Test drive: Ford Kuga 2.0 TDCi 163 PS AWD

Test drive: Ford Kuga 2.0 TDCi 163 PS AWD

Το Kuga διατήρησε την κοφτερή του συμπεριφορά έριξε όμως περισσότερο βάρος στους «οικογενειακούς» τομείς.

Το Kuga διατήρησε την κοφτερή του συμπεριφορά έριξε όμως περισσότερο βάρος στους «οικογενειακούς» τομείς.

Η δεύτερη γενιά του Kuga είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο που θα παράγεται σε Αμερική, Ισπανία και Κίνα, για να πωλείται σε 32 χώρες και πέντε ηπείρους, με μηχανικά μέρη ίδια κατά 80%.

Η εξέλιξη του Kuga που ξέραμε μέχρι σήμερα δεν άλλαξε την πλατφόρμα πάνω στην οποία χτίζεται, έριξε όμως πολύ περισσότερο φως στους τομείς που καλύπτουν την οικογένεια. Για παράδειγμα, αν και το μεταξόνιο είναι ίδιο, το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί 8,1 πόντους, με το πορτμπαγκάζ να είναι ο μεγάλος κερδισμένος.

Με μεγάλη προίκα
Το συγκεκριμένο Kuga είναι η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση, με δίλιτρο τουρμποντίζελ μοτέρ 163 PS στις 3.750 rpm και 34,7 kgm ροπής από τις 2.000 έως τις 3.250 rpm. Αποδίδει ζωντανά και με πολιτισμένη λειτουργία, ενώ συνεργάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το ημιαυτόματο 6άρι κιβώτιο με τους δύο συμπλέκτες και τα βελούδινα ανεβάσματα που ταιριάζουν ιδανικά στο Kuga. Στα κατεβάσματα δεν είναι εξίσου ομαλό, ενώ η 6η του θα μπορούσε να είναι πιο μακριά για πιο οικονομικό ταξίδι.

Αυτό που μετράει, είναι ότι πατάς το γκάζι και λαμβάνεις δυνατή και συνεχή επιτάχυνση, που στη γλώσσα του V-Box μεταφράζεται σε 10,2” για τα 0-100 km/h. Όλο το ζουμί πάντως είναι στα 5,3” για τα 80-110 km/h και στα 8,4” για τα 110-140 km/h. Τα φρένα είναι απλώς καλά, με 41 m για τα 100-0 km/h.

Κάπου κερδίζεις, κάπου χάνεις
Το προηγούμενο Kuga είχε άτυπα τον τίτλο του GTi των SUV. Το νέο έχει μαλακώσει λίγο, αλλά παραμένει κοφτερό, με ακριβές και πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι και εξαιρετικό κράτημα χάρη στο συνδυασμό πλαισίου, ανάρτησης και τετρακίνησης. Η τελευταία είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, με ένα σύστημα που η Ford βάφτισε curve control και μοιράζει τη ροπή γρήγορα και σε όποιον τροχό πρέπει. Έτσι, το Kuga στρίβει με μια ελαφρά υποστροφή όταν επιμένεις στο γκάζι, αλλά πάντα άνεμος και με αίσθηση που σε γεμίζει εμπιστοσύνη. Γέρνει λίγο, αλλά δεν πλέει και μπορείς να σημαδέψεις με ακρίβεια το πού θέλεις να πας.

Η ανάρτηση αποσβένει καλά τις περισσότερες ανωμαλίες και μόνο στην υψηλή ταχύτητα τη νιώθεις πιο σφιχτή από όσο θα ήθελες. Δεν ισιώνει το δρόμο μεν, αλλά με εξαίρεση τους κακούς χωματόδρομους δε θα σε ταλαιπωρήσει. Η κύλιση είναι αθόρυβη και ποιοτική, απαλλαγμένη από τον κλασικό ήχο του ντιζελοκινητήρα και ο αεροδυναμικός θόρυβος χαμηλός. Μόνο οι πίσω μπορεί να εκφράσουν κάποιο μικρό παράπονο, αφού εκεί ο θόρυβος από το δρόμο είναι πιο έντονος.

Οικογενειακή υπευθυνότητα
Ένα από τα σημαντικότερα μείον του προηγούμενου Kuga ήταν το πορτμπαγκάζ. Πλέον, υπάρχουν διαθέσιμα 456 lt, μια τιμή που παρότι και πάλι δεν είναι κορυφαία, είναι ικανοποιητική. Κορυφαίος δεν είναι ούτε ο χώρος στο πίσω κάθισμα, αλλά ακόμα και ψηλοί ενήλικoi δε θα έχουν πρόβλημα.

Η θέση οδήγησης έχει εποπτική ορατότητα του δρόμου, μόνο που το κάθισμα θα μπορούσε να είναι πιο άνετο κι να μην έχει τόσο κοντό έδρανο. Η εργονομία είναι βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο Kuga, ενώ αξίζει να αναφερθεί η προσθήκη του συστήματος SYNC και του Emergency Call στο βασικό εξοπλισμό κάθε Kuga. Επίσης, στη λίστα με τα έξτρα υπάρχει πλέον το Active City Stop που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο στις χαμηλές ταχύτητες για να αποφευχθεί ή να μετριαστεί μια σύγκρουση.

Σημαντική βελτίωση υπάρχει στην ποιότητα των υλικών, τη συναρμολόγηση και την προσοχή στο φινίρισμα, όπως και στους αποθηκευτικούς χώρους που πλέον είναι υπεραρκετοί.

Καλά νέα και κακά νέα
Το δύσκολο για το συγκεκριμένο Kuga δεν είναι η αντιμετώπιση του ανταγωνισμού του. Είναι πολύ καλά προπονημένο γι’ αυτό και τα 35.930 ευρώ που κοστίζει η έκδοση Titanium με τον υπερπλούσιο εξοπλισμό, μαζί με το κιβώτιο Powershift (χρέωση 2.000 ευρώ) είναι τιμή εντός ανταγωνισμού. Θέμα δεν είναι ούτε τα 364,5 ευρώ των τελών κυκλοφορίας για όποιον θέλει ένα τέτοιο αυτοκίνητο ή τα 8,4 lt/100 km της μέσης κατανάλωσης που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού. Δεν είναι λίγα αλλά ούτε και υπερβολικά για ένα SUV 1.750 κιλών.

Τελικά το δύσκολο με το συγκεκριμένο Kuga είναι ότι πρέπει να τα βάλει με τη σημερινή οικονομική και φορολογική πραγματικότητα, κάτι που σημαίνει ότι θα παραχωρήσει στις 1.600άρες βενζινοκίνητες εκδόσεις το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων.

Τι λέει το DRIVE
Σίγουρα όχι ο πρωταγωνιστής των πωλήσεων στην γκάμα του Kuga, αλλά ένα ικανότατο και ολοκληρωμένο SUV που υπερκαλύπτει κάθε απαίτηση μιας εκδρομικής οικογένειας.
Τιμή από € 33.930
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, 163 PS/3.750 rpm, 34,7 kgm/2.000-3.250 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-160 km/h 31,1”
0-400 m 17,3”
0-1.000 m 31,9”
50-80 km/h (kickdown) 3,5”
80-110 km/h (kickdown) 5,3”
110-140 km/h (kickdown) 8,4”
100-0 km/h 41 m
Τελική 196 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 162 gr/km
Διαστάσεις 4.524 x 1.838 x 1.745
Βάρος 1.750 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube