Test drive: Honda Civic 1.6 i-DTEC

Η Honda καθυστέρησε όσο έπρεπε με την πετρελαιοκίνητη έκδοση, με το αποτέλεσμα να την δικαιώνει.

Η εμπορική καριέρα του νέου Honda Civic ξεκίνησε στη χώρα μας το καλοκαίρι του 2017 με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 1.0 και 1.5 VTEC Turbo. Ακολούθησε η κορυφαία έκδοση επιδόσεων Type R με τον 2.0 VTEC Turbo των 320 ίππων και τώρα ολοκληρώνεται με το λανσάρισμα της πετρελαιοκίνητης με τον αναβαθμισμένο 1.6 i-DTEC.

Η τελευταία έκδοση κινητήρα άργησε να παρουσιαστεί, μιας και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας φρόντιζαν να εναρμονιστεί με τις τελευταίες νόρμες περί ρύπων. Έτσι λοιπόν, ολοκληρώνεται ο κύκλος της γκάμας του μοντέλου που πλέον προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις κινητήρα. Τα αμαξώματα παραμένουν δύο, 5θυρο και Sedan.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, το νέο ευρωπαϊκών προδιαγραφών Civic έχει αλλάξει ριζικά σχεδιαστικά και έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι το μήκος του 5θυρου πετρελαιοκίνητου να φτάνει τα 4.518 mm και να τοποθετείται εμπορικά ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μεγαλύτερο πλάτος, αλλά και το μικρότερο συνολικά ύψος, το αποτέλεσμα είναι ένα πιο δυναμικό παρουσιαστικό που προσφέρει και μεγαλύτερους χώρους. Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι νέα και διαθέτει αυξημένη ακαμψία κατά 52% με νέο πυκνότερο τρόπο συγκόλλησης και, παρά το γεγονός ότι έχει αυξήσει αρκετά τις διαστάσεις του νέου Civic, δεν έχει ανεβάσει το βάρος. Μάλιστα, το νέο Civic i-DTEC ζυγίζει 30 kg λιγότερα από τον προκάτοχό του (1.330 kg).

Honda Civic 1.6 i-DTEC 1

Το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC διατηρεί απαράλλαχτη την ισχύ των 120 PS στις 4.000 rpm και τη ροπή των 30,6 kgm στις 2.000 rpm. Ωστόσο, ο κινητήρας ως μονάδα έχει σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Οι κυριότερες διαφορές εντοπίζονται στη μείωση των εσωτερικών τριβών του κινητήρα, αφού τα χιτώνια έχουν ειδική επίστρωση. Επίσης τα έμβολα είναι από σφυρήλατο ατσάλι για μειωμένη απώλεια θερμότητας, και η τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας έχει επανασχεδιαστεί για καλύτερη απόκριση και ακόμα μικρότερες τριβές.

Το ελαφρύ αλουμινένιο μπλοκ είναι επίσης αναβαθμισμένο, με ενισχύσεις που το κάνουν πιο στιβαρό για καλύτερη απομόνωση των κραδασμών και συνολικά βελτιωμένη ποιότητα λειτουργίας και ψύξης. Νέο είναι και το σύστημα κατάλυσης των οξειδίων του αζώτου (NOx), το οποίο όπως και πριν δεν χρησιμοποιεί μέθοδο με πρόσθετη κατάλυση με ουρία (AdBlue), αλλά αναγεννώμενο φίλτρο. Όμως πλέον το φίλτρο είναι πιο λεπτό και άρα πιο διαπερατό, με αποτέλεσμα να είναι πιο αποδοτικό.

Χάρη στις παραπάνω βελτιώσεις, η Honda δηλώνει τυποποιημένη μέση κατανάλωση 3,5 lt/100 km με εκπομπή 93 g CO2/km, τιμές που το φέρνουν χαμηλότερα από την προηγούμενη γενιά. Αξίζει όμως να επισημάνουμε ότι οι μετρήσεις αυτές τυποποιήθηκαν σύμφωνα με τον αναθεωρημένο κύκλο μετρήσεων NEDC, ενώ με τον κύκλο μετρήσεων WLTP το νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC θα «χρεώνεται» με 117 g/km CO2 και 4,5 lt/100 km.

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Όπως συνέβαινε και με την προηγούμενη γενιά, έτσι και αυτή συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά πλέον έχει τη δυνατότητα να εφοδιαστεί και με το νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων. Το χειροκίνητο κιβώτιο έχει βελτιωμένο μηχανισμό αλλαγής σχέσεων και νέο βολάν διπλής μάζας. Συγκριτικά, η νέα γενιά προσφέρει πιο δυνατές επιδόσεις σε σχέση με το παρελθόν, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 9,7” (από 10,5”). Το ίδιο πρόσωπο παρουσιάζει σε όλες σχεδόν τις μετρήσεις, ενώ ενδεικτική της ανωτερότητάς του είναι η μέτρηση 60-160 km/h που ολοκληρώνεται σε 22,5”, την στιγμή που η προηγούμενη γενιά χρειαζόταν για την ίδια μέτρηση 26,5”. Παρόμοιο πολύ καλό πρόσωπο παρουσιάζουν και τα φρένα, που πλέον ακινητοποιούν το πετρελαιοκίνητο Civic από τα 100 km/h σε 37,4 m (από 39,7 m).

Στο δρόμο, το νέο Civic 1.6 i-DTEC πατά με περισσότερη σιγουριά και ωριμότητα, με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων να δουλεύει υποδειγματικά. Η νέα καλοζυγισμένη πλατφόρμα και το νέο τιμόνι χαρίζουν μια ευχάριστη οδηγική εμπειρία ανεξάρτητα από το πεδίο δράσης, δρόμο της περιφέρειας ή αυτοκινητόδρομο. Το μοτέρ στην πλειονότητα των περιπτώσεων δεν θα μαρτυρήσει την ταυτότητά του και για κινητήρας του είδους ξεχωρίζει με την ευστροφία του και έλλειψη κραδασμών.

Η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, όπως και οι προσφερόμενοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (478 lt). Πίσω θα βολευτούν με σχετική άνεση τρεις ενήλικοι και, μόνο σε περίπτωση που είναι ψηλοί, ίσως αναζητήσουν χώρο για το κεφάλι τους. Τα υλικά που απαρτίζουν την καμπίνα είναι σκληρά και μαλακά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, με το μοντάρισμά τους να είναι αντίστοιχου επιπέδου.

Honda Civic 1.6 i-DTEC 4

Η βασική έκδοση Comfort του Civic 1.6 i-DTEC που δοκιμάζουμε κοστίζει €22.120 και θεωρείται λογική. Διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου και του Honda Sensing. Αλλά και ο εξοπλισμός άνεσης διαθέτει πάρα πολλά στοιχεία, μέχρι και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα. Εάν κάτι μας έλειψε από την πλουσιότερη Elegance που κοστίζει €25.250 είναι, μεταξύ άλλων, η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω.

Τελικά, η Honda κατάφερε με τη νέα γενιά του Civic i-DTEC να προσφέρει ένα καθολικά βελτιωμένο μοντέλο που είναι «καταδικασμένο» να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία των πετρελαιοκίνητων μικρών οικογενειακών.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Honda Civic i-DTEC δείχνει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Η αναμονή για το βελτιωμένο κινητήρα, άξιζε και με το παραπάνω.
Τιμή από €22.120
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 26,7”
0-400 m 16,9” @ 132,1 km/h
0-1.000 m 31,0” @ 167,4 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 22,5”
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 7,9”
110-140 km/h (5η) 8,9”
110-140 km/h (6η) 11,0”
Φρένα 100-0 km/h 37,4 m
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 93 g/km
Διαστάσεις 4.518 x 1.779 x 1.434mm
Χώρος αποσκευών 478 lt
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις DRIVE