Test drive: Volvo XC60 T8 Recharge

Test drive: Volvo XC60 T8 Recharge

Η επέμβαση στο Volvo XC60 Τ8 έγινε… λαπαροσκοπικά. Οπότε απ’ έξω δε φαίνεται σχεδόν τίποτα αλλά από μέσα το υβριδικό σύστημα και το τεχνολογικό επίπεδο αναβαθμίστηκαν σημαντικά.

Ύστερα από το μικρό XC40, σειρά πήρε το XC60 για αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στην γκάμα της Volvo. Στα πλαίσια αυτής της ανανέωσης, το XC60 αναβαθμίζεται κυρίως σε εξοπλισμό και συστήματα, με τις αλλαγές να χαρίζουν και ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα σε αισθητικό επίπεδο. Το φανερώνουν η νέα μάσκα, τα φώτα και ο προφυλακτήρας.

Υπάρχουν επίσης νέα χρώματα αμαξώματος και ανασχεδιασμένες ζάντες που συμπληρώνουν τις αλλαγές, αφού κατά τα άλλα δεν άλλαξε τίποτα. Οπότε το XC60 συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από όλους καλαίσθητο και να εκφράζει απόλυτα premium εικόνα.

Test drive: Volvo XC60 T8 Recharge, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που υπάρχουν σε όλες τις εκδόσεις της ανανεωμένης σειράς του XC60, όμως συγκεκριμένα η κορυφαία T8 που δοκιμάζουμε εμπεριέχει και άλλες ενδιαφέρουσες αλλαγές.

Αρχικά να πούμε πως η Volvo θέλει βάσει πλάνου, μέχρι το 2025 να έχει μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα ανά αυτοκίνητο κατά 40% σε σχέση με το 2018, ενώ μέχρι το 2040 θέλει να έχει μετατραπεί σε κλιματικά ουδέτερη εταιρεία. Σε αυτή τη λογική, κάθε μοντέλο της έχει ήπια υβριδικές ή PHEV εκδόσεις, με το XC60 συγκεκριμένα να μη διαθέτει καμία συμβατική έκδοση θερμικού κινητήρα.

Η έκδοση Τ8 που δοκιμάζουμε -που αποτέλεσε πρωτοπόρο στα PHEV SUV- διαθέτει το πιο ισχυρό μηχανικό σύνολο που διαθέτει η Volvo σήμερα, το ίδιο με του μεγαλύτερου XC90. Ο βενζινοκινητήρας του συστήματος είναι δίλιτρος τούρμπο και αποδίδει και πάλι 310 PS και 400 Nm, αυτή τη φορά όμως χωρίς κομπρέσορα για υποβοήθηση στις χαμηλές στροφές. Το ρόλο αυτής της υποβοήθησης -με έμμεσο τρόπο- αναλαμβάνει τώρα ο ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 145 αντί για 88 PS και τους μεταδίδει στους πίσω τροχούς, ανεβάζοντας έτσι τη συνδυαστική απόδοση στους 455 PS (!) και συνολικά 709 Nm.

Test drive: Volvo XC60 T8 Recharge, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Σίγουρα η σημαντικότερη διαφορά όμως έχει να κάνει με την μπαταρία που πλέον έφτασε τις 18,8 kWh (ωφέλιμες 14,9 kWh) από 11,6 kWh, για να δίνει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Η Volvo αναφέρει 78 km στον κύκλο WLTP, ενώ εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής και χωρίς περιορισμούς στον τρόπο οδήγησης και χρήσης κλιματισμού, διανύσαμε εύκολα 52 km.

Σε μεικτή χρήση με την μπαταρία άδεια η κατανάλωση βενζίνης δύσκολα θα ξεπεράσει τα 8,0 lt/100 km, εκτός βέβαια και αν έχει επιλεχθεί η λειτουργία φόρτισης της μπαταρίας μέσω του θερμικού μοτέρ που σημαίνει σχεδόν +1,5 lt/100 km. Πάντως κάτι τέτοιο σπάνια θα χρειαστεί, αφού αφενός το σύστημα ανάκτησης ενέργειας είναι πολύ ικανό αφετέρου υπάρχει η επιλογή διατήρησης της ηλεκτρικής ενέργειας για μετέπειτα χρήση της. Στην πρίζα τώρα, η πλήρης φόρτιση απαιτεί 5, 8 ή 13 ώρες με ασφάλεια 16, 10 ή 6A αντίστοιχα.

Test drive: Volvo XC60 T8 Recharge, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Εκτός από οικονομικό πάντως, το υβριδικό σύνολο είναι και εντυπωσιακά ισχυρό, δίνοντας τρομερά δυνατές και άμεσες επιταχύνσεις (0-100 σε 4,9”). Γενικά μέχρι τα 180 km/h της τελικής, το XC60 Τ8 ανεβάζει εντυπωσιακά, έχοντας βοήθεια όχι μόνο από την πολλή δύναμη αλλά και από τη σφιχτή κλιμάκωση του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου, έστω κι εάν το τελευταίο δεν διακρίνεται για τις γρήγορες αλλαγές.

Παρά τις τόσο εντυπωσιακές επιδόσεις πάντως, ο οδηγικός χαρακτήρας του XC60 εξακολουθεί να είναι εστιασμένος στην άνεση και την ευχρηστία. Η ανάρτηση σπάνια θα ζοριστεί από το βάρος που φτάνει τα 2.163 kg και τις περισσότερες φορές απορροφά ιδανικά τις ανωμαλίες. Επίσης, παρά την αισθητή κλίση υπό πίεση στις στροφές και την μέτρια πληροφόρηση από το τιμόνι, η τετρακίνηση είναι πολύ αποτελεσματική και υπό προϋποθέσεις αναδεικνύει και έναν πιο «ζωντανό» οδηγικό χαρακτήρα.

Στο χώμα, η πρόσφυση επίσης είναι αρκετή και παρά τις 19ιντσες ζάντες αλλά και τη λίγο μικρότερη απόσταση από το έδαφος έναντι των ήπια υβριδικών XC60 (20 έναντι 20,9 cm) δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στην ουσία.

Test drive: Volvo XC60 T8 Recharge, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Για το τέλος αφήσαμε το κομμάτι της καμπίνας -ανέκαθεν δυνατό σημείο του XC60- η οποία διαθέτει νέα υλικά και πιο φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις. Η εικόνα παραμένει ποιοτική και συνολικά premium σε όλα τα επίπεδα, οπότε ικανοποιεί απόλυτα τις απαιτήσεις της κατηγορίας. Επιπλέον, το ήδη εξαιρετικό infotainment με λογισμικό Android, διαθέτει πλέον ακόμα περισσότερες υπηρεσίες Google, καθώς και εφαρμογές που το κατατάσσουν στα πιο εύχρηστα και πλήρη συστήματα του είδους.

Χωρίς αλλαγή παραμένουν οι χώροι, προσφέροντας άνεση σε έως και πέντε άτομα κανονικού αναστήματος. Καλύτερος πάντως θα μπορούσε να είναι ο χώρος αποσκευών, που λόγω του ψηλού πατώματος χωράει 468 lt αντί για τα 483 lt των υπόλοιπων XC60.


Τι λέει το DRIVE
Το XC60 T8 είναι ένα πραγματικά premium μοντέλο από τη Volvo που χαίρεσαι να το οδηγείς και να το χρησιμοποιείς ακόμα και στην καθημερινότητα. Η τιμή του είναι υψηλή προφανώς, όμως δικαιολογείται τόσο από το τεχνολογικό όσο και το ποιοτικό του επίπεδο.  

Τιμή Από €73.174
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.996 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, e-boost, 310/6.000 rpm, 400 Nm/3.000-4.800 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 145,5 PS, 309 Nm, μπαταρία 18,8 kWh (14,9 kWh ωφέλιμη), τετρακίνηση
e-AWD, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 455 PS, 709 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,9”
Τελική ταχύτητα 180 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση* 8,0 lt/100 km
Αυτονομία* 52 km 
Εκπομπές CO2 22-30 g/km
Διαστάσεις 4.708 x 1.902 x 1.651 mm mm
Χώρος αποσκευών 468 lt
Βάρος 2.163 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μετρήσεις DRIVE με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη και για τα πρώτα 100 km.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE