Test drive: Ford Mustang Fastback 2.3 Ecoboost Auto

Με το 10άρι αυτόματο κιβώτιο και τον κινητήρα 2.3 EcoBoost, το μακρύ επιβλητικό αμάξωμα της Mustang με τη ρετρομοντέρνα σχεδίαση γεφυρώνει τις διαφορετικές κουλτούρες της αυτοκίνησης στις δύο όχθες του Ατλαντικού.

Ο πρόσφατος ανασχεδιασμός δεν έχει αλλοιώσει το ρετρό χαρακτήρα και τις κλασικές αναλογίες. Η Mustang χαρακτηρίζεται από μια προσιτή εξωστρέφεια. Εισβάλλει με αυθάδεια στο οπτικό πεδίο, κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν και φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά. Όσο χαμηλών τόνων κι αν είσαι, ξεκλειδώνοντας τη Mustang ανεβαίνεις. Ανοίγοντας τη μεγάλη πόρτα έχει εμπρός σου ένα εσωτερικό που ακολουθεί επίσης ρετρό μοτίβα, με σύγχρονα υλικά και τεχνολογίες. Γλιστράς στο –πολύ ευρωπαϊκό– μπάκετ της Recaro και φέρνεις το σώμα σε μια θέση πολύ… cool. Χαμηλά σε σχέση με τη βασική γραμμή και το ταμπλό, με τα πόδια απλωμένα εμπρός και όχι πολύ χαμηλότερα από τη λεκάνη, νιώθεις ταμπουρωμένος αλλά και πολύ cool. Τα υλικά είναι πλέον καλύτερα, με πιο μαλακό πλαστικό στο πάνω, αλλά και στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό.

Ford Mustang

Η βελτιωμένη απτή ποιότητα, ενισχύεται από την τεχνολογική αύρα που φέρνει στην καμπίνα η οθόνη TFT 12 ιντσών που έχει αντικαταστήσει τα κλασικά αναλογικά όργανα. Τα γραφικά είναι όμορφα και ευανάγνωστα. «Αμερικανιά» όσο πρέπει, αλλά σύγχρονα όπως στα καλύτερα video games. Από τους αρκετούς πλέον ψηφιακούς πίνακες οργάνων, αυτός είναι από εκείνους με τις περισσότερες δυνατότητες προσαρμογής, ανάλογα με το γούστο του οδηγού και το πρόγραμμα οδήγησης. Μιλώντας για αυτό, η καινούργια Mustang εκτός από τα προγράμματα Normal, Sport και Track προσφέρει δύο επιπλέον επιλογές: Drag Strip και My Mode. Η παραμετροποίηση αφορά το ESP, το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του κινητήρα στο γκάζι, το κιβώτιο ταχυτήτων (στα αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν) και φυσικά την έξτρα ανάρτηση MagneRide με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μαγνητορροϊκά αμορτισέρ. Μπορείς να επιλέξεις ένα από τα έτοιμα πακέτα ρυθμίσεων από το σχετικό μενού ή να φτιάξεις το δικό σου set-up και να το αποθηκεύσεις.

Ford Ευρώπης
Ο κινητήρας έχει χάσει δύναμη για λόγους που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων. Ο 4κύλινδρος EcoBoost των 2,3 λίτρων με καταβολές από το Focus RS έχει χάσει 27 ίππους, αλλά έχει «τσιμπήσει» ελαφρώς σε ροπή, αγγίζοντας τα 44,9 kgm/3.000 rpm (σχεδόν +1 kgm). Είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου, με διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων και βύθισμα βαλβίδων, twin scroll τούρμπο και άμεσο ψεκασμό. Ο ήχος του είναι πολύ διαφορετικός από του Focus RS. Δεν κοχλάζει, δεν ξεχειλίζει η ενέργεια από την εξάτμιση με τα δεκάδες σκασίματα στον κόφτη ή κάθε αλλαγή. Ένας «ρουλεμανάτος» ήχος, μηχανικός συνοδεύεται από το διακριτικό σφύριγμα. Το αποτέλεσμα είναι ευχάριστο, ζωηρό, εμπνέει για επιθετική οδήγηση.

Ένα σκορτσάρισμα σε χαμηλές στροφές και ταχύτητα, με λίγο και «διστακτικό» γκάζι έχει μεν αμβλυνθεί, αλλά δεν έχει εξαλειφθεί από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του σασμάν. Μικρότερη είναι και η καθυστέρηση στη χειροκίνητη αλλαγή στον κόφτη, πρόβλημα που επίσης είχαμε διαπιστώσει στην πρώτη γνωριμία. Υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης ωστόσο, στο επόμενο software update. Στην αυτόματη λειτουργία αξιοποιεί σωστά τις δυνατότητες του μοτέρ, αλλάζοντας εκεί που πρέπει, τόσο στην πόλη όσο και σε ρυθμό σβέλτης βόλτας. Γενικά, μεγαλώνει κάπως την απόσταση από το πεντάλ γκαζιού ως τον στρόφαλο. Δεν είναι κακή η απόκριση, με απόλυτα κριτήρια. Αλλά δεν φτάνει στο επίπεδο του Steptronic της BMW, για παράδειγμα. Το πρόγραμμα Sport+ θα έπρεπε να είναι μάλλον το Normal και από εκεί να ανεβαίνουμε κλίμακα. Αλλά για να μη μιλάμε υποθετικά, το πρόγραμμα Track είναι αυτό που δίνει πραγματικά γρήγορες αλλαγές χωρίς αντιληπτό κενό στην παροχή δύναμης. Στη χειροκίνητη λειτουργία είναι δεκτικό στα κατεβάσματα με τα paddles, δίνοντας καλύτερο έλεγχο στο οριακό φρενάρισμα.

Ford Mustang

Τα μαγνητορροϊκά αμορτισέρ εξασφαλίζουν ικανοποιητική άνεση. Βγάζει λίγο θόρυβο στις απότομες λακκούβες, αλλά η απόσβεση είναι καλή άνεση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου στη μαλακή ρύθμιση. Αυτό που εντυπωσιάζει ωστόσο, είναι ο έλεγχος του βάρους. Και στην επιλογή Comfort ακόμη, πολύ δε περισσότερο στις πιο σπορ ρυθμίσεις. Έτσι όπως βλέπεις το αυτοκίνητο, ειδικά στο προφίλ του, οι αναλογίες παραπέμπουν σε ένα βαρύ, τεμπέλικο εμπρός μέρος. Αλλά ξέρεις, από την προηγούμενη Mustang, ότι δεν είναι έτσι. Κι αυτή με τη νέα ανάρτηση και τις πιο παχιές αντιστρεπτικές, είναι ακόμη καλύτερη. Μόλις συνηθίσεις τη μακριά μούρη, σημαδεύεις όπως με ένα καλό GTI. Η κλίση είναι μικρή και η συνολική αίσθηση ανάλαφρη στην είσοδο. Παρότι η απόσταση από τους εμπρός τροχούς είναι στην πραγματικότητα μεγάλη, νιώθεις… συνδεδεμένος. Η πληροφόρηση εμπνέει σιγουριά να επιτεθείς. Το όριο της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλό και πάνω από αυτό αποκαλύπτεται η ρυθμισιμότητα του πλαισίου. Ελαφρά υποστροφή είναι η τυπική συμπεριφορά. Αλλά ακούει και στην τοποθέτηση από την είσοδο με τα τέσσερα. Η δύναμη δεν φτάνει για να κρατήσει μια απλωτή πάντα, με τόσα… στρέμματα επιφάνειας ελαστικού και μπλοκέ διαφορικό. Την πλαγιολίσθηση θα την απολαύσεις σε γλιστερό δρόμο με το πρόγραμμα Sport+ και το ESP απενεργοποιημένο.

Στην καλή άσφαλτο βάζεις Track, το ESP δεν απενεργοποιείται τελείως αλλά περνά σε σπορ ρυθμίσεις. Αν επικεντρωθείς στην ουσία, θα κινηθείς πολύ γρήγορα. Είναι ένα είδος οδηγικής απόλαυσης διαφορετικό από αυτό για το οποίο σε προϊδεάζει η εμφάνιση. Η δύναμη, αν και μειωμένη, είναι επαρκής για μια άκρως ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία. Κυρίως η ροπή. Έχει λίγο lag στην είσοδο του τούρμπο, αλλά δεν είναι ενοχλητικό. Από τη στιγμή που φουσκώνει είναι ελαστικός και μπαίνει γρήγορα στην καλή περιοχή. Αν και ανεβάζει με όρεξη ως τις 6.200-6.300 rpm, το καλύτερό του είναι μεταξύ 2.500 – 5.500 rpm. Σε κλειστά κομμάτια χρειάζεται reset στη σχέση στροφής/σχέσης. Η 3η στο 10άρι είναι ουσιαστικά «δυόμιση» στο χειροκίνητο 6άρι. Και η 4η είναι 3η παρά, ενώ ακόμη και η 6η του αυτόματου βγάζει λιγότερα km/1.000 rpm από την 4η του χειροκίνητου. Στα αργά κομμάτια, θα υπάρξουν περιπτώσεις στις οποίες η 2η (12,6 km/h ανά 1.000 rpm) θα είναι πολύ κοντή και η 3η (17,5 km/h) μακριά, ενώ η 2η του χειροκίνητου με 15 km/h ανά 1.000 rpm θα ταίριαζε καλύτερα έτσι ώστε και μέσα στο ωφέλιμο φάσμα να είσαι και γκάζι να έχεις στην έξοδο. Στα γρήγορα όμως, οι αλλαγές με τα paddles σε βοηθούν να συγκεντρωθείς στη γραμμή και αλλάζοντας νωρίς να αξιοποιείς τη ροπή.

Οι επιδόσεις αποτυπώνουν το «μπέρδεμα» με τις σχέσεις. Με 4η και 5η στις μετρήσεις 80-110 km/h και 110-140 km/h, η νέα αυτόματη Mustang είναι ταχύτερη από την προηγούμενη χειροκίνητη. Έξι και οκτώ δέκατα, αντίστοιχα. Λόγω του «κοντύτερου» γραναζιού. Στις μετρήσεις από στάση, φτάνουν μαζί ως τα 100 km/h σε 6,3”, αλλά στα 160 km/h η νέα έκδοση μένει 0,2” πίσω στο 400άρι και μισό δευτερόλεπτο στο χιλιόμετρο. Μικρή διαφορά, αν αναλογιστείς τη μείωση της ισχύος, η οποία καλύπτεται εν μέρει από τη σφιχτή κλιμάκωση και τις γρήγορες αλλαγές.

Ford Mustang

Άποψη
Η νέα Mustang κοστίζει €53.000 με το χειροκίνητο κιβώτιο και €57.781 με το αυτόματο 10άρι. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται περισσότερα από όσα μπορείς να φανταστείς. Οκτώ αερόσακοι συνολικά (με «γονάτων» και για τον συνοδηγό), infotainment Sync3 με οθόνη 8”, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12”, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και φώτα (και εναλλαγή μεγάλης σκάλας), διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο σαλόνι, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες πίσω, ενεργό cruise control, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας μεταξύ άλλων. Στάνταρ είναι επίσης το μπλοκέ διαφορικό, τα έξι προγράμματα οδήγησης και τα Track Apps.
 
Στα λεφτά της ίσως υπάρχουν ταχύτερα σπορ χάτσμπακ. Ή κάποιες προτάσεις από τους λεγόμενους premium κατασκευαστές. Πέρα από την κορυφαία σχέση αξίας/τιμής, η Mustang προσφέρει έναν μοναδικό συνδυασμό «ευρωπαϊκής» οδικής συμπεριφοράς με το αξεπέραστο στιλ, την προσωπικότητα και τη λάμψη του θρύλου.

Τι λέει το DRIVE
Ένα ευρωπαϊκό σπορ Ford με στριμμένους τροχούς, ένας θρύλος με αμερικανικές καταβολές και παγκόσμια απήχηση στα μάτια του κόσμου. Το στιλ περισσεύει, αλλά και σε μετρήσιμα μεγέθη πετυχαίνει πολύ καλή σχέση αξίας/τιμής.
Τιμή €57.781
Τεχνολογία 2.261 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, ανεξάρτητος διπλός μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων, άμεσος ψεκασμός, twin scroll τούρμπο, 290 PS/5.400 rpm, 44,9 kgm/3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,3”
0-160 km/h 16,5”
0-400 m 14,7” @ 151,5 km/h
0-1.000 m 27,0” @ 195,8 km/h
60-160 (με αλλαγές) 13,5”
50-80 km/h 2,5”
80-110 km/h 3,2”
110-140 km/h 4,8”
Φρένα 100-0 km/h 35,8 m
Τελική ταχύτητα 233 km/h
Μέση κατανάλωση 12,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 205 g/km
Διαστάσεις 4.789 x 1.916 x 1.381 mm
Χώρος αποσκευών 408 lt
Βάρος 1.670 kg
Μετρήσεις DRIVE