Test drive: Ford Explorer Plug-In Hybrid

Το νέο Ford Explorer είναι ένα δεκαθλητής που συνδυάζει με επιτυχία διαφορετικούς κόσμους της αυτοκίνησης.

Η Ford έχει μεγάλα σχέδια για το 2021 και μέχρι το τέλος του θα έχει βάλει στη αγορά 18 εξηλεκτρισμένα μοντέλα όλων των κατηγοριών, από σουπερμινι και SUV, μέχρι επαγγελματικά βαν.

Ένα από αυτά είναι και το άρτι αφιχθέν στην Ελλάδα Explorer με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης. Πρόκειται για ένα μοντέλο με πολύ πετυχημένη ιστορία 30 ετών στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και αυτή είναι η έκτη γενιά που μόλις παρουσιάστηκε. Είναι η πρώτη φορά που θα δούμε το Explorer στις ελληνικές αντιπροσωπείες και παρότι στις ΗΠΑ θεωρείται mid-size SUV, για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είναι ένα πολύ μεγάλο, full-size SUV.

Με μήκος και πλάτος λίγο πάνω από τα πέντε και δύο μέτρα αντίστοιχα, ανταγωνίζεται από πλευράς διαστάσεων μοντέλα όπως το Audi Q7, η BMW X5, η Mercedes-Benz GLE κ.α. Βασίζεται σε μία νέα πισωκίνητη πλατφόρμα της Ford και εξωτερικά έχει λιγοστές ομοιότητες με τον προκάτοχό του. Αυτές εντοπίζονται στις σκουρόχρωμες κολόνες εμπρός και στη μέση, τη χαρακτηριστική πίσω κολόνα με την έντονη κλίση προς τα εμπρός και τα πίσω LED φώτα παρόμοιου σχήματος. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στη νέα μάσκα που του χαρίζει επιβλητικό ύφος με τα μακρόστενα LED φώτα να ενσωματώνονται στη μεγαλύτερη γρίλια, αλλά και στις ανάγλυφες επιφάνειες με τις δύο ακμές στο προφίλ. Την εικόνα συμπληρώνουν οι 20άρηδες τροχοί με ελαστικά 255/55, η ελαφρώς οπισθοκλινής οροφή που καταλήγει σε ένα σχεδόν κατακόρυφο πίσω μέρος με τέσσερις εξατμίσεις και φυσικά τα σκουρόχρωμα διακοσμητικά και τους λογότυπους της έκδοσης εξοπλισμού ST-Line που δοκιμάζουμε.

Ford Explorer PHEV 2020 Drive_gr 4

Φορτώστε
Όπως είναι λογικό, οι τεράστιες διαστάσεις εξασφάλισαν και ανάλογα μεγάλη καμπίνα. Στην ευρωπαϊκή αγορά, το Explorer έρχεται αποκλειστικά ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό με το πακέτο μπαταριών να βρίσκεται στο μέσο του πατώματος.

Η στάνταρ 7θέσια διάταξη αφήνει κάμποσο χώρο αποσκευών στο μεγάλο SUV της Ford, που κυμαίνεται από 240 lt (7θέσιο) μέχρι 635 lt σε περίπτωση που αναδιπλώσετε ηλεκτρικά την 3η σειρά καθισμάτων. Εάν μάλιστα ρίξεις και τη δεύτερη σειρά με τα τρία καθίσματα, τότε ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 2.274 lt μέχρι την οροφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετά καλοί και τα καθίσματα άνετα, αλλά με σχετικά κοντό έδρανο που δεν υποστηρίζει αρκετά τους μηρούς. Τα ακριανά καθίσματα της μεσαίας σειράς είναι συρόμενα και το μεσαίο σταθερό, γεγονός που υποβαθμίζει ελαφρώς την προσφερόμενη ευρυχωρία σε σχέση με τα διπλανά καθίσματα. Και πάλι όμως, ο μεσαίος επιβάτης στη δεύτερη σειρά έχει καλό χώρο για τα πόδια του.

Στην τρίτη σειρά μπορούν να βολευτούν και ενήλικοι μετρίου αναστήματος για μικρές διαδρομές: Το έδρανο είναι πολύ κοντά στο πάτωμα με αποτέλεσμα να πρέπει να λυγίζουν αρκετά τα γόνατά τους. Η θέση οδήγησης είναι καλή, ενώ τα μπροστινά καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και κλιματιζόμενα με λειτουργία μασάζ.

Ford Explorer PHEV 2020 Drive_gr 5

Η πλευρική στήριξη που προσφέρουν είναι επαρκής και το κοφτό στο κάτω μέρος του τιμόνι έχει μεγάλο εύρος ρύθμισης. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι πολύ καλή και οι μεγάλες καθρέφτες εξασφαλίζουν αντίστοιχη πλευρική. Επίσης, ο οδηγός δέχεται μπόλικη πληροφορία από τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” που αλλάζει θέμα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS [video]

Το ταμπλό με τις οριζόντιες γραμμές αναδυκνείει ακόμα πιο πολύ το πλάτος και τα υλικά που το αποτελούν είναι ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών με καλή ποιότητα. Σε αντίστοιχο επίπεδο κυμαίνεται και η συναρμογή, με κάποια λίγα σημεία να επιδέχονται λίγη παραπάνω προσοχή. Στο κέντρο βρίσκεται η κατακόρυφα τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής των 10,1” του συστήματος πολυμέσων SYNC 3 που έχει ευρύτατη συνδέσιμοτητα, Ford Pass Connect modem και ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με 15 ηχεία και ενισχυτή 980 W. Ακριβώς απο κάτω υπάρχει μια σειρά φυσικών χειριστηρίων για τις βασικές λειτουργίες άνεσης (κλιματισμός καμπίνας, εμπρός καθισμάτων, θέρμανση τιμονιού κ.α.) που ευνοούν την ευχρηστία. Οι θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα έχουν την τεράστια συνολική χωρητικότητα των 123 lt, ενώ αντίστοιχα πολλές είναι και οι θύρες φόρτισης συσκευών.

Eco Muscle Car
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Ford Explorer αποτελείται από έναν 3λιτρο V6 twin turbo EcoBoost με ισχύ 363 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα 102 PS. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 457 PS στις 5.750 rpm και η ροπή τα 825 Nm στις 2.500 rpm.

Ford Explorer PHEV 2020 Drive_gr 3

Το νέο Explorer είναι τετρακίνητο με ηλεκτρομηχανικό σύστημα (i-AWD) το οποίο αλλάζει την κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω μέσα σε 100 ms συλλέγοντας στοιχεία από δεκάδες αισθητήρες. Το κιβώτιο είναι αυτόματο με δέκα ταχύτητες με paddles αλλαγών στο τιμόνι και διαθέτει επτά προγράμματα οδήγησης στο Terrain Management System (Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco και Deep Snow & Sand). H μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 13,6 kWh και φορτίζεται από οικιακή πρίζα σε κάτι λιγότερο από έξι ώρες, ενώ σε Ford Connected Wallbox ο χρόνος πέφτει στις 4 ώρες και 20 λεπτά αφού η μέγιστη ισχύς που μπορεί να εκμεταλλευτεί το σύστημα είναι τα 3,6 kW. Υπάρχουν τέσσερα EV Modes: EV Now για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση 40 km, EV Later που διατηρεί τη φόρτιση για το αστικό περιβάλλον, EV Charge που φορτίζει την μπαταρία μέσω του βενζινοκινητήρα και EV Auto που ρυθμίζει τον τρόπο που συνδυάζονται οι δύο κινητήρες ανάλογα με τις συνθήκες. Επιπρόσθετα, εκπέμπονται μόλις 66 g/km CO2 (71 g/km WLTP), ενώ παράλληλα οι επιδόσεις για τους 2,4 τόνους μπορούν να είναι πραγματικά δυνατές: Η Ford ανακοινώνει 0-100 km/h σε μόλις 6” και τελική ταχύτητα 230 km. Η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός επιβεβαιώνει τα χαρτιά, με την επιτάχυνση να είναι αδιάκοπη ακόμα και κοντά στην δεύτερη εκατοντάδα km/h και τον ήχο του εύστροφου V6 να ικανοποιεί και τον πιο σκληροπυρηνικό petrolhead.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Kuga 1.5 EcoBoost [video]

Το 10άρι κιβώτιο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και είναι υπάκουο στο kickdown, ενώ στο Sport πρόγραμμα η ουρά γίνεται δραστήρια και χαρίζει παιχνιδιάρικη συμπεριφορά σε σφιχτό δρόμο της περιφέρειας.

Η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ελέγχει αποτελεσματικά το 5μετρο SUV και, σε συνδυασμό με το σωστό ζύγισμα και το ακριβές αλλά βαρύ τιμόνι, το οδηγικό πρόσωπο του Explorer είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (20,4 cm) βοηθά αρκετά, αλλά θέλει προσοχή λόγω του μεγάλου μεταξονίου (3.025 mm) και μακριού πίσω προβόλου. Ακόμα, αξίζει να αναφέρουμε ότι μπορεί τραβήξει τρέιλερ με φρένα βάρους έως 2.500 kg.

Ford Explorer PHEV 2020 Drive_gr 16

Υπάρχουν δύο διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού, οι ST και Platinum, που διαθέτουν πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας, και διαφέρουν ελαφρώς ως προς την εμφάνιση. Η τιμή εκκίνησης του νέου Ford Explorer στην έκδοση ST-Line έχει καθοριστεί στις €84.885, ενώ για την έκδοση Platinum στις €85.576. Σαφώς δεν αποτελεί αυτό που ονομάζουμε ευκαιρία, αλλά σε σχέση με τον πιο καθιερωμένο ανταγωνισμό είναι χαμηλότερη και προσφέρει κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, καθώς και αέναο γκάζι.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Ford Explorer

Τι λέει το DRIVE
Ολοκληρωμένο και εξευρωπαϊσμένο σωστά, το νέο Ford Explorer PHEV μπορεί να βρει το κοινό του, ικανοποιώντας το και με το παραπάνω.
Τιμή από €84.885
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 2.956 cc, V6, άμεσος ψεκασμός, Ti-VCT, twin turbo, 363 PS/5.750 rpm, 555 Nm/3.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 102 PS/2.500 rpm, 300 Nm/1.000 rpm, μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 457 PS/5.750 rpm, 825 Nm/2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 66 g/km (WLTP: 71 g/km)
Διαστάσεις 5.063 x 2.107 x 1.783 mm
Χώρος αποσκευών 240 - 635 lt (7θέσιο - 5θέσιο)
Βάρος 2.391 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης