Test drive: Fiat 500X 1.4T 4x4 Auto

Test drive: Fiat 500X 1.4T 4x4 Auto

Η τετρακίνητη έκδοση του 500Χ έχει τον ισχυρότερο κινητήρα της γκάμας και ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων

Το logo «4x4» στο πίσω μέρος του φανερώνει ότι σε αυτό το 500Χ η αγριεμένη εμφάνιση της έκδοσης Cross συνδυάζεται με ουσιαστικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Ο κινητήρας βενζίνης του τετρακίνητου 500Χ είναι ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 MultiAir II του προσθιοκίνητου, αλλά με ισχύ αυξημένη στους 170 ίππους (από 140) και ροπή 25,5 kgm (από 23,4). Το ισχυρότερο μοτέρ της γκάμας συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο εννέα (!) σχέσεων. Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, και μεταφέρεται στους πίσω μόνο όταν χρειάζεται. Η εμπλοκή γίνεται πιο άμεσα με την επιλογή της λειτουργίας Traction στο διακόπτη Mood Selection. Με αυτό τον τρόπο άλλωστε ενεργοποιείται και η του κιβωτίου, η οποία εκτελεί χρέη «κοντής», οπότε στην καθημερινή χρήση δεν χρησιμοποιείται. Στο πρόγραμμα Auto, το 500Χ ξεκινά πάντα με 2α.

Θα περίμενε κανείς ότι η αυξημένη ιπποδύναμη και οι πυκνές σχέσεις του κιβωτίου θα μεταφράζονταν σε σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το προσθιοκίνητο 500Χ 1.4 140 ίππων με 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT). Λόγω του επιπλέον βάρους όμως, κάτι τέτοιο δεν είναι ξεκάθαρο στην πράξη. Το τετρακίνητο έχει πλεονέκτημα στην εκκίνηση, οπότε γράφει και καλύτερο «0-100», με 10,0” έναντι 10,3”. Κρατά το προβάδισμα μέχρι τα 400 m, όπου φτάνει σε 17,1” αντί για 17,4”. Στις ρεπρίζ τα πράγματα μπερδεύονται, αφού στη μέτρηση 50-80 km/h το τετρακίνητο προηγείται με 3,3” έναντι 3,6”, αλλά στα 80-110 μένει πίσω, με 5,4” έναντι 5,2”. Και το θεωρητικά πιο αδύναμο προσθιοκίνητο δεν υστερεί ούτε σε μεγαλύτερη ταχύτητα, αντίθετα, ολοκληρώνει το 60-160 km/h σε 26,5”, αντί για 29,6” του τετρακίνητου.

Πέρα από τα νούμερα πάντως, το 9άρι κιβώτιο αποδεικνύεται κατώτερο των περιστάσεων. Στο νορμάλ πρόγραμμα Auto, σε σύγκριση με το 6άρι διπλού συμπλέκτη του προσθιοκίνητου 500Χ, υστερεί σε ομαλότητα αλλαγών, ενώ κρατά και τις στροφές του κινητήρα ασυνήθιστα ψηλά, λίγο πάνω από τις 2.000 rpm. Αντίστοιχα, στο Sport δεν είναι το ίδιο γρήγορο και μάλιστα, στη χειροκίνητη λειτουργία, η εντολή που δίνεις με το λεβιέ (δεν υπάρχουν paddles) αργεί ακόμα περισσότερο να εκτελεστεί. Πρακτικά δεν ενδείκνυται για γρήγορη οδήγηση και είναι κρίμα, διότι κατά τα άλλα κι αυτό το 500Χ εμφανίζει την ίδια σπορ εικόνα με τα αδέρφια του στο δρόμο. Έχει σφιχτή ανάρτηση που επιτρέπει ελάχιστη κλίση και αποδίδει τα μέγιστα σε ομαλό οδόστρωμα, τιμόνι που κοντράρει συμβατικά μοντέλα με σπορ χαρακτήρα σε αμεσότητα, πολύ καλή θέση οδήγησης και δυνατά φρένα.

Στην άσφαλτο, η λειτουργία της τετρακίνησης θα γίνει αντιληπτή μόνο σε κλειστή στροφή με γλιστερό οδόστρωμα και με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport. Εφόσον η ταχύτητα εισόδου έχει φέρει το εμπρός μέρος στο όριό του και το πόδι σου παραμείνει στο γκάζι, αντί για την υποστροφή που περιμένεις θα νιώσεις το αμάξωμα να περιστρέφεται κι άλλο, κλείνοντας την τροχιά. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο χώμα, όπου μπορείς και να τοποθετήσεις το 500Χ με τη φόρα. Χρειάζεται όμως προσοχή, έτσι ώστε να είσαι πάντα με θετικό τιμόνι, διότι αρκεί λίγο ανάποδο για να επέμβει το ESP. Η ανάρτηση καταπίνει τις πέτρες ικανοποιητικά και φυλάγεσαι μόνο λόγω των ελαστικών σχετικά χαμηλού προφίλ (225/45).

Η τετρακίνηση και η περίεργη λειτουργία του κιβωτίου δεν βοηθούν βέβαια ούτε την κατανάλωση. Το 500Χ 4x4 μόνο με χαλαρές μετακινήσεις εκτός πόλης θα καταναλώσει λιγότερα από 10 lt/100 km, ενώ κατά κανόνα ζητά περίπου 1,5 lt/100 km παραπάνω από το προσθιοκίνητο DCT. Και σε συνδυασμό με τη διαφορά τιμής, που φτάνει τα €4.700, η αλήθεια είναι ότι όσο κινείσαι στην άσφαλτο, δυσκολεύεσαι να βρεις κάποιον λόγο για να το προτιμήσεις από εκείνο. Αν ψάχνεις συνειδητά για τετρακίνητο crossover και πρόκειται να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες του, τότε αποκτά περισσότερο νόημα.


Τι λέει το DRIVE
Η σημαντική διαφορά τιμής από το προσθιοκίνητο περιορίζει το κοινό του σε όσους είναι απόλυτα σίγουροι ότι θα εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που προσφέρει η τετρακίνηση
Τιμή από €25.640 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.368 cc, i4, 16v, 1 ΕΕΚ, MultiAir ΙΙ, τούρμπο, 170 PS/5.500 rpm, 25,5 kgm/2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων, τετρακίνηση
Επιδόσεις
0-100 km/h 10,0”
0-160 km/h 33,8”
0-400 m 17,1” @ 126,3 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 157,9 km/h
50-80 km/h (kickdown) 3,3”
80-110 km/h (kickdown) 5,4”
110-140 km/h (kickdown) 8,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,4 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 11,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 157 g/km
Διαστάσεις 4.273 x 1.796 x 1.608 mm
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE