Test drive: FIAT Talento 1.6 EcoJet 125 PS Combi

Test drive: FIAT Talento 1.6 EcoJet 125 PS Combi

Το νέο μεγαλομεσαίο βαν της FIAT χωράει με άνεση έως και 9 ενήλικους, για να τους μεταφέρει όπου θέλουν αγόγγυστα και οικονομικά.

Το νέο βαν της FIAT είναι ο καρπός μιας εμπορικής συμφωνίας με την Opel, στη γκάμα της οποίας υπάρχει ως Vivaro.

Η ονομασία του δεν είναι νέα, αφού χρησιμοποιήθηκε για ένα αντίστοιχο μοντέλο κι από το 1989 έως το 1994. Το σύγχρονο Talento λοιπόν είναι ένα μοντέλο μεγαλομεσαίου μεγέθους που τοποθετείται μεταξύ των Doblo και Ducato. Έχει δύο εκδόσεις μεταξονίου κι άλλες δύο ύψους. Εμείς δοκιμάζουμε τη μικρότερη, που έχει μήκος 5 m, πλάτος 1,96 m και ύψος 1,97.

Η συγκεκριμένη εκτέλεση είναι η Combi, που σημαίνει επιβατική καμπίνα, με 9 θέσεις σε τρεις σειρές των τριών και χώρο αποσκευών που σε αυτή τη διαρρύθμιση έχει όγκο 1 m3. Χωράει από μια βαλίτσα για κάθε επιβάτη, ενώ διαμορφώνοντας τις πίσω σειρές καθισμάτων μπορεί φτάσει έως και τα 3,2 m3. Για όλους τους επιβάτες υπάρχει μεγάλος χώρος, ζώνη ασφαλείας κι εύκολη πρόσβαση από μια τεράστια συρόμενη πόρτα στη δεξιά πλευρά του αμαξώματος. Κάθε σειρά καθισμάτων έχει το δικό της σύστημα εξαερισμού, το οποίο αποδίδει απόλυτα ικανοποιητικά ενώ για τον ίδιο σκοπό στη μεσαία σειρά υπάρχει κι ένα μικρό φινιστρίνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: FIAT Doblò Cargo 1.3 MTJ 90 PS

Οι περισσότεροι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θήκες για μικροπράγματα αν και κάποιες ακόμα, όπως για παράδειγμα ένα ράφι στο εμπρός μέρος της καμπίνας, θα μπορούσαν να υπάρχουν. Το ταμπλό είναι σύγχρονο και παρότι τα υλικά είναι σκληρά δε δίνουν καθόλου φτωχή εικόνα. Το αντίθετο. Η εργονομία δεν είναι ό,τι καλύτερο και μερικοί διακόπτες πέφτουν κάπως μακριά, όμως από την άλλη η θέση οδήγησης είναι βολική, έχει εύκολη πρόσβαση και απόλυτα αποδεκτή για τέτοιο αυτοκίνητο, ορατότητα. Οι τεράστιοι εξωτερικοί καθρέφτες βοηθούν πολύ σε αυτό και τελικά εξοικειώνεσαι γρήγορα με το μέγεθος του Talento.

Ευχάριστη έκπληξη
Η πιο ευχάριστη έκπληξη πάντως, έρχεται μόλις το οδηγήσεις. Καταρχήν από τη στιβαρότητα του πλαισίου που δεν ταλαιπωρείται από τις στρεβλώσεις που συχνά χαρακτηρίζουν τέτοιου είδους μοντέλα. Η ανάρτηση λειτουργεί σωστά, οπότε αφενός η κύλιση είναι όσο χρειάζεται άνετη, αφετέρου ο έλεγχος του αμαξώματος εκείνος που πρέπει ώστε να αισθάνεσαι σιγουριά. Αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις επαφή με το αυτοκίνητο αλλά κι εκείνο με το δρόμο, ενώ τα φρένα με τα τέσσερα δισκόφρενα είναι συνεπή και με σωστή αίσθηση στο πεντάλ. Όλα τα παραπάνω συνοψίζονται στο ότι μπορείς να κινηθείς αρκετά σβέλτα με το Talento, χωρίς να νιώθεις άβολα. Κι αυτό δεν είναι αυτονόητο με τέτοιου είδους αυτοκίνητα.



Η ευχάριστες εκπλήξεις συνεχίζονται και στον κινητήρα. Ο 1.600άρης EcoJet με τα δύο τούρμπο μπορεί να μην εντυπωσιάζει με τη μέγιστη ισχύ των 125 ίππων, όμως τα 32,6 kgm στις 1.500 rpm είναι ό,τι χρειάζεσαι κόντρα στον σχεδόν 1,9 τόνο του αμαξώματος. Το τράβηγμα ήδη από τις 1.400 rpm είναι δυνατό ενώ το 6άρι κιβώτιο έχει αφενός εύχρηστο λεβιέ, αφετέρου σωστή κλιμάκωση για να μη μένεις ξεκρέμαστος. Ούτε καν όταν εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο το ωφέλιμο φορτίο που ξεπερνάει ελαφρώς τον ένα τόνο.

Ακόμα και τότε ο κινητήρας ανταποκρίνεται με αξιοπρέπεια, έστω κι εάν μέση κατανάλωση των 8,0 lt/100 km που μετρήσαμε στη δοκιμή ακούγεται τσιμπημένη αρχικά. Όμως τη δικαιολογείς απόλυτα εάν σκεφτείς τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ υπάρχει κι ένα μεγάλο ρεζερβουάρ 80 lt για μεγάλη αυτονομία.

Δεν έχουμε οδηγήσει την πιο αδύναμη έκδοση με τον κινητήρα των 120 ίππων που έχει ένα μόνο τούρμπο, μπορούμε όμως να πούμε με βεβαιότητα ότι η βασική bi-turbo έκδοση (υπάρχει και μια με 145 ίππους) έχει την ισορροπία μεταξύ ισχύος και οικονομίας που χρειάζεται ένα τέτοιο μοντέλο.

Γι’ αυτό και συμπληρώνει ιδανικά ένα βαν που δείχνει ξεκάθαρα την πρόοδο που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στην κατηγορία. Τα 32.490 ευρώ από τα οποία ξεκινάει η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι λίγα, είναι πάντως εντός συναγωνισμού και συνοδεύονται από 5ετή εγγύηση και οδική βοήθεια, καθώς και δυνατότητα για 5ετή χρηματοδότηση.

Τι λέει το DRIVE
Αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και σίγουρα μια πολύ ενδεικτική περίπτωση της προόδου που έχουν κάνει τα βαν του σήμερα. Ο συγκεκριμένος κινητήρας μοιάζει η ιδανική επιλογή από τη γκάμα.

Τιμή από € 32.490
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, ένα μικρό τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας κι ένα μεγάλο με σταθερά πτερύγια, 125 PS/3.500 rpm, 32,6 kgm/1.500 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h δ.α
Τελική ταχύτητα 174 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0* lt/100 km
Εκπομπές CO2155 g/km
Διαστάσεις 4.999 x 1.956 x 1.971 mm
Χώρος αποσκευών 1,0 m3 (9θέσιο)
Βάρος 1.847 kg
Τιμές κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube