Test drive: FIAT Doblò Cargo 1.3 MTJ 90 PS

Test drive: FIAT Doblò Cargo 1.3 MTJ 90 PS

Εκμεταλλευόμενο τις υπηρεσίες του 1.300άρη τουρμποντίζελ των 90 ίππων, το μικρομεσαίο επαγγελματικό της FIAT γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον για όποιον θέλει υψηλή απόδοση και χαμηλά πάγια.

Τα αναγνωρισμένο πλέον στο στερέωμα των επαγγελματικών, Doblò, αναβαθμίστηκε συνολικά πριν από σχεδόν ένα χρόνο κι ανέβηκε σκαλιά σε επίπεδο σχεδίασης και χρηστικότητας.

Η γκάμα αμαξωμάτων έχει αρκετό εύρος ώστε να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις του εκάστοτε επαγγελματία. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι με το μικρό μεταξόνιο (2.755 mm αντί για τα 3.105 του Maxi) και το μικρό 1.300άρη MTJ κινητήρα με 90 ίππους και 20,4 kgm. Με συνολικό μήκος 4.406, πλάτος 1.832 και ύψος 1.845 mm, η ευελιξία στην πόλη είναι αρκετή για να μη σε δυσκολεύει στα στενά. Αυτό που αρχικά θα σε ξενίσει είναι η ορατότητα προς τα πίσω, που όμως είναι κοινός παρονομαστής σε κάθε τέτοιο αυτοκίνητο. Για αντιστάθμισμα, οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι εξαιρετικοί.

Ο φωτιζόμενος και -προαιρετικά- με ξεχωριστό κλείδωμα χώρος φόρτωσης, χωρίζεται από το διαμέρισμα των επιβατών με ένα στιβαρό πλέγμα που προαιρετικά έχει άνοιγμα για μακριά αντικείμενα. Ο ωφέλιμος όγκος είναι 3,4 κυβικά μέτρα, μπορεί δε να φτάσει τα 3,8 εάν αναδιπλώσεις το κάθισμα του συνοδηγού. Ο όγκος προκύπτει από 1,82 m μήκος (3,05 m με αναδιπλωμένο το κάθισμα του συνοδηγού), πλάτος 1,23 έως 1,71 m και 1,31 m ύψος.
Για να φορτώσεις χρησιμοποιείς είτε τη συρόμενη πλαϊνή (από δεξιά) πόρτα, είτε την ασύμμετρη, 2φυλλη του πίσω μέρους που έχει τεράστιο άνοιγμα και αποκαλύπτει πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Κρίκοι πρόσδεσης υπάρχουν αρκετοί και είναι γεροί, μόνο που βρίσκονται όλοι στο πάτωμα κι αυτό κάποιες φορές δημιουργεί περιορισμούς. Κανονικά το ωφέλιμο φορτίο είναι 750 kg, όμως με 290 ευρώ μπορείς να επιλέξεις την ενισχυμένη ανάρτηση που το ανεβάζει στα 1.005 kg. Σε αυτή την περίπτωση πάντως, καλό θα ήταν να επιλέξεις και τα μεγαλύτερα εμπρός φρένα έναντι 120 ευρώ, αν και τα κανονικά δεν μας έδειξαν κάποιο τρωτό σημείο. Μια σημαντική υποσημείωση, είναι πως κρεμασμένη κάτω από το αυτοκίνητο υπάρχει ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.



Μικρός αλλά επαρκής
Ο 1.300άρης MultiJet των 90 ίππων αποδεικνύεται αρκετός, ακόμα κι εάν μερικές φορές χρειάζεται να τον πιέζεις. Στην πόλη έχει αρκετή ζωντάνια, με το κοντό 5άρι κιβώτιο να τον βοηθάει σημαντικά. Από την άλλη τονίζει το θόρυβο που παράγει, χωρίς ευτυχώς να αλλοιώνει τον οικονομικό του χαρακτήρα. Οι διαδρομές χωρίς φορτίο σημαίνουν περίπου 6,5 lt/100 km, ενώ από εκεί και πέρα φτάνεις μέχρι τα 9 ανάλογα με το φόρτωμα και τις κυκλοφοριακές συνθήκες. Η προγραμματισμένη συντήρηση σε κανονικές συνθήκες προβλέπεται κάθε 35.000 km ή δύο χρόνια (όποιο έρθει πρώτο), ώστε το αυτοκίνητο να μη χάνει συχνά ώρες στο συνεργείο.

Στην οδήγηση το Doblo είναι εύχρηστο και με ανάρτηση που λειτουργεί σωστά: Ούτε κουράζει όταν το αυτοκίνητο είναι άδειο, ούτε και χάνει τον έλεγχο όταν το φορτώνεις. Η κλίση στις στροφές δεν είναι υπερβολική και ποτέ δε νοιώθεις ανασφάλεια. Η θέση οδήγησης απέχει από το τέλειο, όμως αυτό που κυρίως θα σε ενοχλήσει είναι η απουσία μιας κανονικής ποτηροθήκης στην κονσόλα. Υπάρχουν θήκες για μπουκάλια στις πόρτες μόνο που δεν είναι ιδιαίτερα βολικές. Θα βρεις πάντως πολλούς αποθηκευτικούς χώρους για τα απαραίτητα της δουλειάς, δύο παροχές 12V, ενώ χρήσιμος αποδεικνύεται και ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.



Θα πρέπει επίσης να γνωρίζεις πως παρότι η FIAT ονοματίζει διθέσιο το δεξί κάθισμα, μόνο ένας θα βολευτεί με άνεση. Από την άλλη, η σχεδίαση είναι πολύ ευχάριστη και τα σκληρά πλαστικά δείχνουν ανθεκτικά, δημιουργώντας ένα πολύ παραπάνω από ανθρώπινο χώρο εργασίας. Ο εξοπλισμός άνεσης είναι ικανοποιητικός, με κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και κεντρικό κλείδωμα. Για την ασφάλεια πάντως η προσφορά δεν είναι πολύ πλούσια, καθώς στάνταρ υπάρχει μόνο ηλεκτρονικός έλεγχος της ευστάθειας και αερόσακος οδηγού. Την ίδια εικόνα πάντως παρουσιάζει και ο ανταγωνισμός.

Με τιμή καταλόγου από τα 17.790 ευρώ και επιπλέον έκπτωση 1.100 ευρώ, το Doblo δεν είναι η φτηνότερη, είναι όμως μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση συνεργάτη. Η πλουσιότερη έκδοση SX που δοκιμάζουμε αξίζει τη διαφορά των 760 ευρώ, ενώ όποιος ενδιαφέρεται για μακρύ μεταξόνιο θα πρέπει να προσθέσει ακόμα 1.100.

Τι λέει το DRIVE
Το Doblo Cargo είναι ένας ικανότατος συνεργάτης με πολύ καλές δυνατότητες και τον μικρό MultiJet να το καθιστά πολύ ανταγωνιστικό σε πάγια κόστη, χωρίς να είναι λίγος.
Τιμή από € 16.690 (με προσφορά)
Τεχνολογία 1.248 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 90 PS/δ.α. rpm, 20,4 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h δ.α.
Τελική ταχύτητα 158 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126-133 gr/km
Διαστάσεις 4.406 x 1.832 x 1.845 mm
Χώρος φόρτωσης 1.820 x 1.230-1.714 x 1.305 mm
Τιμές κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube