Test drive: Fiat 500X 1.4T MultiAir II DCT

Το στιλάτο crossover της Fiat αποκτά και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για ακόμα καλύτερες επιδόσεις, ευκολία και οικονομία.

Η προσθιοκίνητη εκδοχή του 500Χ με κινητήρα βενζίνης απέκτησε πρόσφατα και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο, το οποίο υπόσχεται αυξημένη ευκολία χρήσης αλλά και οικονομία. Πρόκειται για το 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο γνωρίσαμε από τα μοντέλα της Alfa Romeo.

Ο 1.400άρης τούρμπο MultiAir II που αποδίδει 140 ίππους και 23,4 kgm χρησιμοποιείται και στην αυτόματη έκδοση χωρίς αλλαγές, και το κιβώτιο του ταιριάζει γάντι. Στις χαλαρές καθημερινές μετακινήσεις με το πρόγραμμα Auto, χωρίς ο οδηγός και οι επιβάτες να αντιλαμβάνονται τις αλλαγές ταχυτήτων, το μοτέρ δουλεύει πάντα με λιγότερες από 2.000 rpm, οπότε ούτε καίει άσκοπα βενζίνη ούτε ακούγεται ενοχλητικά. Μόνο στο kickdown φαίνεται να αργεί, αλλά αν επιθυμείς να οδηγήσεις πιο ζωηρά μπορείς να επιλέξεις το Sport.

Και πάλι οι στροφές διατηρούνται χαμηλά εφόσον απλώς χαϊδεύεις το γκάζι, ενώ έχεις αμεσότερη απόκριση και πιο γρήγορο κατέβασμα όταν χρειαστεί. Στη χειροκίνητη λειτουργία μάταια θα ψάξεις για paddles πίσω από το τιμόνι, όμως τουλάχιστον ο λεβιές έχει τη σωστή φορά: μπροστά κατεβάζει, πίσω ανεβάζει. Οι αλλαγές είναι φυσικά αστραπιαίες και μια μικρή καθυστέρηση από τη στιγμή της εντολής μέχρι την εκτέλεση ελάχιστους θα ενοχλήσει.

Πες μου τα νούμερα
Απέναντι στο χρονόμετρο, το αυτόματο 500Χ αποδεικνύεται γρηγορότερο από το χειροκίνητο στις περισσότερες μετρήσεις. Το 0-100 km/h πέφτει από το 10,6” στο 10,3” και τα 1.000 m από στάση καλύπτονται σε 32,0” αντί για 32,3”. Στο 80-110 km/h το DCT μένει πίσω, περιέργως, με 5,2” έναντι 4,8”, αλλά χάρη στο γρήγορο κιβώτιο παίρνει το αίμα του πίσω σε μετρήσεις όπως το 60-160 km/h με αλλαγές, σε 26,5” αντί για 27,9”. Οριακό προβάδισμα έχει και σε κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση των 9,6 lt/100 km που μετρήσαμε πρακτικά δεν έχει διαφορά από τα 9,7 του χειροκίνητου. Όμως με το DCT δεν χρειάζεται καμία ιδιαίτερη προσπάθεια για να κάνεις οικονομία, εκτός από το να είσαι υπομονετικός με το γκάζι. Οπότε με χρήση εκτός πόλης θα δεις αρκετά κάτω από 9 lt/100 km πολύ πιο εύκολα.

Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα 500Χ όπως το γνωρίζουμε. Χαίρεσαι να το οδηγείς χάρη στη σφιχτή ανάρτηση που ίσως κουράσει στην πόλη, αλλά ελέγχει άριστα το πλαίσιο εκτός αυτής, την πολύ καλή θέση οδήγησης και τα εξαιρετικά φρένα, με 38,7 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h. Το αυτόματο κιβώτιο διατίθεται με όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού, τόσο στα 500Χ με το City look όσο στα Cross, όπως αυτό της δοκιμής, και χρεώνεται €1.320. Έτσι, ισοφαρίζει ακριβώς την τιμή καταλόγου κάθε αντίστοιχης έκδοσης του 1.6 MTJ. Όμως το ντίζελ έχει μεγαλύτερο όφελος απόσυρσης λόγω κυβισμού (€1.430 αντί για €960), οπότε στην πράξη είναι φτηνότερο.

Πρέπει λοιπόν να είσαι εντελώς αποφασισμένος ότι χρειάζεσαι ένα αυτόματο 500Χ για να αγνοήσεις το σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης του ντίζελ και να προτιμήσεις το DCT.


Τι λέει το DRIVE
Ιδιαίτερα ελκυστικό σε εμφάνιση και καλοστημένο όπως κάθε 500Χ, το DCT προσθέτει την ευκολία χρήσης στα προτερήματά του. Σιγουρευτείτε όμως πρώτα ότι δεν σας ταιριάζει περισσότερο το ντίζελ, στα ίδια λεφτά.
Τιμή από €20.940 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, MultiAir ΙΙ, turbo, 140 PS/5.500 rpm, 23,4 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 31,0”
0-400 m 17,4” @ 128,5 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 161,2 km/h
50-80 km/h (kickdown) 3,6”
80-110 km/h (kickdown) 5,2”
110-140 km/h (kickdown) 8,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 9,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 133 g/km
Διαστάσεις 4.273 x 1.796 x 1.620 mm
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις Drive