Test drive: Fiat Linea 1.3 MJT

Test drive: Fiat Linea 1.3 MJT

Βασίζεται στο Punto, αλλά θέλει να δώσει σε κάθε οικογενειάρχη την οικονομία και το πορτμπαγκάζ που ονειρεύεται.

Βασίζεται στο Punto, αλλά θέλει να δώσει σε κάθε οικογενειάρχη την οικονομία και το πορτμπαγκάζ που ονειρεύεται

Εάν έχεις οικογένεια και θέλεις ένα καινούργιο αυτοκίνητο με τεράστιο πορτμπαγκάζ στην τιμή ενός –έστω ακριβού- σουπερμίνι, μέχρι πρότινος είχες επιλογές που δε σου έδιναν την αίσθηση του σύγχρονου αυτοκινήτου. Αυτή ακριβώς τη «ρετσινιά» θέλει να αποβάλλει η Fiat με το νέο της Linea. Χρησιμοποιεί μια πιο μακριά εκδοχή του πατώματος του Punto που σκοπός του είναι να δώσει άφθονο χώρο, τόσο στους επιβάτες του όσο και στις αποσκευές τους.

Μοτέρ vs κράτημα
Και αν, στα χαρτιά τουλάχιστον, το χωροταξικό είναι λυμένο δεν μπορούμε να πούμε ότι το ίδιο συμβαίνει και με το μοτέρ. Ο 1.300άρης MultiJet των 95 PS δείχνει πως ζορίζεται για να τα βγάλει πέρα απέναντι στα 1.300 kg του Linea. Από την άλλη, η ανάρτηση εκπλήσσει ευχάριστα με τη λειτουργία της. Είναι μεν μαλακή και άνετη, αλλά ελέγχει με ακρίβεια το βάρος του αυτοκινήτου στις στροφές, ακόμα και όταν αυτό είναι φορτωμένο.

Το μόνο που πλήττει την ποιότητα κύλισης είναι ο τραχύς ήχος του μοτέρ. Αυτό που επίσης δε θα σου αρέσει είναι το πολύ βαρύ τιμόνι στη χαμηλή ταχύτητα, καθώς και ο σκληρός και ασαφής λεβιές. Το Linea δεν έχει ESP, κάτι που σημαίνει ότι αν και όταν γλιστρήσει, όλα επαφίενται στον οδηγό. Ευτυχώς, το κράτημα είναι καλό.

Κάνε μου λιγάκι Punto
Στο Linea, η σχεδίαση είναι σχεδόν ίδια με του Punto και κερδίζει τις εντυπώσεις, παρότι τα υλικά είναι οικονομικής επιλογής. Η ομοιότητα με το Punto, δείχνει τη σχεδιαστική ηλικία της, κάτι που σημαίνει λίγες θήκες για μικροπράγματα. Για τον ίδιο λόγο απουσιάζει και η τηλεσκοπική ρύθμιση στο τιμόνι, όμως τελικά σχεδόν όλοι θα βρουν τη θέση που τους ταιριάζει. Η ορατότητα είναι μέτρια προς τα πίσω, η ηχομόνωση παίρνει βελτίωση, κάτι που επιδέχεται και η εργονομία.

Στο πίσω κάθισμα, ο χώρος για τα γόνατα απλώς ικανοποιεί και το ύψος το λες έως και μικρό: Ακόμα και ένας επιβάτης λίγο πάνω από το 1,80 m δε θα αισθανθεί πολύ άνετα. Το Linea έχει πολύ έξυπνη άρθρωση στην πόρτα του πορτμπαγκάζ κι έτσι μπορείς να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τα 500 lt του, παρά το μικρό άνοιγμα.

Πόσο θα πάει το μαλλί;
Το μισό ζουμί σε ένα αυτοκίνητο όπως το Linea είναι το κόστος χρήσης ή καλύτερα το κόστος γενικά. Με €15.900 (και ισχύουσα προσφορά €1.600 για μετρητοίς ή για χρηματοδοτικό με 0% προκαταβολή και 72 δόσεις), το Linea δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «φορτωμένο». Πάντως ο εξοπλισμός του είναι επαρκώς σύγχρονος με τέσσερις αερόσακους, κλιματισμό, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικοί καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, προβολείς ομίχλης και κεντρικό κλείδωμα.

Στον τομέα της κατανάλωσης, η επίδοση είναι αναμενόμενα μέτρια. Το αδύναμο μοτέρ σε εξαναγκάζει να το πιέζεις, ανεβάζοντας τη μέση κατανάλωση στα 6,9 lt/100 km. Όσο για τα τέλη κυκλοφορίας, χρειάζεται να καταβάλλεις €142 ετησίως. Για να πάρετε μια τάξη μεγέθους, το συνολικό ετήσιο κόστος χρήσης για το Fiat Linea 1.3 MJT, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλίστρων και με 15.000 διανυόμενα km, ανέρχεται στα €2.100.
 
Τι λέει το DRIVE
Η καλή ανάρτηση και το μεγάλο πορτμπαγκάζ προσφέρονται σε καλή τιμή, αλλά ψάχνουν έναν πιο δυνατό κινητήρα και ένα πιο ευρύχωρο πίσω κάθισμα
Τιμή από 15.900
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 95 PS/4.000 rpm, 20,3 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,4”
0-400 m 19,1 ”
0-1.000 m 35,2 ”  
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (4η) 7,0”
110-140 km/h (5η) 13,3”
100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 gr/km
Διαστάσεις 4.600 x 1.730 x 1.490 mm
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube