Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS

Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS

To ανανεωμένο Ford Fiesta επιστρατεύει τον εξαιρετικό 1.000άρη EcoBoost για να κερδίσει τη μάχη των υποκυβισμένων σουπερμίνι

To ανανεωμένο Ford Fiesta επιστρατεύει τον εξαιρετικό 1.000άρη EcoBoost για να κερδίσει τη μάχη των υποκυβισμένων σουπερμίνι.

Η πρόσφατη ανανέωση του Fiesta είναι το εισιτήριό του για την downsized γειτονιά των σουπερμίνι. Ο μικρός EcoBoost βρήκε επιτέλους θέση κάτω από το καπό του και ουσιαστικά το αναγέννησε. Πέραν αυτού, οι αλλαγές του περιορίζονται στο αισθητικό κομμάτι και δη του εμπρός μέρους, όπου η μάσκα, τα φανάρια και ο προφυλακτήρας έχουν αλλάξει ριζικά για να δώσουν μια πιο πολυτελή εικόνα. Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι ανεπαίσθητες κι έχουν να κάνουν κυρίως με τα φώτα, αφού κρίθηκε ότι δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω. Το αποτέλεσμα τελικά αρέσει στους περισσότερους και η εμφάνιση του Fiesta εξακολουθεί να είναι ένα από τα δυνατά του σημεία.

Είναι σαφές ότι το highlight στο ανανεωμένο Fiesta είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost, που ειρήσθω εν παρόδω ανακηρύχθηκε «Kινητήρας του 2012». Τον γνωρίσαμε στο Focus, τον εμπεδώσαμε στο B-MAX και τώρα τον βλέπουμε στα καλύτερά του. Είναι προφανές ότι ταιριάζει γάντι στο εξαιρετικό πλαίσιο του Fiesta. Οι «3κύλινδροι κραδασμοί» είναι πραγματικά ελάχιστοι, ενώ ο ήχος πολύ ευχάριστος και χαμηλής έντασης. Δεν θα λέγαμε όχι σε ένα πιο κοντό και σφιχτό σε κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο, αλλά δεν θα τα βάψουμε και μαύρα. Τα 17,3 kgm ροπής το ξελασπώνουν, ακόμα κι αν μερικές φορές η 2η τελειώνει γρήγορα και η 3η πέφτει μακριά. Ο λεβιές του κιβωτίου είναι εξαιρετικός στις καθημερινές αλλαγές, αλλά τις γρήγορες δεν τις συμπαθεί.

Όπως και να ’χει, το Fiesta είναι πιο γρήγορο από τον άμεσο ανταγωνισμό του (VW Polo 1.2 TSI 90PS και Renault Clio 0.9 TCe 90) στις επιταχύνσεις από στάση (0-100 km/h σε 10,2”). Αντίστοιχη είναι και η εικόνα των ρεπρίζ. Το Fiesta είναι παντού πιο γρήγορο, ειδικά στις χαμηλομεσαίες στροφές. Τα φρένα του όμως, αν και ικανοποιητικά, δεν ξεχωρίζουν, με 39,3 m να απαιτούνται για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h.

Ολοκλήρωση
Το σπορ οδηγικό ταμπεραμέντο του Fiesta το ξέρουν και οι πέτρες πλέον. Η ισορροπία του πλαισίου στο όριο της πρόσφυσης, η αμεσότητα, η ακρίβεια στο turn-in και η ανάλαφρη αίσθηση που σου δίνει, σου φτιάχνουν τη διάθεση. Η ανάρτηση δεν αφήνει το αμάξωμα να γέρνει και να βουτάει, ενώ παράλληλα είναι αθόρυβη και άνετη. Το τιμόνι είναι κοφτερό και ακριβές, και μόνο τη νευρικότητά του στις λακκούβες μπορείς να του καταλογίσεις.

Ωστόσο εδώ είναι η στιγμή που ο ελαφρύς 1.000άρης κινητήρας και η πλούσια ροπή του τούρμπο βάζουν την πινελιά τους και κάνουν το καλό, καλύτερο. Τώρα το Fiesta έχει το κάτι παραπάνω όχι μέχρι την κορυφή της στροφής, αλλά και στην έξοδό της, αφού όταν περνάς ξανά στο γκάζι νιώθεις επιτάχυνση.

Το Fiesta είναι επίσης άνετο, χάρη κυρίως στον εξαιρετικά αθόρυβο EcoBoost και την άριστη ποιότητα λειτουργίας της ανάρτησης.

Εσωτερικά θέματα
Στην καμπίνα του Fiesta η ανανέωση έχει ακουμπήσει λίγα πράγματα και δεν έχει αλλάξει τη μοντέρνα εικόνα. Οι σημαντικότερες αλλαγές είναι οι νέες επενδύσεις, το σύστημα πολυμέσων που παρέχει εξαιρετική συνδεσιμότητα με τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα και διαθέτει Emergency Call, που ενημερώνει τις αρχές ότι το αυτοκίνητο ενεπλάκη σε (σοβαρό) ατύχημα. Σημαντικό νέο είναι η διάθεση αερόσακων οροφής, κάτι που μέχρι πρότινος δεν υπήρχε στη χώρα μας, ενώ επιτέλους υπάρχει και η θερμοκρασία του ψυκτικού στον πίνακα οργάνων.

Από εκεί και πέρα η θέση οδήγησης παραμένει σωστή, το κάθισμα αναπαυτικό και η ορατότητα απροβλημάτιστη. Αυτό που σε προβληματίζει –και πάλι– είναι η εργονομία της κονσόλας, με τα πολλά κουμπάκια που θέλουν καλό μάτι αλλά και σημάδι. Η ποιότητα των πλαστικών παραμένει στο μέσο όρο, αν και στη συναρμολόγησή τους διαφαίνεται μια μικρή βελτίωση.

Οι χώροι είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας και δεν μπορείς να πεις ότι τέσσερις ενήλικες κανονικού αναστήματος θα βολευτούν με όλες τις ανέσεις. Τα 276 λίτρα του πορτμπαγκάζ κρίνονται επαρκή με τα μέτρα της κατηγορίας.

Με το χέρι στην τσέπη
Το Fiesta είναι φτωχό στη βασική έκδοση Trend (από 12.835 ευρώ το 3θυρο) που δοκιμάζουμε εδώ, όμως στην Titanium είναι φορτωμένο με μπόλικο εξοπλισμό και εκμεταλλευόμενο τη δυνατή προσφορά της Ford κοστίζει στην 5θυρη έκδοσή του, 14.470 ευρώ. Στα συν του νέου Fiesta και η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς εκπέμπει μόλις 99 gr CO2/km. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, πέρα από το σύστημα πλοήγησης που βρίσκεις σε κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα αυτής της κατηγορίας τιμής, δεν του λείπει τίποτα, καθώς έχει και ζάντες αλουμινίου.

Από την άλλη, δεν είναι το πιο οικονομικό στην κατηγορία του, με μέση κατανάλωση 6,9 lt/100km – δηλαδή από 0,5 έως 0,7 lt/100km μεγαλύτερη από τον άμεσο ανταγωνισμό του. Μπορείς μεν να το οδηγείς σβέλτα και οικονομικά, αλλά εάν παρασυρθείς, εύκολα γίνεται λαίμαργο.

Αυτό είναι το μόνο που μπορείς να προσάψεις στο 3κύλινδρο διαμάντι της Ford, το οποίο συμπληρώνει ιδανικά το προφίλ του Fiesta και συνθέτει το καλύτερο οδηγικά (καθημερινό) σουπερμίνι.

Τι λέει το DRIVE
Ο 3κύλινδρος EcoBoost ήταν το κομμάτι του παζλ που έλειπε για να γίνει το Fiesta το κορυφαίο σουπερμίνι – τουλάχιστον οδηγικά, διότι δεν είναι το πιο ευρύχωρο, ποιοτικό ή οικονομικό.
Τιμή από € 12.835 (έκδοση Trend)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, 100 PS/6.000 rpm, 17,3 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-160 km/h 32,6”
0-400 m 17,2”,
0-1.000 m 31,9”
50-80 km/h (4η) 6,9”
80-110 km/h (3η) 5,6”
110-140 km/h (5η) 17,2”
100-0 km/h σε 39,3 m
Τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 3.969 x 1.722 x 1.495 mm
Βάρος 1.130 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube