Test drive: Honda HR-V 1.5 i-VTEC 130 PS MT6

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Honda HR-V στην έκδοση με τον 1.500άρη i-VTEC των 130PS και χειροκίνητο κιβώτιο.

Παρατηρώντας το νέο HR-V δεν µπορείς παρά να αναγνωρίσεις στους ανθρώπους της Honda ότι είχαν διαγνώσει την «ανάγκη» των crossover πολύ νωρίς, πριν καν αποφασίσουµε να τα αποκαλούµε έτσι. Η πρώτη γενιά του µοντέλου είχε παρουσιαστεί δύο δεκαετίες πίσω, την εποχή που τα SUV αναζητούσαν ακόµα τη σωστή µίξη ανάµεσα στις εντός και εκτός ασφάλτου επιδόσεις και το ενδιαφέρον του κοινού ήταν εστιασµένο στα 5θυρα χάτσµπακ. Ήταν αδιαµφισβήτητα από τα µοντέλα που έθεσαν τις βάσεις για να φθάσουµε στα σηµερινά crossover που µονοπωλούν το ενδιαφέρον των οδηγών και αυξάνουν µε γοργό ρυθµό το µερίδιο τους στην αγορά.

Είκοσι χρόνια αργότερα, το τοπίο στην αγορά είναι αρκετά διαφορετικό και οι επιλογές άφθονες. Στη δεύτερη γενιά του πλέον, το HR-V ανανεώθηκε και απέκτησε µια ελαφρώς νέα εικόνα, κυρίως εξωτερικά, χάρη στη νέα µάσκα και τις αλλαγές στα φανάρια. Το φρεσκάρισµα, ωστόσο, δεν άγγιξε τα µηχανικά µέρη και το δύσκολο έργο της κίνησης του HR-V αναλαµβάνει και πάλι ο βενζινοκίνητος 1.5 i-VTEC, µε άµεσο ψεκασµό και µεταβλητό χρονισµό και βύθισµα βαλβίδων.

Η απόδοσή του φθάνει τους 130 ίππους και η ροπή τα 15,8 kgm στις 4.600 rpm, ενώ συνδυάζεται µε ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που στέλνει την ισχύ στους εµπρός τροχούς. Οι επιδόσεις που πετυχαίνει µε το συγκεκριµένο συνδυασµό µοτέρ/κιβωτίου το µικρό ιαπωνικό crossover είναι αρκετά καλές, ακόµα και µε το αυτοκίνητο φορτωµένο. Η κοντή και σφικτή κλιµάκωση του σασµάν µε τον κορυφαίο λεβιέ και η άµεση απόκριση βοηθά να µην γίνεται τόσο αισθητή η έλλειψη ροπής στις χαµηλές στροφές, ενώ όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις τόσο ο 1.500άρης i-VTEC ξεδιπλώνει τις αρετές του.

Για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10” ακριβώς, ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 192 km/h. Νούµερα που δεν το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας, αλλά κρίνονται ικανοποιητικά, όπως άλλωστε και οι ρεπρίζ του. Τα 50-80 km/h µε την 3η έρχονται σε 5,2”, ενώ για τα 80-110 km/h µε την ίδια σχέση στο κιβώτιο απαιτούνται 5,3”. Με µια σχέση πάνω για την ίδια επιτάχυνση, το HR-V θέλει 7,5”, ενώ για τα 110-140 km/h µε 5η σχέση θέλει 12,6”.

Όσον αφορά τη διαδικασία ακινητοποίησης, το µεσαίο πεντάλ έχει σωστή διαδροµή, χωρίς έντονη κόπωση στη σκληρή χρήση, όµως τα 40,1 m που κατέγραψαν τα όργανά µας για το 100-0 km/h είναι µια µέτρια επίδοση.

Honda

Αφήνοντας στην άκρη τις επιδόσεις, από τα πρώτα χιλιόµετρα πίσω από το τιµόνι του HR-V αυτό που σου κάνει εντύπωση είναι η πολύ ήσυχη λειτουργία της ανάρτησης και η αποτελεσµατικότητά της, ακόµα και στους ταλαιπωρηµένους ελληνικούς δρόµους. Προσφέρει καλή άνεση και ελέγχει σωστά τις κινήσεις του ιαπωνικού crossover ακόµα και όταν πιεστεί σε δρόµο της περιφέρειας. Σε αυτές τις συνθήκες, η κλίση στις στροφές είναι λογική και η ελαφριά υποστροφή που θα προκύψει ξεπερνώντας το όριο της πρόσφυσης διορθώνεται εύκολα στρίβοντας λίγο ακόµα το ακριβές αλλά χωρίς ιδιαίτερα πλούσια αίσθηση τιµόνι.

Το µόνο ίσως που θα ενοχλήσει είναι ο θόρυβος από τον κινητήρα που παρεισφρέει στην καµπίνα όταν αναγκάζεσαι να τον δουλεύεις στις µεσαίες και υψηλές στροφές λειτουργίας.

 Περνώντας στα εσωτερικά χαρακτηριστικά του ανανεωµένου HR-V, αυτό που σου προκαλεί εντύπωση είναι οι µεγάλοι χώροι. Το ιαπωνικό crossover µπορεί να βολέψει µε άνεση µέχρι τέσσερις ενηλίκους, ενώ και ένας τρίτος πίσω δεν θα αντιµετωπίσει ιδιαίτερο πρόβληµα, αφού το τούνελ δαπέδου εξέχει ελάχιστα. Παραπάνω από ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών που µαζί µε τον κρυφό χώρο κάτω από το δάπεδο φθάνει τα 470 lt. Έχει πλήρως εκµεταλλεύσιµο σχήµα και το κατώφλι φόρτωσης είναι ιδιαίτερα χαµηλό για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Η ποιότητα των υλικών της καµπίνας είναι καλή και το µοντάρισµά τους ακόµα καλύτερο, ενώ στον τοµέα της πρακτικότητας το HR-V διαθέτει πολλές χρηστικές θήκες και πρακτικές ποτηροθήκες που διευκολύνουν την καθηµερινή συµβίωση. Δεν πρέπει να ξεχνάµε και το σύστηµα Magic Seats στα πίσω καθίσµατα, το οποίο επιτρέπει να ανασηκωθεί το έδρανό τους για να µπορείς να φορτώσεις ένα ψηλό αντικείµενο.

Ο τιµοκατάλογος για το ανανεωµένο HR-V ξεκινά λίγο πάνω από τις €22.000, µε το στάνταρ εξοπλισµό να είναι καλός, αλλά όχι απόλυτα επίκαιρος. Ο υποψήφιος αγοραστής που θα θελήσει να απολαύσει τις τεχνολογικές καινοτοµίες που προσφέρει το ιαπωνικό crossover θα πρέπει να ανέβει τουλάχιστον στη µεσαία έκδοση Elegance των

€ 26.650 που προσφέρει στάνταρ όλα τα σύγχρονα συστήµατα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς και το σύστηµα πλοήγησης και πολυµέσων Honda Connect.

Ανεξαρτήτως έκδοσης πάντως, όποιος επιλέξει το νέο HR-V θα επωφεληθεί τόσο της 5ετούς εγγύησης που παρέχει η ελληνική αντιπροσωπεία όσο και της χαµηλής κατανάλωσης του κινητήρα, που στα χέρια µας τουλάχιστον έφτασε κατά µέσο όρο τα 7,4 lt/100km.

 

Τι λέει το DRIVE
Εάν δεν σε πολυνοιάζουν οι επιδόσεις, το νέο HR-V θα σου προσφέρει κορυφαία άνεση, άφθονους χώρους και υψηλή πρακτικότητα.
Τιμή από €22.325
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητό βύθισμα και άνοιγμα βαλβίδων (VTEC), μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων (VTC), 130 PS/6.600 rpm, 15,8 kgm/4.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-160 km/h 27,9”
0-400 m 17,0” @ 131,3 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 164,5 km/h
60-160 (με αλλαγές) 23,6”
50-80 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (3η) 5,3”
80-110 km/h (4η) 7,5”
110-140 km/h (4η) 8,6”
110-140 km/h (5η) 12,6”
110-140 km/h (6η) 20,0”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
Διαστάσεις 4.294 x 1.772 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις Drive