Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift

Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift

Η αυτόματη έκδοση του Fiesta 1.0 EcoBoost διατίθεται πλέον με το «αλμυρό» διπλόδισκο σασμάν Powershift που του ταιριάζει γάντι.

Ο συνδυασμός του διπλόδισκου αυτόματου σασμάν Powershift με το best seller μοτέρ EcoBoost ήταν από καιρό κάτι που περιμέναμε.

Αναμονή που υπαγορευόταν αφενός από το ταίριασμα ενός τόσο σοφιστικέ σασμάν σε ένα 1.000ράκι μοτέρ και αφετέρου από την περιέργεια αν αυτός ο συνδυασμός θα κατάφερνε να ξεπεράσει την αποδοτικότητα του αντίστοιχου χειροκίνητου Fiesta.

Ε λοιπόν, ό,τι ξέρατε για τα μη αποδοτικότητα των αυτόματων κιβωτίων στα μοτέρ μικρής χωρητικότητας, ξεχάστε το. Τουλάχιστον στην περίπτωση του 1.000άρη EcoBoost. Το Powershift Fiesta επιταχύνει δυνατά από στάση και η πυκνότητα των σχέσεων σου επιτρέπει να κινείσαι με κάτι παραπάνω από ζωντάνια, χωρίς να σηκώνεις τις στροφές στο Θεό. Αρωγός στην περίπτωση αποτελεί η ροπή του λαμπρού αυτού μοτέρ που κορυφώνεται σε τιμή μόλις από τις 1.400 rpm. Έτσι, το σασμάν ανεβαίνει γρήγορα και μαζί με το κοντέρ μέχρι την 6η, με τη ροπή να επαρκεί και χωρίς να μένεις κρεμασμένος πουθενά.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τη θέση S (Sport) στο λεβιέ που αλλάζει κάμποσο προς τo αγριότερο το στροφάρισμα του μοτέρ. Επί της ουσίας όμως, με το γκάζι στο πάτωμα, είτε στο «D» είτε στο «S», οι χρόνοι των επιταχύνσεων δεν διαφοροποιήθηκαν, όπως μας έδειξε το V-box.

Επιπλέον, υπάρχει και ένα μανιτζέβελο πλαϊνό μπουτόν στο λεβιέ που σου επιτρέπει να αλλάζεις «χειροκίνητα», εύκολα και κυρίως πολύ γρήγορα. Στη θέση «S» μάλιστα, η σχέση που επιλέγεις κλειδώνει μέχρι να την αλλάξεις, σε αντίθεση με το «D» που περνά από μόνο του και γρήγορα στην τελείως αυτόματη λειτουργία.

Εκείνο που φαίνεται ότι δεν τα πάει ιδιαίτερα καλά στο συνδυασμό 1.0 EcoBoost/Powershift είναι η κατανάλωση. Με μέση τιμή 7,8 lt/100 km, τα αυτόματο Fiesta αποδεικνύεται πιο λαίμαργο σχεδόν κατά ένα λίτρο από το χειροκίνητο αδέρφι του, που με τη σειρά του είναι 0,5-07 lt/100 km πιο ψηλά από τον άμεσο ανταγωνισμό του. Επιπλέον με εκπομπές CO2 114 g/km μπαίνει μέσα στη ζώνη της υποχρέωσης τελών κυκλοφορίας.

Κατά τα λοιπά, το Powershift Fiesta παραμένει Fiesta: Κορυφαίος έλεγχος από την ανάρτηση, κοφτερό τιμόνι, πληθωρική πρόσφυση από το σασί. Ένα αυτοκίνητο εστιασμένο στον οδηγό που μπορεί να εκτιμήσει τη δυναμική ποιότητά του και να κάνει τα στραβά μάτια στην ολίγο ανακόλουθη εργονομικά, ποιοτικά και χωροταξικά καμπίνα.

Τι λέει το DRIVE
Το αυτόματο 1.000άρι Fiesta είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο θα ευχαριστηθείς κάθε χιλιόμετρο στην πόλη, στο βουνό, σε στριφτερούς δρόμους. Μόνο υπό αυτό το πρίσμα, τα 2.055 ευρώ που θα πληρώσεις παραπάνω από το χειροκίνητο 5άρι γίνονται εύπεπτα.
Τιμή από €14.820 (με απόσυρση και τρέχουσα έκπτωση €300)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 100 PS/6.000 rpm, 17,3 kgm/1.400-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,2”
0-100 km/h 10,6”
0-120 km/h 15,1”
0-140 km/h 21,4”
0-160 km/h 32,3”
0-400 m 17,6”,
0-1.000 m 32,3”
50-80 km/h (kickdown) 3,6”
80-110 km/h (kickdown) 5,5”
110-140 km/h (kickdown) 9,0”
100-0 km/h 40,7 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 3.969 x 1.722 x 1.495 mm
Βάρος 1.140 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube