Test drive: Ford Focus 1.5 TDCi 120 PS

Το Ford Focus ανανεώθηκε σε εμφάνιση και ουσία, αποκτώντας και έναν νέο, ισχυρότερο κινητήρα ντίζελ 1.500 κυβικών.

Με την πρόσφατη ανανέωσή του το Focus απέκτησε νέα εμφάνιση και από τα μέχρι τώρα σχόλια οι αλλαγές κρίνονται μάλλον θετικές. Έγιναν όμως και επεμβάσεις ουσίας, αφού στη γκάμα προστέθηκαν νέοι κινητήρες 1.500 κυβικών βενζίνης και ντίζελ.

Στο νέο τιμόνι τα πλήκτρα είναι μικρά και θέλουν συνήθεια για να μην τα ψάχνεις με τα μάτια. Η βασική σχεδίαση του ταμπλό είναι ίδια, όμως τώρα στο κέντρο του δεσπόζει μια οθόνη αφής 8'', η μεγαλύτερη σε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Δίνοντας έμφαση στην πρακτικότητα υπάρχει τώρα μια πρακτική θήκη για μικροπράγματα κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού. Το χειρόφρενο μετακόμισε χαμηλότερα και πιο πίσω στην κονσόλα ελευθερώνοντας χώρο, ενώ πίσω από τον επιλογέα υπάρχει ένας διώροφος χώρος που διαμορφώνεται σε δύο ποτηροθήκες και μπορεί να φιλοξενήσει μπουκάλι 1 lt.

Στο Focus οι ψηλότεροι οδηγοί θα ήθελαν να κάθονται λίγο πιο χαμηλά, ενώ το ύψος του καθίσματος του συνοδηγού δεν ρυθμίζεται σε καμία έκδοση. Το σημαντικότερο μειονέκτημα του εσωτερικού του είναι οι χώροι, και αυτό είναι κάτι που δεν άλλαξε καθόλου με την πρόσφατη ανανέωση του μοντέλου. Ο χώρος για το κεφάλι των πίσω είναι επαρκής, αλλά όχι και εκείνος για τα πόδια τους. Η ύπαρξη ρεζέρβας ανάγκης περιορίζει τον χώρο αποσκευών στα 316 lt, τιμή την οποία φτάνουν πλέον και τα κορυφαία σουπερμίνι.

Μπορεί ο νέος τουρμποντίζελ της Ford να έχει χαμηλότερο κυβισμό, όμως αποδίδει περισσότερη δύναμη από τον προηγούμενο, παντού. Επιπλέον έχει πιο ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία, αλλά και καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Εδώ έχουμε τη δυνατότερη εκδοχή του, με 120 ίππους, και αρκεί να έχεις περισσότερες από 1.500 rpm για να κινηθείς σβέλτα. Πλέον το Focus ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 10,5'', και είναι παντού πιο γρήγορο από το 1.6 TDCi 115 ίππων και φυσικά από την έκδοση ECOnetic 105 ίππων.

Οδηγώντας το Focus θα εκτιμήσεις την καλορυθμισμένη ανάρτηση, που συνδυάζει το υψηλό επίπεδο άνεσης με τη σπορ συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση ακόμα καλύτερα από πριν. Με την ενίσχυση της ακαμψίας του εμπρός μέρους το τιμόνι παρέχει περισσότερη ακρίβεια, και όλα τα χειριστήρια έχουν αυτή την καλολαδωμένη αίσθηση που κάνει τα μοντέλα της Ford τόσο ευχάριστα στον δρόμο. Ψάχνοντας για ψεγάδια σημειώνουμε μόνο τον μεγάλο κύκλο στροφής που ίσως δυσκολέψει όσους κινούνται συχνά στα στενά της πόλης. Οι πιο απαιτητικοί θα ήθελαν και τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP, όμως το σύστημα δεν είναι ιδιαίτερα παρεμβατικό οπότε σπάνια ενοχλεί.

Το κατώφλι της γκάμας του Focus 1.5 TDCi 120 PS βρίσκεται στα €18.074 της έκδοσης Trend, με όφελος απόσυρσης. Το σύστημα SYNC 2 όμως, με την 8ιντση οθόνη αφής, τη δυνατότητα φωνητικών εντολών –στα αγγλικά– για κάθε λειτουργία και το σύστημα πλοήγησης, διατίθεται από την Business και πάνω (€19.006). Η κατανάλωσή του περιορίζεται στα 6,0 lt/100 km, οπότε είναι χαμηλότερη από αυτή των περισσότερων ανταγωνιστών του, με μικρή διαφορά. Τέλη κυκλοφορίας δεν πληρώνει και ο χαμηλός κυβισμός του σημαίνει χαμηλότερα ασφάλιστρα από τα 1.600άρια. Οπότε παρότι δεν είναι από τα πιο προσιτά μοντέλα της κατηγορίας, μπορεί να είναι ένα από τα πιο οικονομικά στη χρήση.

Τι λέει το DRIVE
Το Focus έχει πλέον έναν κινητήρα που αριστεύει σε επιδόσεις, ποιότητα λειτουργίας και οικονομία, και τον καλύτερο συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς και άνεσης στην κατηγορία.
Τιμή από €18.074 με απόσυρση
Τιμή έκδοσης δοκιμής €23.669 (Titanium X)
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 120 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 10,5”
0-400 m 17,6’’
0-1.000 m 32,5’’
30-50 km/h (με 3η) 3,6’’
80-110 km/h (με 4η) 5,8’’
110-140 km/h (με 5η) 8,3’’
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Tελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 gr/km
Διαστάσεις
4.358x1.823x1.484 mm
Βάρος 1.360 kg
Μετρήσεις Drive