Test drive: Infiniti G37S

Test drive: Infiniti G37S

Το G37 S είναι αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους τους αρέσει το Nissan 350Ζ αλλά «ντρέπονται» να το παραδεχτούν.

Το G37 S είναι αφιερωμένο εξαιρετικά σε όσους τους αρέσει το Nissan 350Ζ αλλά «ντρέπονται» να το παραδεχτούν.

Το «κόλπο» είναι γνωστό από την Toyota και το χαϊδεμένο μοναχοπαίδι της, τη Lexus. Ιδρύουμε ένα πολυτελές παρακλάδι που ενσωματώνει όλα όσα μπορούμε να κάνουμε αλλά η «μάρκα» και οι περιορισμοί του κόστους δεν μας αφήνουν, του δίνουμε ένα πιασάρικο και ολίγον εξωτικό όνομα και το «ξαμολάμε» στην αμερικανική αγορά. Εφόσον πιάσει, η Ευρώπη είναι ο επόμενος στόχος. Αυτήν ακριβώς την τακτική εφάρμοσε και η Nissan με τον δικό της «πρίγκιπα» ονόματι Infiniti, ο οποίος μας συστήθηκε προσφάτως παρουσιάζοντας πολυτελή SUV και up market sedan, με τη διαφορά πως ανάμεσά τους υπάρχει κι ένα μοντέλο από αυτά που το DRIVE θα μπορούσε να «σκοτώσει» για να τα οδηγήσει. Ladies and Gents, ιδού το G37 S.

Υποχθόνιο
Ομολογώ ότι όλα τα παραπάνω πομπώδη τα γράφω εκ των υστέρων γιατί αρχικά ήμουν μάλλον διστακτικός. Πιθανολογούσα ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πιο πολύ μια πιο φανταχτερή και κυρίως νερωμένη έκδοση του 350Ζ θα είναι, παρά ένα coupe που θα σε βάζει στο ανεκτίμητο αυτό τριπάκι αναζήτησης οδηγικής απόλαυσης. Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που το προσωπικό κόλλημα σε κάνει να αγνοείς την αλήθεια.

Μου την είχε δώσει εμένα ντε και καλά ότι είναι μια από τις γνωστές αμερικανιές και δεν έδωσα σημασία στα εξής: 333 ίπποι, πίσω κίνηση, απενεργοποίηση του ESP, μπλοκέ διαφορικό, ενεργητική τετραδιεύθυνση. Δηλαδή ρε μεγάλε τι άλλο πρέπει να ζητήσει κανείς; Νόμιζα ότι όλα αυτά δεν φτάνουν και ότι το στήσιμό του και ο εν γένει χαρακτήρας του τα ακυρώνουν στην πράξη. Βέβαια η πράξη, για μια ακόμα φορά αποδεικνύει ότι το «νομίζω» είναι το αγαπημένο ρήμα του ηλίθιου ή του κολλημένου. Διότι μπορεί αισθητικά να διαφωνεί κανείς με το G37, να του θυμίζει ξεχειλωμένο 350, να του φαίνεται ένα μάλλον περίεργο υβρίδιο γιαπωνέζικης (μπροστά) και αμερικανικής αισθητικής (πίσω), ωστόσο μόλις το οδηγήσει θα την καταπιεί τη γλώσσα του, όπως και ο υπογράφων.

Με δύο λόγια, πρόκειται για ένα πολύ καλύτερο 350Ζ σε όλα τα επίπεδα. Από την ποιότητα κατασκευής και τους χώρους (αυτό είναι εύκολο βέβαια...) μέχρι και τον τρόπο με τον οποίο σε οδηγεί στη χώρα που η γυναίκα μου την περιγράφει με εκφράσεις τύπου «τι κάνεις, είσαι τρελός;», «Ντίνο, σταμάτα!», «τόσο καιρό που σε ξέρω ο ίδιος είσαι...» Το G37 S είναι ένα γνήσιο ιαπωνικό coupe, χωρίς ίχνος αμερικανιάς στην ουσία του. Και για να πω την αλήθεια, τώρα που έχω καβαλήσει τα 35, καθόλου δεν με χαλάει που έχει χώρους για τέσσερις ανθρώπους πραγματικούς και όχι δύο συν δύο χόμπιτ πίσω, είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένο και με εξοπλισμό (συμπεριλαμβανομένου ενός εξαιρετικού BOSE) που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από μιας λιμουζίνας.

Είν’ και... φίνιτι
Στο προκείμενο τώρα, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με οκτώ διαφορετικές ρυθμίσεις ανάμεσα στις οποίες και για τους μηρούς και για τα πλευρά, το 6άρι κιβώτιο θέλει αποφασιστικότητα στις αλλαγές αλλιώς σου σκαλώνει, αλλά έτσι είναι τα σπορ αυτοκίνητα, η έκπληξη όμως είναι η ανάρτηση. Την περίμενα να είναι πιο πλαδαρή παρόλο που η έκδοση S έχει στάνταρ πιο σκληρές ρυθμίσεις. Κι όμως, είναι όσο άνετη χρειάζεται, χωρίς να κοπανάει, αρκούντως ήσυχη και την ίδια στιγμή ελέγχει εξαιρετικά το αμάξωμα, δεν επιτρέπει περιττές κλίσεις και ταλαντώσεις και ισοφαρίζει το μειονέκτημα του γρήγορου μεν αλλά μάλλον «αναίσθητου» τιμονιού.

Ο κινητήρας έχει πολλή δύναμη, ειδικά από τη μέση και πάνω, ωστόσο από ένα σημείο και μετά συντονίζει και περνάει κραδασμούς που τους νιώθεις ειδικά αν κρατάς το λεβιέ των ταχυτήτων. Για να σας δώσω μια τάξη μεγέθους, το G37 αρκείται στα 6,1” για το 0-100 km/h και βγαίνει απ’ το χιλιόμετρο σε 25,7” όταν οι αντίστοιχοι χρόνοι του 350Ζ είναι 6,6” και 26,5”. Μιλάμε για ένα πολύ γρήγορο και ταυτόχρονα αποτελεσματικό και ακριβές αυτοκίνητο. Πηγαίνει ακριβώς εκεί που σημαδεύεις, οι αντιδράσεις του –χάρη και στην ενεργητική τετραδιεύθυνση– είναι άμεσες και όταν αποφασίσεις να παίξεις, το μπλοκέ διαφορικό αλλά και το μεγάλο μεταξόνιο γλυκαίνουν τις αντιδράσεις και το κάνουν να φαίνεται παιχνιδάκι.

Με εξαίρεση λοιπόν τη μάλλον τσιμπημένη τιμή, στην οποία πάντως συμπεριλαμβάνεται ένας υπερπλήρης εξοπλισμός, και την υπερατλαντική αισθητική του, το G37 δεν φαίνεται μόνο, αλλά είναι και ένα πολύ καλό coupe.


Tech View
Οι μηχανικοί της Nissan έχουν ακολουθήσει κλασικές (για σπορ αυτοκίνητο) συνταγές για την ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Για να μειώσουν το βάρος, πολλά εξαρτήματά της είναι κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου. Μια βασική διαφοροποίηση της έκδοσης S είναι ότι διαθέτει σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης, το οποίο μπορεί να στρίψει τους πίσω τροχούς κατά κάποιες μοίρες αντίθετα με τη φορά του τιμονιού ή σύμφωνα με αυτή, ανάλογα με την ταχύτητα.


Τι λέει το DRIVE
«Αμερικανιά» στην όψη αλλά καθόλου και στην κόψη. Το G37 S είναι ένα μεγάλο coupe με εξίσου μεγάλες δυνατότητες, πλην όμως θα παραμείνει, λόγω τιμής, και το μεγάλο αουτσάιντερ
Τεχνολογία
3.700 cc, V6, 2x2 ΕΕΚ, αλουμινένιος με μεταβλητό χρονισμό και βύθιση βαλβίδων, 333 PS / 7.000 rpm, 37,0 kgm / 5.200 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 6,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση18,5 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube