Test drive: Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Test drive: Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Ο 1.600άρης i-DTEC βροντοφωνάζει Earth Dream Technology κάτω από το καπό του νέου CR-V και κολλάει τον ανταγωνισμό στον τοίχο.

Τα SUV θεωρητικά φτιάχτηκαν για να παίρνεις μαζί τους τα βουνά. Με τη σημερινή οικονομική πραγματικότητα όμως παίρνεις τα βουνά από το πόσο σου κοστίζει η κατοχή τους, δεδομένου ότι τα περισσότερα είναι δίλιτρα.

Εκεί έρχεται το νέο CR-V με τον 1.600άρη i-DTEC και αλλάζει τα δεδομένα στα δικίνητα SUV αυτού του μεγέθους. Κι εάν τα 1.530 κιλά ενός αμαξώματος με μήκος 4,57 μέτρα και ύψος 1,67 φαίνονται πολλά για ένα 1.600άρι μοτέρ, η πράξη κρύβει μια καλοδεχούμενη έκπληξη.

Δουλευταράς
Έχοντας εστιάσει στη μείωση του βάρους και των εσωτερικών τριβών, ο 1.6 i-DTEC με την Earth Dreams Technology αποδίδει 120 ίππους και 30,6 kgm, έχοντας παράλληλα ό,τι άλλο μπορείς να ζητήσεις από έναν τουρμποντίζελ: Είναι πολιτισμένος, ξυπνά νωρίς, κοιμάται αργά και απλώνει γραμμικά τη δύναμή του. Με τη βοήθεια μάλιστα του χειροκίνητου κιβωτίου των έξι ταχυτήτων που έχει αναμενόμενα αραιή κλιμάκωση και τέλειο λεβιέ, δεν ξεμένεις από δύναμη.

Έτσι το χρονόμετρο σταματάει στα 11,8” για τα 0-100 km/h και σε 8,0/11,7” για τα 80-110/110-140 km/h με 5η. Είναι δηλαδή ελάχιστα πιο αργό από ένα RAV4 2.0 D-4D 124 ίππων. Στα φρένα πάντως θα περιμέναμε κάτι καλύτερο από τα 42,6 m για τα 100-0 km/h, με βάση την αίσθηση από το καλοζυγισμένο πεντάλ και το σωστά ρυθμισμένο ABS.

Ακόμα καλύτερα ρυθμισμένο είναι το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VSA. Τόσο, που στις περισσότερες συνθήκες αναπληρώνει μερικώς το κενό που δημιουργεί η έλλειψη τετρακίνησης. Πρακτικά, μόνο εάν υπερβάλεις άσκοπα με το γκάζι σπινάρει στις εξόδους των κλειστών στροφών, χωρίς όμως να επηρεάζεται η κατευθυντικότητα. Βοηθά και το ασφάλτινο set-up της ανάρτησης του συγκεκριμένου CR-V, με την πίσω να έχει 1 mm παχύτερη αντιστρεπτική από τα τετρακίνητα, καθώς και πιο άκαμπτους κάτω βραχίονες.

Το μόνο που δεν φτάνει στο επίπεδο που θέλεις είναι το πολύ ελαφρύ τιμόνι, όμως είναι ακριβές και τελικά το συνηθίζεις και το αποδέχεσαι.

Τι CR-V τι MPV
Οι χώροι και η πρακτικότητα ξεχείλιζαν από κάθε γενιά CR-V μέχρι σήμερα. Και εξακολουθούν να το κάνουν. Συμπληρώνονται μάλιστα από άνετη θέση οδήγησης με εξαιρετικά αναπαυτικό κάθισμα, καλή ορατότητα και εργονομία που σου αποκαλύπτει αμέσως όλα της μυστικά.

Πέντε ενήλικοι κάθονται πραγματικά άνετα, ενώ το πορτμπαγκάζ των 589 λίτρων αχανές και με τεράστιο άνοιγμα φόρτωσης. Το αποκορύφωμα είναι οι πολλές και πρακτικές θήκες, ο πανέξυπνος μηχανισμός αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων και η συναρμολόγηση που σε κάνει να ορκίζεσαι ότι δεν θα ακουστεί ποτέ τριγμός.

Ωστόσο, το φετίχ του CR-V είναι η ποιότητα κύλισης. Το επίπεδο θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλό και η ανάρτηση είναι μεν σφιχτή αλλά ρουφά ό,τι βρεθεί στο διάβα της, έτσι ώστε να φτάνεις φρέσκος και αφράτος στον προορισμό σου, όσο μακριά κι εάν πας.

Σαν μικρομεσαίο
Αυτό που σίγουρα δεν περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, είναι τόσο χαμηλό κόστος χρήσης. Διότι το CR-V 1.6 i-DTEC καίει κατά μέσο 6,5 λίτρα/100 km, πληρώνει μόλις 107,1 ευρώ –τα χαμηλότερα στην κατηγορία- για τέλη και δεν έχει την έκτακτη εισφορά του δίλιτρου ανταγωνισμού. Κάτι που του επιτρέπει να ψαλιδίζει σιγά-σιγά τη διαφορά που προκύπτει από την υψηλότερη τιμή του.

Η έκδοση Comfort είναι στα 27.170 ευρώ μαζί με την απόσυρση, που θα ισχύει και το 2014. Δεν είναι βέβαια αυτό που λέμε βασική σε επίπεδο εξοπλισμού, αφού σου δίνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας και τις ηλεκτρικές ανέσεις.

Η αλήθεια είναι πάντως ότι η έκδοση Elegance με επιπλέον συναγερμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, παρκοραντάρ, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωματικό καθρέφτη, Bluetooth και εμπρός προβολείς ομίχλης, αξίζει και με το παραπάνω τα επιπλέον 1.300 ευρώ.

Τι λέει το DRIVE
Με τεράστια, πρακτική και γερή καμπίνα, εξαιρετική ανάρτηση και κορυφαία κύλιση, το νέο CR-V θα ήταν πολύ ενδιαφέρον ακόμα και χωρίς τον 1.600άρη i-DTEC που πριονίζει γενναία τα πάγια έξοδα. Με τετρακίνηση θα ήταν απλώς τέλειο.
Τιμή από € 27.170 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,0”
0-100 km/h 11,8”
0-120 km/h 17,4”
0-140 km/h 25,4”
0-400 m 18,2”
0-1.000 m 33,6”
30-50 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (3η) 6,0”
80-110 km/h (4η) 6,6”
80-110 km/h (5η) 8,0”
110-140 km/h (6η) 13,4”
100-0 km/h σε 42,6 m
Τελική 182 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 4.570 x 1.820 x 1.685
Βάρος 1.530 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube