Test drive: DS 4 1.6 BlueHDi 120

Test drive: DS 4 1.6 BlueHDi 120

Οι αισθητικές επεμβάσεις υποστηρίζουν ως ένα βαθμό τον premium χαρακτήρα της αυτόνομης πλέον μάρκας DS. Χρειάζονται όμως περισσότερες αλλαγές στο hardware.

Η αυτόνομη πλέον DS που αυτοπροσδιορίζεται ως μάρκα κύρους οφείλει να διαφοροποιείται όσο περισσότερο γίνεται από τη Citroën. Η DS 4 το καταφέρνει αυτό ως ένα βαθμό με τη σχεδίαση.

Η τεχνολογική συγγένεια είναι προφανής κι αυτό δεν θα αλλάξει ούτε στο μέλλον, αλλά το αυτοκίνητο δείχνει αρκετά διαφορετικό. Τόσο μπροστά, με την ενιαία από άκρη σε άκρη μάσκα να ενσωματώνει και τα φώτα όσο και στο πίσω μέρος, με το μικρότερο, πιο κομψό πίσω πρόβολο. Τα φουσκωμένα φτερά προσδίδουν δυναμισμό και η χαμηλή γραμμή της οροφής μια σπορ νότα.

Στην καμπίνα, η εικόνα του ταμπλό δεν είναι όσο διαφορετική θα έπρεπε σε σχέση με τη Citroën C4. Χρησιμοποιείται το ίδιο μαλακό πλαστικό για το βασικό τμήμα και το φθηνότερο σκληρό υλικό στην βάση του παρμπρίζ και στα χαμηλότερα τμήματα. Βελτιωμένα όμως είναι τα πάνελ στις πόρτες, με πιο παχιά και ευχάριστη στην αφή επένδυση.

Η γωνία της κολόνας φέρνει το τιμόνι σε ύπτια θέση και θυμίζει την ηλικία της πλατφόρμας μόλις κάτσεις στην θέση του οδηγού, καθώς τέτοιου είδους προβλήματα έχουν πια λυθεί στον ανταγωνισμό και σε άλλα πιο σύγχρονα μοντέλα του ομίλου PSA. Κατά τα άλλα, το περιβάλλον είναι ευχάριστο. Στον εξοπλισμό, εκτός από το διζωνικό κλιματισμό, το cruise control, το ηχοσύστημα έξι ηχείων και τις ηλεκτρικές ευκολίες περιλαμβάνεται το προηγμένο multimedia σύστημα SMEG NAVI με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών που επέτρεψε την απλοποίηση της εργονομίας με την κατάργηση πολλών διακοπτών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε DS 4 Crossback 1.6 BlueHDI 120 EAT6

Οι χώροι για τους εμπρός είναι άνετοι και οι θήκες για μικροπράγματα αρκετές και πρακτικές. Πίσω τα πράγματα είναι πιο στριμωγμένα. Οι μικρές πόρτες δυσκολεύουν την πρόσβαση, τα παράθυρα δεν ανοίγουν διότι το τζάμι δεν χωρά μέσα στην πόρτα και ο χώρος είναι οριακός, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι.

Αλά γαλλικά
Η ανάρτηση έχει μεγάλη διαδρομή. Στα σαμαράκια οι δυνάμεις συμπίεσης και επαναφοράς αποδεικνύονται σωστά ρυθμισμένες. Στις λακκούβες, η ανάρτηση, κυρίως η πίσω, αντιδρά ξερά και με λίγο θόρυβο. Η κύλιση πάντως είναι αθόρυβη. Σε συνδυασμό με την ομαλή και ήσυχη λειτουργία του μοτέρ για τα δεδομένα των ντίζελ, το ταξίδι είναι ευχάριστο. Και οικονομικό, με την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο να διατηρείται εύκολα στα 5,5-5,7 lt/100 km, ενώ η μέση τιμή στο σύνολο της δοκιμής, με οδήγηση στην πόλη και στο δίκτυο της περιφέρειας κυμάνθηκε στα 6,1 lt/100 km.

Στο μισό γκάζι, όπως συνήθως οδηγούνται τα αυτοκίνητα του είδους, η DS 4 είναι σβέλτη. Η ροπή στις μεσαίες στροφές δίνει μια πειστική, ευχάριστη επιτάχυνση. Κρατά υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και προσπερνά με ασφάλεια. Δεν εστιάζουμε τόσο στα 12,3” για την μέτρηση 0-100 km/h όσο στα 10,4” για τα 50-110 km/h με αλλαγές, φάσμα που ταιριάζει στις συνθήκες κίνησης μέσα στην πόλη, και στα 9,8” για τα 110-140 km/h με 4η.

Το τιμόνι είναι σχετικά γρήγορο, με ικανοποιητική αίσθηση. Το ίδιο ακριβώς μπορείς να πεις και για το κιβώτιο, αρχικά. Όταν όμως πιέσεις, ο λεβιές χάνει ένα μέρος από αυτή την αρχική στιβαρότητα του. Και το κανάλι από τη μία σχέση στην άλλη θολώνει κάπως.

Στις στροφές είναι τυπική Citroën. Γέρνει, αλλά κρατάει. Η ουρά έχει ενεργό ρόλο, βοηθά το εμπρός μέρος να κλείσει προς την κορυφή, χωρίς όμως αυτή η τάση να εξελίσσεται σε υπερστροφή, αν δεν το ζητήσεις. Πράγμα που δεν έχει νόημα να κάνεις διότι το ESP δεν απενεργοποιείται. Με τη φόρα λοιπόν, η ελαφρά υποστροφή είναι ο κανόνας πάνω από το όριο. Θα σε προειδοποιήσει όταν θα έχεις φτάσει στο σημείο να πιέζεις υπερβολικά. Αλλά έτσι κι αλλιώς αντιδρά φιλικά και ελέγχεται εύκολα, αφού το αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί για να προσφέρει μία ήρεμη, χωρίς άγχος, οδηγική εμπειρία.

Τι λέει το DRIVE
Η διαφορά τιμής συγκριτικά με την C4 (επιπλέον €2.000) δικαιολογείται από τον πιο πολυτελή χαρακτήρα. Σε σχέση με το Α3 Sportback ή μια εναλλακτική πρόταση όπως το προσθιοκίνητο Qashqai 1.5 dCi δείχνει τα χρόνια του, δεν έχει αντίλογο στις επιδόσεις και υστερεί σε πρακτικά θέματα, όπως χώροι, πίσω παράθυρα, κ.λπ. χωρίς να είναι καθοριστικά φθηνότερο
Τιμή από €21.697
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1x ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
0-160 km/h 34,9”
0-400 m 18,5” @ 123,3km/h
0-1.000 m33,6” @ 158,3km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,4”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (4η) 7,3”
110-140 km/h(5η) 11,8”
Φρένα 100-0 km/h 42,3m
Τελική ταχύτητα 193km/h
Μέση κατανάλωση 6,1lt/100 km
Εκπομπές CO2 97g/km
Διαστάσεις 4.284 x 1.810 x 1.497 mm
Βάρος 1.370 k
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE