Test drive: Ford Focus 4d 1.0 EcoBoost

Test drive: Ford Focus 4d 1.0 EcoBoost

Το Focus διατίθεται και με αμάξωμα τριών όγκων, το οποίο αυξάνει τον χώρο αποσκευών του χωρίς να υστερεί πουθενά.

Παρότι τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις μικρομεσαίων κατέχουν σήμερα οι 5πορτες, χάτσμπακ εκδόσεις, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και οι παραλλαγές τους σε σεντάν. Οπότε οι οικογενειάρχες που αφενός χρειάζονται μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αφετέρου προτιμούν ένα πιο κλασικό σχήμα, έχουν επιλογές.

Μια από αυτές είναι το Ford Focus 4d, το οποίο δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον 1.0 EcoBoost. Ο τρίτος όγκος έχει ενσωματωθεί αρμονικά στο αμάξωμα του Focus. Μάλιστα το πίσω παρμπρίζ είναι έντονα κεκλιμένο και η «ουρά» έχει σχετικά μικρό μήκος, οπότε ολόκληρο το αυτοκίνητο δείχνει πιο συμπαγές. Το μήκος του Focus 4d φτάνει τα 4,53 m, είναι δηλαδή αυξημένο κατά 17,6 cm σε σχέση με το χάτσμπακ. Στις υπόλοιπες διαστάσεις δεν υπάρχει καμία αλλαγή. Ακόμα και η οροφή έχει ακριβώς την ίδια κλίση στο πίσω μέρος, μέχρι το σημείο που ενώνεται με το πίσω παρμπρίζ. Έτσι οι πίσω επιβάτες έχουν για το κεφάλι τους ακριβώς τον ίδιο χώρο με την 5πορτη έκδοση, που είναι αρκετός. Κάποια βελτίωση θα θέλαμε να υπάρχει στο χώρο για τα γόνατα, αφού όταν ο οδηγός και ο συνοδηγός είναι ψηλοί μικραίνει αρκετά.

Η έντονη κλίση του πίσω παρμπρίζ δημιουργεί χώρο για μια μεγάλη σταθερή εταζέρα. Από κάτω της κρύβεται ένας χώρος αποσκευών που φτάνει τα 475 lt στα αυτοκίνητα με κιτ επισκευής. Τα «ελληνικά» Focus όμως εφοδιάζονται με ρεζέρβα ανάγκης, οπότε το πάτωμα του πορτμπαγκάζ ψηλώνει και η χωρητικότητά του περιορίζεται στα 421 lt. Μικρό νούμερο για σεντάν, αλλά σαφώς μεγαλύτερο από τα 316 lt του χάτσμπακ. Ένα πλεονέκτημα του σεντάν είναι ότι το πίσω μέρος της καμπίνας δεν λειτουργεί ως αντηχείο, οπότε σε υψηλή ταχύτητα και σε τραχύ οδόστρωμα ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά σου από εκεί είναι κατά τι χαμηλότερος. Ενώ χάρη στο πλατύ πίσω παρμπρίζ ο οδηγός έχει καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω.

Διαφορά βάρους από το 5πορτο Focus πρακτικά δεν υπάρχει, οπότε η προσθήκη του έξτρα όγκου δεν επιβαρύνει καθόλου τις επιδόσεις. Το ότι για το 0-100 km/h χρειάζεται 10,4” μάλλον θα απασχολήσει ελάχιστους από τους αγοραστές του. Πιο σημαντική είναι η διαπίστωση ότι ακόμα και με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές, ο 1.000άρης καταφέρνει να το κινήσει αξιοπρεπώς. Και παραμένει ολιγαρκής σε κατανάλωση, παρότι δεν φτάνει αυτή των ανταγωνιστών με τον 1.2 TSI, για παράδειγμα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε 7,6 lt/100 km, αλλά αν κάποιος δεν κινείται πολύ στην πόλη θα πέσει εύκολα στα 6άρια.

Κατά τα άλλα, η οδική συμπεριφορά του είναι μια επανάληψη της γνωστής, εξαιρετικής εικόνας του Focus που γνωρίζουμε. Η ανάρτηση ισοπεδώνει τις περισσότερες ατέλειες τις ασφάλτου στην πόλη και προσφέρει πολύ καλό έλεγχο στην υψηλή ταχύτητα. Το τιμόνι είναι ακριβές και πληροφορεί επαρκώς για την πρόσφυση. Στο όριο, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας επεμβαίνει πολύ διακριτικά για να σε επαναφέρει στην τάξη, σαν να μη θέλει να καταλάβουν τίποτα οι επιβάτες.

Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι αρκετά χαμηλή (€15.895 με απόσυρση), ενώ ήδη η μεσαία Business έχει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει σύστημα ψυχαγωγίας και πλοήγησης SYNC 2 με οθόνη αφής 8” και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω. Σε συνδυασμό με την 5ετή εγγύση που το συνοδεύει (δύο εργοστασιακά και τρία επέκταση), το Focus 4d έχει τα φόντα να μπει στη λίστα υποψηφίων όποιου ψάχνει αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Τι λέει το DRIVE
Το 4πορτο Focus διορθώνει το μειονέκτημα του μικρού πορτμπαγκάζ του χάτσμπακ, ενώ διατηρεί τον πολύ καλό λόγο τιμής/εξοπλισμού
Τιμή από €15.895 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 125 PS @ 6.000 rpm, 17,3 kgm @ 1.400-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
0-400 m 17,3” @ 130,0 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 163,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 5,5”
110-140 km/h (4η) 9,3”
Φρένα 100-0 km/h 40,4 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.534 x 1.823 x 1.858 mm
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube