ρυθμίζεται σε απόσταση και κλίση. Το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης βασίζεται σε μια μεγάλη κάθετη επιφάνεια HD 14,8" με αρχική οθόνη τύπου smartphone όπου οι διάφορες εφαρμογές εμφανίζονται ως εικονίδια.

Όπως συχνά συμβαίνει με τους κατασκευαστές της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, το ταμπλό κυριαρχείται από μια μεγάλη κεντρική οθόνη. Κάθετη, με διαγώνιο 14,8 ιντσών, διαθέτει υψηλή ανάλυση και κομψά γραφικά, αν και τα μενού -παρότι πλήρη- δεν είναι πάντα ιδιαίτερα διαισθητικά, παρόλο που εμπνέονται ξεκάθαρα από το σύστημα της Tesla. 

Ευτυχώς, η διάταξη αφήνει μόνιμα διαθέσιμη μια μπάρα με άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Μια απλή «σάρωση» με το δάχτυλο από πάνω προς τα κάτω, αλά smartphone, εμφανίζει σύνοψη των συντομεύσεων, όπως την απενεργοποίηση ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Έξυπνο! Από την άλλη, δεν μπορούν να αποθηκευτούν σε ένα προφίλ οδηγού, ορισμένες παράμετροι οδήγησης, όπως το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, οπότε πρέπει να ρυθμίζονται εκ νέου κάθε φορά που ξεκινάς.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
To σχετικά σύγχρονο τσιπ Qualcomm Snapdragon 8155 του infotainment εξασφαλίζει πολύ καλή απόκριση. Από εδώ μπορείς να διαμορφώσεις κάθε πτυχή του αυτοκινήτου, αλλά το σύστημα δεν θυμάται πάντα τις προτιμήσεις σου, ειδικά όταν πρόκειται για συστήματα υποβοήθησης οδηγού -και αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία! Ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως η ρύθμιση των καθρεφτών, είναι επίσης πολύ δύσκολο να βρεθούν.

Η συνδεσιμότητα δεν υστερεί σε τίποτα σε σχέση με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, καθώς τα Apple CarPlay και Android Auto -ασύρματα- προσφέρονται στάνταρ. Ένα πλεονέκτημα, καθώς για τις κινεζικές μάρκες δεν είναι κάτι το αυτονόητο, οπότε αξίζει να σημειωθεί. 

Μοναδικό ψεγάδι, η σύνδεση DAB+ που αποδείχθηκε ασταθής -στον Real FM δεν μπορέσαμε να συντονιστούμε ποτέ. Ελπίζουμε στο επόμενο update να αποκατασταθεί το θέμα. Να σημειώσουμε επίσης, ότι η καμπίνα διαθέτει τέσσερις θύρες USB-A και C από δύο εμπρός πίσω. Αλλά στη βασική έκδοση Select που δοκιμάσαμε δεν υπήρχε ασύρματη φόρτιση κινητού και head-up display που διαθέτει στάνταρ η πλούσια έκδοση Exclusive.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Καλοσχεδιασμένα και ευκρινή ψηφιακά όργανα, μικρό εύρος ρύθμισης των εμφανιζόμενων παραμέτρων.

Η οθόνη των ψηφιακών οργάνων είναι ευανάγνωστη, αλλά φαίνεται πολύ συμβατική και δεν είναι ιδιαίτερα εξατομικεύσιμη. Επιπλέον, τα κουμπιά πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι δεν έχουν ετικέτα -πλην έντασης ηχοσυστήματος: Πρέπει δηλαδή να πειραματιστείς για να μάθεις τι κάνουν. Με λίγα λόγια, υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης όσον αφορά την εργονομία...

Με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις και το μεταξόνιο των 2,67 m, ο εσωτερικός χώρος του Jaegoo 7 SHS είναι πραγματικά εντυπωσιακός! Εμπρός και πίσω, δεν νιώσαμε ποτέ στρυμωγμένοι κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που περάσαμε μαζί του -κάθε άλλο μάλιστα! Κρίμα που δεν είχαμε την πανοραμική και ανοιγόμενη ηλιοροφή, που προσφέρεται στάνταρ στην κορυφαία έκδοση, που εικάζουμε ότι θα φέρνει άπλετο φως στην καμπίνα, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την αίσθηση ευρυχωρίας.

 

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης
Χωρίς τούνελ, τρεις ενήλικοι κάθονται με άνεση πίσω. Ο μεσαίος αναμενόμενα λιγότερο άνετα. Αλλά αυτό αφορά μόνο τη σκληρή πλάτη -λόγω υποβραχιονίου- και το ελάχιστα κοντύτερο έδρανο. Που του επιτρέπει να λυγίσει τα πόδια λίγο περισσότερο, δίνοντας αέρα στα γόνατά του από μια κονσόλα δαπέδου που ούτως ή άλλως δεν εκτείνεται ενοχλητικά προς τα πίσω.

Το πίσω κάθισμα είναι μαλακό και, χάρη στην έλλειψη κεντρικού τούνελ, είναι αρκετά εύκολο να καθίσουν τρία άτομα δίπλα-δίπλα, αν και το μεσαίο κάθισμα είναι στενότερο και πιο σκληρό λόγω του υποβραχιόνιου που είναι ενσωματωμένο στην πλάτη.

Το πορτμπαγκάζ ανακοινώνεται με όγκο 500 λίτρων κάτω από την εταζέρα και φτάνει έως 1.265 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα (60:40). H μέτρηση αθροίζει πιθανόν και τον χώρο των 88 lt που βρίσκεται κάτω από τα δάπεδο σε πέντε διαμορφωμένα διαμερίσματα. Στα πλεονεκτήματα, το πρακτικό του σχήμα και το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας, με το ηλεκτρικό άνοιγμα να διατίθεται στάνταρ στην έκδοση Exclusive.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πορτμπαγκάζ των 500 lt είναι υπέρ-αρκετό, αλλά η εταζέρα-ρόλερ είναι τοποθετημένη αρκετά χαμηλά. Κάτω από το πάτωμα υπάρχουν πέντε διαμερίσματα για την αποθήκευση καλωδίων φόρτισης και μικρών αξεσουάρ. Το πίσω κάθισμα, που αναδιπλώνεται 60:40 δίνει μέγιστο όγκο φόρτωσης 1.265 lt. Μας φάνηκε μεγαλύτερος, κάτι που μπορεί να εξηγηθεί από μια διαφορετική μέθοδο μέτρησης.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης
Το μεγαλύτερο ατού του Jaecoo 7 SHS είναι ξεκάθαρα το υβριδικό σύστημα κίνησης, με την ίδια την Jaecoo να μην το κρύβει. Απόδειξη; Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε περήφανα ένα μεγάλο αυτοκόλλητο που διαφήμιζε την ανακοινωμένη αυτονομία του στα 1.200 km! Εκ των οποίων τα 90 km, 100% ηλεκτρικά. 

Εμείς μετρήσαμε πιο ρεαλιστικά 75-80 km πραγματικής ηλεκτρικής αυτονομίας και συνολική ακτίνα δράσης που κυμαίνεται μεταξύ 950 και 1.050 km. Με τη θερμοκρασία να είναι 30+ oC και πάνω από το 60% των μετακινήσεων σε ανοικτό δρόμο, καταγράψαμε μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km και 23,6 kWh/100 km. Με την προσοχή επικεντρωμένη στην κατανάλωση και περισσότερη πόλη, μπορείς να ξεπεράσεις τα 1.100 km.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πιθανότατα το προφίλ είναι η λιγότερο ενδιαφέρουσα όψη. Επίπεδες γραμμές, ελαφρώς ανυψούμενη βασική γραμμή και σχετικά μικρές ζάντες (έστω και 19") δίνουν στο J7 ελαφρώς κοινότοπη σιλουέτα.

Στο μηχανοστάσιο του Jaegoo 7 SHS βρίσκεται ένας βενζινοκινητήρας του 1,5 λίτρου, τούρμπο, με απόδοση 143 PS και 215 Nm. Συνδυάζεται δε με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 PS και 310 Nm. Για να αποδώσουν ομού και συνδυαστικά 279 PS και 365 Nm. 

Η ροπή μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει κάποια ζητήματα ελκτικής πρόσφυσης, όπως θα δούμε παρακάτω. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το σπριντ των 0-100 km έρχεται σε 8,5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 km/h.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η δυνατότητα φόρτισης σε DC και μάλιστα με το BMS να επιτρέπει ισχύ μέχρι 40 kWh, είναι και σπάνιο και σου επιτρέπει γρήγορη φόρτιση σε μια τυπική στάση σε ένα διασταθμό στην εθνική.

Για τη τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα, το Jaecoo 7 χρησιμοποιεί μια σχετικά μεγάλη μπαταρία για PHEV, 18,3 kWh, που μπορεί να φορτιστεί σε AC έως 6,6 kW. Σαφώς η τιμή αυτή είναι «μέτρια», αλλά καλύτερη από αυτή του Ford Kuga PHEV, που είναι ένα από τα best-seller στην Ευρώπη. Όπως και το Volkswagen Tiguan plug-in hybrid, έτσι και το 7 SHS υποστηρίζει ταχεία φόρτιση σε συνεχές ρεύμα έως 40 kW. Επιτρέπει δε φόρτιση από 20% έως 80% σε 18 λεπτά -μετρημένο από εμάς.

Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV της Jaecoo δεν μας κέρδισε μόνο με την κατανάλωση. Αυτό που εντυπωσιάζει ακόμη περισσότερο είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το υβριδικό σύστημα. Το Jaecoo 7 SHS είναι εξίσου πειστικό τόσο σε 100% ηλεκτρική λειτουργία όσο και όταν περνά στη θερμική, καθώς αποδείχθηκε εξαιρετικά αθόρυβο!

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
To SHS δεν αφήνει ποτέ την μπαταρία να εξαντληθεί πλήρως, με τον μοτέρ να τη φορτίζει όταν η στάθμη της ενεργειακής πυκνότητας χαμηλώνει. Με αυτόν τον τρόπο, το Jaecoo 7 λειτουργεί όπως ένα αυτοφορτιζόμενο υβρικό για εξοικονόμηση βενζίνης. Φυσικά, για μάξιμουμ αποδοτικότητα, να διανύεις μέχρι 50 km ημερησίως, κάθε δύο μέρες χρειάζεται να το φορτίζεις.

Ο βενζινοκινητήρας ακούγεται ελάχιστα, ακόμη και όταν απαιτείς φουλ φορτίο. Μάλιστα, με το γκάζι στο πάτωμα πρέπει να τεντώσεις το αυτί για να τον αντιληφθείς! Η μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής, θερμικής ή συνδυασμένης λειτουργίας είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Βέβαια, νιώθεις κάποια μικρά σκορτσαρίσματα, αλλά αυτά οφείλονται περισσότερο στο αυτόματο κιβώτιο. Που είναι και ο αδύναμος κρίκος του συνόλου. 

Φυσικά, όλα εξαρτώνται από το στιλ οδήγησης! Αν οδηγείς στρωτά, ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας, αλλάζει τις σχέσεις ομαλά, άνετα και χωρίς απότομες μεταβάσεις. Αντίθετα, αν επιλέξεις πιο δυναμικό ρυθμό και πατήσεις βαθιά το γκάζι, το Jaecoo 7 SHS δυσανασχετεί να ακολουθήσει τον ρυθμό. Με τις αλλαγές να γίνονται απότομες και νιώθεις έντονα τα σκορτσαρίσματα.
Αν θα σημειώναμε κάτι ακόμη είναι οι θόρυβος κύλισης που παρεισφρέει στην καμπίνα.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το 7 SHS δεν αντιμετωπίζει το σύνηθες πρόβλημα των PHEV με την ασυνέπεια της αναλογικότητας στο πεντάλ του φρένου. Περνά από την ανακτητική πέδηση στο φρενάρισμα τριβής ομαλά και προοδευτικά, και στο φανάρι δεν σταματάς τραμπαλιζόμενος σαν «νιόνιος». 

Αν, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, η ηχομόνωση από μηχανικούς θορύβους είναι υποδειγματική, δεν ισχύει το ίδιο για το θόρυβο που προέρχεται από τα λάστιχα. Ιδιαίτερα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Που μπορεί να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα Hankook Ecsta που φορούσε το αυτοκίνητο. Εδώ η Jaecoo θα πρέπει να επανέλθει, είτε με αλλαγή ελαστικών πρώτης τοποθέτησης είτε με περισσότερη σπουδή στην ηχομόνωση των θόλων είτε και με τα δύο.

Στο τομέα της άνεσης, το Jaegoo 7 SHS παραείναι… άνετο. Η θέση οδήγησης, που θυμίζει «καρέκλα γραφείου», σε συνδυασμό με το πολύ ελαφρύ τιμόνι που στερείται αίσθησης, είναι κάτι που σε ωθεί σε ήπιο, χαλαρό ρυθμό οδήγησης. Αλλά τελικά, αυτό δεν είναι λογικό δεδομένης της φιλοσοφίας του αυτοκινήτου; Οδηγούμενο συνετά, προσφέρει δυνατότητα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης και εργονομία -κυρίως με απτικές εντολές- χωρίς σοβαρά ελαττώματα.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πιέζοντας στις στροφές της περιφέρειας, το αυτοκίνητο γέρνει αρκετά, το τιμόνι σου δίνει μια ελαφριά και αφύσικη αίσθηση, και το γκάζι αποκρίνεται σχετικά on/off. Στο Jaecoo 7 SHS αρέσει η ομαλή και στιλβωμένη οδήγηση.

Εξάλλου, η πρόσφυση δοκιμάζεται γρήγορα όταν επιταχύνεις δυνατά από στάση, αναμενόμενο με 365 Nm στους εμπρός τροχούς. Και οι δυναμικές αλλαγές κατεύθυνσης φέρνουν τη μαλακή ανάρτηση στο όριό της. Στην έκδοση βενζίνης, το Jaecoo 7 προσφέρεται με τετρακίνηση· set-up που πιθανότατα θα ήταν επωφελές και για το plug-in hybrid 7άρι, καθώς θα μοίραζε τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες για καλύτερη ελκτική πρόσφυση και πιο δυναμική συμπεριφορά.

Να σημειώσουμε επίσης ότι οι αναρτήσεις προσφέρουν καλύτερη άνεση όταν κινείσαι με υψηλότερη ταχύτητα. Σε χαμηλή ταχύτητα, στα κατσαρώματα της πόλης, εμφανίζουν μια ελαφρά νευρικότητα και θορυβώδη συμπεριφορά.

Όπως συνηθίζεται στα κινεζικά αυτοκίνητα, το Jaecoo 7 SHS διαθέτει μια αρμάδα ADAS (πάνω από 20) που θα μπορούσε κάποιος να τα επικρίνει επειδή είναι υπερβολικά επεμβατικά. Αλλά αυτό δεν είναι ένα πρόβλημα που αφορά μόνο την Jaecoo... Ευτυχώς, η πιο ενοχλητική ειδοποίηση -αυτή που σου υπενθυμίζει συνεχώς να κοιτάξεις τον δρόμο μόλις τολμήσεις να ρίξεις μια ματιά στην κεντρική οθόνη- μπορεί να απενεργοποιηθεί. Ωστόσο, πρέπει να πλοηγηθείς σε ένα μη διαισθητικό μενού. Εκείνο που εκτιμούμε πάντως είναι ότι το αυτοκίνητο δεν «λύνει» το χειρόφρενο αν προηγουμένως δεν φορέσεις τη ζώνη ασφαλείας.

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στην Ελλάδα, το Jaecoo 7 SHS διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Select και Exclusive. Δεν υπάρχει καμία διαφορά στο τεχνικό φύλλο μεταξύ των δύο. Η διαφορά εντοπίζεται στον εξοπλισμό. Η βασική έκδοση στερείται, μεταξύ άλλων, τον ασύρματο φορτιστή, τον ατμοσφαιρικό φωτισμό με 128 ρυθμιζόμενα χρώματα, το ηλεκτρικό υποστήριγμα μέσης για τον οδηγό, τα εμπρός καθίσματα με θέρμανση, αερισμό και μνήμη, την ηλεκτρική πίσω πόρτα, το head-up display ή το θερμαινόμενο τιμόνι.

Jaecoo 7 SHS Select Aπό €39.490
Jaecoo 7 SHS Exclusive Aπό €42.490

Δείτε στο συνημμένο αρχείο το αναλυτικό τεχνικό φύλλο, τον εξοπλισμό και την παλέτα των χρωμάτων

Test drive: Jaecoo 7 SHS, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Αν ψάχνεις για ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV με μεγάλη αυτονομία, Jaecoo 7 SHS αξίζει να το περιλάβεις στη λίστα σου.

Όσον αφορά την εγγύηση, η Jaecoo κινείται στο τοπ της αγοράς με επτά χρόνια για μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη ή για 150.000 km, χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων για τα πρώτα δύο πρώτα χρόνια. Με την μπαταρία και τα εξαρτήματα του συστήματος υψηλής τάσης να καλύπτονται για οκτώ χρόνια. Να σημειώσουμε ότι στο παραπάνω πακέτο παρέχεται και επτά χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια. Όσον αφορά την αγορά του αυτοκινήτου, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούσαν να επιλέξουν το πρόγραμμα Welcome Future με προνομιακή χρηματοδότηση με χαμηλή και σταθερή μηνιαία δόση συν μία μεγαλύτερη τελευταία δόση.

Τι λέμε λοιπόν στο «διά ταύτα»; Πέρα από τη διαφορετική προσωπικότητα στο εξωτερικό και την αίσθηση αυθεντικής ποιότητας στην καμπίνα, το Jaecoo 7 SHS προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις και κατανάλωση εντός του μέσου όρου της κατηγορίας. Ακόμη καλύτερα, ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV επιτρέπει ταχεία φόρτιση και μπορεί -με προσεκτική οδήγηση- να εξασφαλίσει συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνά τα 1.050 km. Πέρα από μερικές εργονομικές αβλεψίες και την περιορισμένη άνεση ανάρτησης στις χαμηλές ταχύτητες, συνολικά, πρόκειται για ένα πειστικό αυτοκίνητο, ελκυστικό από άποψη τιμής, αποτελώντας τελικά ευχάριστη έκπληξη. Το μόνο που απομένει είναι να χτίσει τη φήμη της μάρκας και το δίκτυο διανομής που ακόμη βρίσκεται υπό διαμόρφωση, με εννέα μέχρι στιγμής αντιπροσώπους σε όλην την Ελλάδα.

Jaecoo 7 SHS

Τι λέει το DRIVEΣτα περισσότερα σημεία, το Jaecoo 7 SHS δεν εισάγει καινά διαμόνια, ον ένα ακόμη ευρύχωρο και άρτια εξοπλισμένο κινεζικό SUV που προσφέρεται σε ελκυστική τιμή. Αλλά με το υβριδικό του σύστημα να προσφέρει εξαιρετική αποδοτικότητα, αν ψάχνεις για ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV με μεγάλη αυτονομία, αξίζει να το περιλάβεις στη λίστα σου.
Τιμή  Από €39.490
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, 143/5.200 rpm, 215 Nm/2.500 rpm, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 204 PS, 310 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP 18,3 kWh (ωφέλιμη), κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση279 PS, 365 Nm
Διαστάσεις4.500 x 1.865 x 1.670 mm
Χώρος αποσκευών500-1.265 lt
Βάρος1.870 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h8,5”
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση*1,7 lt/100 km*, 6,8 lt/100 km**
Μέση αυτονομία*960 km (εκκινώντας με φορτισμένη μπαταρία)
Ηλεκτρική αυτονομία*77 km (συνδυαστικός κύκλος)
Εκπομπές CO223 g/km
ΦΟΡΤΙΣΗ
AC 2,3 kW, 0-100%8 ώρες
AC 7,3 kW, 0-100%3,3 ώρες
DC 50 kW, 20%-80%18 λεπτά
Μετρήσεις DRIVE,  *Για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη, **Με άδεια μπαταρία
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube