Test drive: Hyundai i30 1.6 CRDi 110 PS DCT

Η Hyundai ανέβασε τα ποιοτικά στάνταρ του νέου i30 ακόμα ψηλότερα και το προίκισε με πιο αποδοτικούς κινητήρες και ένα σύγχρονο αυτόματο κιβώτιο.

Στην περίπτωση του νέου i30 η Hyundai δεν προσπάθησε να επανεφεύρει τον τροχό, αλλά να βελτιώσει περαιτέρω μια ήδη επιτυχημένη συνταγή. Ένα μικρό οικογενειακό που της επέτρεψε να συναγωνιστεί στα ίσια κορυφαίους κατασκευαστές στην πιο απαιτητική κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς.

Στην τρίτη γενιά, το κορεατικό χάτσμπακ βρίσκεται στην καλύτερη και πιο ώριμη φάση του. Τα οικονομικά (value for money) και πρακτικά (χώροι) προτερήματα που γνωρίσαμε στις δυο προηγούμενες γενιές, συνοδεύονται πλέον από ακόμα καλύτερη ποιότητα στην καμπίνα, πιο αποδοτικούς κινητήρες και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Πέρα από τα παραπάνω όμως, αυτό που κάνει το i30 που δοκιμάζουμε να ξεχωρίζει είναι το κιβώτιο ταχυτήτων με το οποίο συνδυάζεται ο 1.6 CRDi. Ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Είναι η πρώτη φορά που κιβώτιο αυτού του τύπου τοποθετείται στο i30 και ταιριάζει γάντι στον αγχολυτικό, οικογενειακό χαρακτήρα του. Διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, ECO και Sport) και είναι γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές, είτε στην πλήρως αυτόματη λειτουργία του είτε όταν οδηγός θέλει να επιλέγει μόνος τους τη σχέση στο σασμάν από τα paddles στο τιμόνι.

Η κλιμάκωσή του αξιοποιεί ιδανικά τη δύναμη του 1.600άρη τουρμποντίζελ, που σε αυτή την εκδοχή αποδίδει 110 PS και 28,5 kgm ροπής. Νούμερα που εξασφαλίζουν στο μικρό οικογενειακό χάτσμπακ ανταγωνιστικές επιδόσεις: 0-100 km/h σε 10,5” και 80-110 km/h σε 5,7”. Παράλληλα, η κατανάλωση διατηρείται σε ανταγωνιστικό επίπεδο για την κατηγορία, με τη μέση τιμή της να είναι στα 7,4 lt/100 km.

Στο δρόμο, το αυτόματο i30 δεν ξυπνά τον… Hamilton μέσα σου. Παράλληλα όμως είναι συνολικά βελτιωμένο και σε κερδίζει με την άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης που προσφέρει η ανάρτηση. Από εκεί και πέρα, τα 395 lt του πορτμπαγκάζ και οι διαθέσιμοι χώροι στην καμπίνα θα καλύψουν πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, με την τιμή εκκίνησης στις €21.190 να μην θέτει σε κίνδυνο τον προϋπολογισμό της.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο i30 είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο χωρίς χτυπητά μειονεκτήματα. Στα πολλά προτερήματα του περιλαμβάνονται πλέον ένα πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο και ένας πιο ραφιναρισμένος και οικονομικός κινητήρας ντίζελ.
Τιμή Aπό €20.590
Τεχνολογία 1.582 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 110 PS/4.000 rpm, 28,5 kgm/1.500-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 33,6”
0-400 m 17,4” @ 127 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 158 km/h
60-160 (με αλλαγές) 29,3”
50-80 km/h 3,7”
80-110 km/h  5,7”
110-140 km/h  9,6”
Φρένα 100-0 km/h 39,0 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.310 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία