Test drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport

Αυτή είναι η νέα έκδοση Sport της ανανεωμένης σειράς Civic, που παρουσιάστηκε πέρσι τον Οκτώβριο στο Σαλόνι του Παρισιού.

Όπως όλα τα Civic του 2015, έχει φρεσκαρισμένη εμφάνιση, με νέα φώτα, προφυλακτήρες και πλαϊνά μαρσπιέ. Το Sport της δοκιμής μας έχει επιπλέον διαφορετικές ζάντες 17 ιντσών και άλλες λεπτομέρειες που το κάνουν να μοιάζει με το νέο Type R.

O κινητήρας στην περίπτωσή μας είναι ο πανάλαφρος αλουμινένιος τουρμποντίζελ 1.6 i-DTEC, που έχει πάρει πολλούς επαίνους για την πολιτισμένη λειτουργία, τη δύναμη και την οικονομία του. Αποδίδει 120 PS στις 4.000 rpm, ροπή που φτάνει τα 30,6 kgm στις 2.000 rpm και κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων.

Οι τιμές ισχύος και ροπής μπορεί να είναι οι μεγαλύτερες στην κατηγορία, όμως το Civic δεν είναι ελαφρύ, ζυγίζοντας 70 kg παραπάνω από το VW Golf 1.6 TDI BlueMotion 110 PS. Έτσι, οι επιδόσεις του Honda είναι πολύ καλές μεν, αλλά όχι κορυφαίες. Με 10,5” στο 0-100 km/h και 32,1” στο χιλιόμετρο από στάση, χάνει με μικρή διαφορά από το Golf (10,2”/31,7”) και το Peugeot 308 1.6 e-HDi 115 (10,4”/31,9”), αλλά κερδίζει καθαρά την Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 (10,9”/32,9”) και το Volvo V40 D2 (11,8”/33,4”).

Τα ίδια περίπου ισχύουν και για τις ρεπρίζ εν κινήσει. Με 5,2” και 6,0” στα 80-110 km/h με 3η και 4η, το Civic είναι ουσιαστικά στην ίδια κλάση με τα Golf (5,1”/6,6”) και 308 (4,9”/6,0”), και ταχύτερο από την Giulietta (6,0”/5,9”) και το V40 (6,0”/7,3”).

Ο 1.6 i-DTEC μπορεί να μην είναι εύστροφος ψηλά, όμως είναι ελαστικός, τραβάει από χαμηλά και εύκολα τον κρατάς στην περιοχή στροφών όπου αποδίδει, χάρη στον λεβιέ του κιβωτίου που είναι ένας από τους πιο εύχρηστους και ακριβείς που υπάρχουν. Ο τουρμποντίζελ της Honda είναι επίσης ραφιναρισμένος στη λειτουργία του, καλά ηχομονωμένος και –το κυριότερο– ιδιαίτερα οικονομικός. Πρόσφατα ένα Civic ντίζελ είχε σημειώσει νέο ρεκόρ Guinness οικονομίας και το δικό μας το επιβεβαίωσε με μέση κατανάλωση, για όλη τη δοκιμή, μόλις 5,6 lt/100km.

Ηλεκτρονική ευελιξία
Στο Civic του 2015, η Honda έχει βελτιώσει για μια ακόμη φορά την ανάρτηση και τη ρύθμιση της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού για ακόμα καλύτερη συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση. Έχει επίσης εφοδιάσει όλη την γκάμα με ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα, το Agile Handling Assist, που φρενάρει ελαφρά τους εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβεις το τιμόνι, και τους εξωτερικούς όταν το επαναφέρεις. Αυτό δίνει στο τιμόνι πιο ζωντανή απόκριση, ενώ έχει βελτιωθεί περαιτέρω η ακρίβεια και η αίσθησή του. Έχει αναβαθμιστεί επίσης το σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSA.

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το Civic έχει γίνει ακόμα καλύτερο στο δρόμο, συνδυάζοντας τη σταθερότητα με την ευελιξία και τη ζυγισμένη συμπεριφορά. Και όλα αυτά χωρίς να επηρεαστεί η άνεση και η ποιότητα κύλισης που παραμένουν σε πολύ καλό επίπεδο.

Το εσωτερικό έχει περιορισμένες αλλαγές, προς το πιο ποιοτικό, σε υλικά και διάκοσμο. Η θέση οδήγησης, με το χαμηλό τιμόνι και το ταμπλό σε δύο επίπεδα, ίσως να μην τους βολέψει όλους, αλλά η εργονομία των διακοπτών είναι καλή. Καλοί είναι και οι χώροι σε μήκος και πλάτος, αλλά το εσωτερικό ύψος είναι μάλλον περιορισμένο, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, που θα έχουν επίσης πρόβλημα με το χώρο για τα πέλματά τους, κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Το πορτμπαγκάζ των 477 λίτρων είναι όμως κορυφαίο και τα «μαγικά καθίσματα» της Honda είναι ιδιαίτερα πρακτικά με τις δυνατότητες φόρτωσης που προσφέρουν.

Σημαντικό, τέλος, είναι το γεγονός ότι το σύστημα πολυμέσων Honda Connect είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Civic. Χρησιμοποιεί λειτουργικό Android 4.0.4 και η οθόνη αφής 7’’ στο κέντρο του ταμπλό δέχεται όλους τους χειρισμούς που έχουμε συνηθίσει σήμερα στα smartphones και τα tablets μας. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης το σύστημα City Brake Active, που αρχικά ειδοποιεί και τελικά φρενάρει το αυτοκίνητο όταν ανιχνεύσει εμπόδιο με ταχύτητα έως 30 km/h.

Ο πολύ καλός εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης εξηγεί μερικώς την υψηλή τιμή του νέου Civic. Όμως τα €24.520 που κοστίζει το Sport 1.6 i-DTEC (με απόσυρση) το τοποθετούν απέναντι σε μοντέλα από premium φίρμες με μεγαλύτερο κύρος στην αγορά.

Τι λέει το DRIVE
Γρήγορο και εξαιρετικά οικονομικό, συνδυάζει επίσης την καλή συμπεριφορά στο δρόμο με την άνεση και την πρακτικότητα, αλλά είναι ακριβό ακόμα κι αν λάβουμε υπόψη τον πολύ καλό εξοπλισμό του.
Τιμή € 24.520 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 31,0”
0-400 m 17,4”,
0-1.000 m 32,1”
50-80 km/h (4η) 5,8”
80-110 km/h (5η) 7,5”
110-140 km/h (6η) 11,4”
100-0 km/h 39,0 m
Τελική ταχύτητα 207 km/h
Κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 gr/km
Διαστάσεις 4.370 x 1.770 x 1.470 mm
Βάρος 1.360 kg
Μετρήσεις DRIVE