Test drive: FIAT Panda 4x4 Cross 1.3 MTJ 95 PS

Test drive: FIAT Panda 4x4 Cross 1.3 MTJ 95 PS

Η πιο ειδική έκδοση του μικρού τετρακίνητου της FIAT απέκτησε τις επιδόσεις που της έλειπαν χάρη στον αναβαθμισμένο 1.300άρη τουρμποντίζελ των 95 ίππων.

Το Panda 4x4 είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μικρό αυτοκίνητο με φανατικό κοινό.

Ακόμα περισσότερο στην έκδοση Cross που, όπως φροντίζουν να δηλώνουν οι διαφορετικοί προφυλακτήρες, τα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος και οι μεγάλοι κρίκοι πρόσδεσης εμπρός και πίσω, είναι προσηλωμένη στην δραστηριότητα εκτός ασφάλτου. Μέχρι σήμερα το βασικό μειονέκτημά του προέκυπτε από τον κινητήρα των 80 ίππων που εκτός του αστικού ιστού δυσκολευόταν.

Αυτό είναι κάτι που ήρθε  να διορθώσει ο αναβαθμισμένος 1.300άρης MultiJet II που αποδίδει 95 ίππους και 20,4 kgm. Πλέον, τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 13,3” αντί για 14,2”, ενώ η μεγαλύτερη διαφορά μετρήθηκε στα 110-140 km/h με 5η: Αντί για 22,3” τώρα χρειάζονται 14,7”! Το βασικό είναι ότι τώρα μπορείς να ταξιδεύεις με 120-140 km/h χωρίς ο MultiJet να αγκομαχάει.

Το κοντό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν έχει αλλάξει και το ταξίδι εξακολουθεί να σημαίνει μπόλικες στροφές. Τώρα όμως ο θόρυβος είναι πολύ λιγότερος, αφού ο κινητήρας έχει σαφώς λιγότερο κροτάλισμα. Έχει ακόμα καλή απόκριση στο γκάζι, με εξαίρεση τις χαμηλές στροφές όπου η σφραγίδα Euro6 σημαίνει μια ελαφριά νωθρότητα, παρότι το τούρμπο έχει μεταβλητά πτερύγια.

Η μέση κατανάλωση παραμένει πρακτικά αμετάβλητη σε σχέση με το 80άρι Cross, στα 5,5 lt/100. Μόνο όταν κινείσαι σβέλτα θα δεις διαφορά προς τα κάτω, κάτι λογικό αφού το μοτέρ ζορίζεται λιγότερο.

Από το σημείο αυτό και ύστερα, δεν έχει αλλάξει τίποτα. Εξακολουθούμε να μιλάμε για ένα εντυπωσιακά πολυχρηστικό μικρό, με μόνη παραχώρηση τους προφανείς περιορισμούς ευρυχωρίας που θέτει το αμάξωμα των 3,71 m. Περισσότερο από όλα αυτό έχει να κάνει με το πορτμπαγκάζ των 225 λίτρων, αφού στη στιλάτη καμπίνα θα χωρέσουν τέσσερις κανονικού αναστήματος επιβάτες. Την ευχάριστη αίσθηση συμπληρώνει η μαλακή ανάρτηση που απορροφά ό,τι κι εάν βρεθεί στο διάβα της, αδιαφορώντας για λακκούβες, κοψίματα του δρόμου κ.λπ.

Το αντάλλαγμα είναι η κλίση στις στροφές, αν και τελικά η αυτόματη τετρακίνηση δίνει τη σιγουριά που θέλεις, παρότι τα χειμερινά λάστιχα κοστίζουν σε κράτημα και αποστάσεις φρεναρίσματος. Η τετρακίνηση δίνει ακόμα θαυματουργές ικανότητες στο χώμα, αφού πέραν των 15,8 cm απόστασης από το έδαφος δεν υπάρχουν πολλοί ακόμα περιορισμοί. Για τα πολύ γλιστερά θα χρειαστεί απλώς να γυρίσεις τον περιστροφικό διακόπτη του Terrain Control (που μοιράζεται με το συμβατικό Panda 4x4) στη θέση που κλειδώνει τον πολύδισκο συμπλέκτη και ενεργοποιεί τον ηλεκτρονικό έλεγχο στα διαφορικά για να περιορίσει όσο γίνεται το σπινάρισμα.

Το τίμημα για το Panda Cross ήταν ανέκαθεν αντιστρόφως ανάλογο του μεγέθους του αυτοκινήτου. Αυτό δεν αλλάζει στη νέα έκδοση, η οποία στα 17.640 ευρώ είναι σχεδόν 800 ευρώ ακριβότερη από εκείνη των 80 ίππων. Είναι μια αύξηση που δε λες αμελητέα, όμως έχει ουσιαστικό αντίκρισμα στις επιδόσεις και κανένα στην κατανάλωση.

Τι λέει το DRIVE
Ο ισχυρότερος κινητήρας διορθώνει το βασικότερο μειονέκτημα του Panda Cross που παραμένει αξιοθαύμαστα πολυχρηστικό. Η αύξηση της τιμής δεν αλλάζει αξιόλογα τον παρονομαστή σε ένα αυτοκίνητο που σαφώς δεν στηρίζεται στο λόγο τιμής/αξίας για να τραβήξει το δρόμο του.
Τιμή από € 17.640 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 95 PS/3.750 rpm, 20,4 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 13,3”
0-400 m 18,9”@116,9 km/h
0.1000 m 35,3”@143,1 km/h
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (4η) 6,7”
80-110 km/h (5η) 9,5”
110-140 km/h (4η) 18,2”
110-140 km/h (5η) 14,7”
Φρένα 100-0 km/h 44,6 m
Τελική ταχύτητα 168 km/h
Μέση κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 3.705 x 1.662 x 1.657 mm
Βάρος 1.230 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube