Test drive: FIAT Tipo 1.3 MTJ

Το νέο οικογενειακό μοντέλο της FIAT διατίθεται και σε έκδοση με κινητήρα 1.3 ντίζελ, που έχει τα φόντα να γίνει η χρυσή τομή της γκάμας.

Η FΙΑΤ επανέφερε στο προσκήνιο το όνομα Tipo, με ένα 4θυρο σεντάν για αρχή, το οποίο ίσως και να είναι το πιο όμορφο μοντέλο της κατηγορίας του.

Οι Ιταλοί σχεδιαστές προσπάθησαν να δώσουν ένα σύγχρονο και εκλεπτυσμένο σχεδιαστικό αέρα, με αποτέλεσμα το Tipo να είναι από τα εντυπωσιακά σεντάν της κατηγορίας του. Η σιλουέτα του δένει αρμονικά τους τρεις όγκους και τα νεύρα δίνουν την απαραίτητη δυναμική. Μέσα, υπάρχει ένα σύγχρονο σχεδιαστικά σαλόνι, ενώ τα πλαστικά που το αποτελούν είναι ένα μίγμα μαλακών και σκληρών υλικών μέτριας ποιότητας. Στο ίδιο επίπεδο κυμαίνεται και η συναρμογή, ενώ σε κάποια σημεία χαμηλά στην καμπίνα θα μπορούσε να είναι καλύτερη.

Η εικόνα στην καμπίνα αναβαθμίζεται από τον πίνακα οργάνων με την έγχρωμη οθόνη 3,5”, καθώς και από το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων UConnect με την 5ιντση έγχρωμη οθόνη. Η θέση οδήγησης κυμαίνεται πάνω από το μέσο όρο, αλλά θα θέλαμε το κάθισμα να είχε λίγο μεγαλύτερο σε μήκος έδρανο και να μη ρυθμίζεται σκαλωτά η πλάτη του. Στο διαθέσιμο χώρο δεν υπάρχει κανένα παράπονο, ούτε για τους πίσω επιβάτες, ενώ χάρη στο μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος του, το Tipo μπορεί να φιλοξενήσει πιο εύκολα έναν πέμπτο απ’ ό,τι για παράδειγμα το ανταγωνιστικό SEAT Toledo.

Ο κινητήρας που εφοδιάζει τη βασική έκδοση πετρελαίου του Tipo είναι ο 4κύλινδρος 1.3 MultiJet με τους 95 ίππους. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων, που διαθέτει ένα λεβιέ όχι και τόσο πρόθυμο στις αλλαγές. Οι σχέσεις είναι σχετικά κοντές, οπότε οι επιδόσεις που πετυχαίνει ο συνδυασμός είναι επαρκείς. Το ότι από στάση ως τα 100 km/h χρειάζεται 14,4", ενώ ένα Toledo 1.4 TDI 90 ίππων μόλις 11,8", μάλλον ελάχιστους από τους υποψήφιους αγοραστές απασχολεί. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το ότι το 80-110 km/h με 3η και 4η ολοκληρώνεται σε 7,3" και 6,6" με το Tipo και σε 6,6" και 7,1" με το Toledo, αντίστοιχα. Ενδεικτικά, το δυνατότερο Tipo 1.6 MTJ χρειάζεται για τις ίδιες μετρήσεις 5,2" και 4,9".

Το ιταλικό μοντέλο δεν έχει πλαδαρή ρύθμιση στην ανάρτηση, ούτε βέβαια μπορεί να χαρακτηριστεί σφιχτό ή κουραστικό. Διαχειρίζεται αρκετά καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και διαθέτει ήσυχη λειτουργία ακόμα και με τις έξτρα ζάντες 17” που φοράει το συγκεκριμένο Tipo (16” στάνταρ), ενώ το τιμόνι του προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση. Σε ρυθμό μπορεί να διατηρήσει υψηλή μέση ταχύτητα, αν και η σχετικά κοντή 5η (για ντίζελ) προκαλεί μπόλικο θόρυβο σε γρήγορο ταξίδι.

Τελικά το Tipo 1.3 MTJ επιβαρύνεται με χαμηλά πάγια έξοδα, χώρους και καλό εξοπλισμό άνεσης στην έκδοση Lounge. Έτσι θα ικανοποιήσει όποιον δεν προβληματίζεται από τις σαφώς υποδεέστερες επιδόσεις σε σχέση με το 1.6 MTJ.

Τι λέει το DRIVE
Η αναβίωση του Tipo στην κατηγορία των μικρών οικογενειακών σεντάν είναι επιτυχημένη, αλλά στη βασική έκδοση ντίζελ υστερεί σε επιδόσεις, όπως άλλωστε περιμένεις
Τιμή από €16.900 (Pop)
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, common rail, 95 PS/3.750 rpm, 20,4 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,4”
0-400 m 19,9” @ 118,9 km/h
0-1.000 m 35,7” @ 151,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,0”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 7,3”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (4η) 11,8”
110-140 km/h (5η) 11,4”
Φρένα 100-0 km/h 42,4 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98 g/km
Διαστάσεις 4.532 x 1.792 x 1.497 mm
Βάρος 1.270kg
Μετρήσεις Drive