Test drive: FIAT Panda 1.3 MTJ 95 PS

Test drive: FIAT Panda 1.3 MTJ 95 PS

Τοποθετώντας τον 1.300άρη ντίζελ με τους 95 ίππους στο Panda, η FIAT πέτυχε έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου.

Η αντοχή της τρίτης γενιάς του Panda απέναντι στο χρόνο είναι πράγματι εντυπωσιακή.

Χάρη σε εμφανείς και αφανείς βελτιώσεις, η πενταετία που έχει στην πλάτη του το βελτιώνει αντί να το βαραίνει. Η τελευταία βελτίωση έχει να κάνει με τον 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα, που αναβαθμίστηκε στους 95 ίππους (από 75) και 20,4 kgm ροπή. Μέχρι στιγμής ήταν διαθέσιμη μόνο στην τετρακίνητη έκδοση.

Ακολουθώντας τις εξελίξεις
Μην πάει ο νους σας σε έκδοση με έμφαση στις επιδόσεις όπως το Panda 100 HP της προηγούμενης γενιάς. Εδώ το ζητούμενο είναι η βελτίωση των επιδόσεων μεν, χωρίς την παραμικρή παραχώρηση σε κόστος χρήσης δε.

Μόλις συνηθίσεις την κάπως τεμπέλικη απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές καταλαβαίνεις ότι το νέο μοτέρ ξυπνάει σχεδόν από τις 1.500 rpm και είναι ασύγκριτα πιο ζωντανό από το προηγούμενο των 75 ίππων. Η σημαντικότατη διαφορά αποτυπώθηκε από τα όργανά μας σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Για παράδειγμα τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 10,8” αντί για τα 12,5”, ενώ για τα 110-140 km/h με 4η σχέση μετρήσαμε 9,3” αντί για 14,4”. Εκτός από ισχυρότερος ο αναβαθμισμένος κινητήρας είναι και πιο πολιτισμένος, χωρίς πάντως και πάλι να αποτελεί υπόδειγμα καλών τρόπων.



Ωστόσο τώρα ακούγεται λιγότερο κι αυτό το καταλαβαίνουν αμέσως τ’ αυτιά σου. Το βασικότερο όλων πάντως είναι ότι –όπως και στην περίπτωση του Panda 4x4- η βελτίωση των επιδόσεων δε σημαίνει έξτρα ανάγκη σε καύσιμο. Μετρήσαμε μέση κατανάλωση στα 5 lt/100 km, η οποία εάν το προσπαθήσεις πέφτει άνετα στα 4,5. Το σύστημα stop/start μειώνει τη σπατάλη καυσίμου στο μποτιλιάρισμα και παρότι δεν έχει τέλεια λειτουργία τελικά δεν ενοχλεί.

Το μόνο που θα ήθελες παραπάνω είναι ένα 6άρι κιβώτιο με λίγο πιο σαφή λεβιέ. Το υπάρχον 5άρι έχει λίγο πιο αραιή κλιμάκωση από όσο ιδανικά θα ήθελε ο κινητήρας και όχι ιδιαίτερα σαφές κούμπωμα.

Τα φρένα από την άλλη δε δυσκολεύονται να φέρουν σε πέρας το έργο τους (100-0 km/h σε 39,5 m), έχουν άμεσο πεντάλ και συνεργάζονται σωστά με το σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης σε ανηφόρα.

Βελτιωμένο σε όλα
Το πέρασμα του χρόνου έχει κάνει ακόμα καλύτερη και τη λειτουργία της ανάρτησης του μικρού FIAT. Έχει γίνει πιο αθόρυβη και σε συνδυασμό με τους 14άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου της δοκιμής το επίπεδο άνεσης είναι υψηλότατο. Οι λακκούβες ή/και τα καπάκια των υπονόμων απορροφώνται πολύ αποτελεσματικά και χωρίς να επηρεάζουν την τροχιά ακόμα κι όταν στρίβεις, ενώ ταυτόχρονα διαπιστώνεις πως το κράτημα είναι πολύ καλό μόλις συνηθίσεις την κλίση του αμαξώματος. Το τιμόνι δεν μεταφέρει πολλή πληροφόρηση από το δρόμο, αντ’ αυτού όμως είναι πολύ ελαφρύ και κόβει αρκετά ώστε να εγγυάται ευκολία κι ευελιξία στην οδήγηση.

Από εκεί και πέρα δεν έχει αλλάξει τίποτα στο Panda. Αυτό σημαίνει ότι στο πίσω κάθισμα θα αναζητήσεις λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια σου ακόμα κι εάν δεν είσαι ιδιαίτερα ψηλός, ενώ ούτε τη θέση οδήγησης θα θυμάσαι ως ιδανική.



Θα θυμάσαι όμως σωστή ορατότητα -με εξαίρεση τις χοντρές εμπρός κολόνες, πλαστικά που δίνουν την αίσθηση του γεροδεμένου καθώς επίσης πολύ ευχάριστο διάκοσμο. Αυτό μάλιστα ισχύει σε όλες τις εκδόσεις και όχι μόνο στην K-Way που δοκιμάσαμε. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι K-Way εξωτερικά σημαίνει πορτοκαλί λεπτομέρειες σε καθρέφτες και τάσια, ενώ εσωτερικά χρώμα σε ταμπλό, ζώνες, καθίσματα, και πατάκια, καθώς και τσαντάκια K-Way αγκιστρωμένα με velcro στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Η συγκεκριμένη έκδοση εάν εκμεταλλευτείς τις τρέχουσες προσφορές και την απόσυρση ξεκινάει από τα 12.640 ευρώ, ενώ η βασική Pop από τα 11.715, χωρίς να ξεχωρίζει για τον πλούσιο εξοπλισμό της.

Είναι ξεκάθαρο ότι δε μιλάμε για ένα προσιτό αυτοκίνητο πόλης -υπάρχουν άλλες εκδόσεις του Panda που υπηρετούν αυτό το σκοπό- αλλά ο συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας της συγκεκριμένης έκδοσης, σίγουρα εξασφαλίζει ένα ουσιαστικό λόγο ύπαρξης.

Τι λέει το DRIVE
Εάν θέλεις ένα προσιτό Panda είναι καλύτερα να στραφείς σε μια άλλη έκδοσή του. Ο πετρελαιοκινητήρας των 95 ίππων είναι ιδανικός για όποιον θέλει τον απόλυτο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας για την πόλη.
Τιμή από € 11.715 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 95 PS/3.750 rpm, 20,4 kgm/1.500 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-140 km/h 22,9”
0-400 m 17,7” @ 125,7 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 155,1 km/h
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 5,5”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (4η) 9,3”
110-140 km/h (5η) 13,3”
Φρένα 100-0 km/h 39,5 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0lt/100 km
Εκπομπές CO2 96 g/km
Διαστάσεις 3.653 x 1.643 x 1.551 mm
Βάρος 1.090 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube