Test drive: DS 4 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Test drive: DS 4 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Το DS 4 στη βασική έκδοση με τον κινητήρα 1.2 PureTech εμπεριέχει όλη την avant-garde φιλοσοφία της DS Automobiles και αποτελεί το εισιτήριο για να την προσεγγίσεις ευκολότερα.

Τόσο στην απλή όσο και στην Cross έκδοσή του, το DS 4 αποτελεί το βασικότερο πυλώνα έκφρασης της ξεχωριστής ταυτότητας της DS Αutomobiles. Τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback έβαλαν μεν το στίγμα, το DS 4 όμως είναι το μοντέλο που πάει ένα τεράστιο βήμα παρακάτω την εταιρεία με την τόλμη και τον χαρακτήρα του συνολικά.

Στις τάξεις των premium κόμπακτ οικογενειακών λοιπόν, το εντυπωσιακό DS 4 ανταγωνίζεται επάξια το γερμανικό σκληρό πυρήνα της κατηγορίας. Με τη βασική έκδοση που δοκιμάζουμε να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο λόγος; Προσφέρει όλα όσα πρεσβεύει η DS Αutomobiles στην πιο προσιτή εκτέλεση της γκάμας.

Test drive: DS4 1.2 PureTech, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Ξεκινώντας από τα δεδομένα, το DS 4 αρέσει πάρα πολύ σε όλους. Η εικόνα του είναι επιβλητική και κομψή, συνδυάζοντας την εκλεπτυσμένη αισθητική της εταιρείας με τις δυναμικές γραμμές και τις όμορφες λεπτομέρειες. Για παράδειγμα τις κρυφές χειρολαβές, τη 3D effect μάσκα και τα χαρακτηριστικά φώτα εμπρός και πίσω. Όλα αυτά τα συναντάμε όχι μόνο στη «συμβατική» έκδοση της δοκιμής, αλλά και στην Cross που έχει περισσότερο δραστήριο χαρακτήρα.

Εκτός από ομορφιά, το DS 4 αποδεικνύει πως δικαίως έχει κερδίσει τη θέση του στην premium υποκατηγορία των μικρομεσαίων. Αυτό φαίνεται όχι μόνο από τον εσωτερικό σχεδιασμό αλλά και σε κάθε άλλη παράμετρο.

Ο διάκοσμος είναι σύγχρονος με τρεις οθόνες (ψηφιακός πίνακας οργάνων 7”, σύστημα πολυμέσων 10” και Smart Touch 5”) που παίζουν καταλυτικό ρόλο, όμως υπάρχει και συνέχεια. Το συνολικό αποτέλεσμα από τη σχεδίαση του ταμπλό μέχρι την επιλογή των υλικών πείθει και με το παραπάνω, διαμορφώνοντας μια καμπίνα ευχάριστη όσο και ιδιαίτερη.

Test drive: DS4 1.2 PureTech, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

H εργονομία πάντως θέλει τον χρόνο της, αποτελώντας επί της ουσίας ακόμα ένα στοιχείο της ιδιαιτερότητας του αυτοκινήτου. Από την άλλη, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με χαμηλό κάθισμα και τον οδηγό να λαμβάνει σπορ ερεθίσματα παρότι τα καθίσματα στοχεύουν κυρίως στην άνεση. Οι χώροι ικανοποιούν χωρίς να εντυπωσιάζουν, με τους πίσω επιβάτες να αναζητούν λίγο περισσότερο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών με τα 430 lt χωρητικότητας θα εκτιμηθεί από όλους, όπως και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμά του.

Η συγκεκριμένη έκδοση του DS 4 λογίζεται ως «βασική» μόνο σε ό,τι έχει να κάνει με τον κινητήρα. Κατά τα άλλα διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης που χαρακτηρίζουν την γκάμα. Η βασική τιμή είναι οι €34.950, ενώ η πιο σπορτίβ έκδοση «Performance Line» με τον κινητήρα που δοκιμάζουμε ξεκινά από τις €36.950.

Μιλάμε για τον γνωστό 3κύλινδρο PureTech των 1.2 lt που αποδίδει 130 PS και συνδυάζεται αποκλειστικά με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ουσιαστικά λογίζεται ως «βασικός» μόνον επειδή στην γκάμα του DS 4 αυτός διαμορφώνει την πιο προσιτή επιλογή. Οι αντίστοιχης ισχύος ντίζελ εκδόσεις είναι €2.600 ακριβότερες, ενώ ακόμα πιο ακριβές είναι οι E-TENSE με σύστημα κίνησης plug-in hybrid.

Test drive: DS4 1.2 PureTech, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Όπως και να έχει, ο 130άρης PureTech καταφέρνει με ευκολία να κινήσει το βάρος του DS 4, ξεχωρίζοντας για την αμεσότητα και τις καλές επιδόσεις που δίνει. Αυτό οφείλεται στον αγαστό συνδυασμό με το εξαιρετικό για άλλη μια φορά κιβώτιο της Aisin. Ο κινητήρας είναι ελαστικός από χαμηλά και έχει πολιτισμένη λειτουργία, παρότι η ελαφρά τραχύτητα στις επιταχύνσεις μαρτυρά την 3κύλινδρη διάταξη. Όσο για τη μέση κατανάλωση βενζίνης, σε όλη τη δοκιμή σπάνια ξεπέρασε τα 7,2 lt/100 km, με εξαίρεση τις φορές που η βιασύνη ήταν προτεραιότητα.

Κατά τα άλλα, το κιβώτιο απλώνει όμορφα τη δύναμη και εκτελεί πολιτισμένα τις αλλαγές, με την χειροκίνητη λειτουργία να υποστηρίζει την πιο σπορτίβ νότα που εσκεμμένα υπάρχει στο DS 4. 

Η οποία νότα ταιριάζει πολύ καλά με τον χαρακτήρα της έκδοσης: Χωρίς να περιορίζει σημαντικά την άνεση, οδηγικά δίνει αυτό το κάτι παραπάνω που θα αναζητήσει ο ενθουσιώδης. Η πλατφόρμα EMP2 στην οποία βασίζεται το DS 4 έχει δώσει τα διαπιστευτήριά της σε πάμπολλες εφαρμογές στον Όμιλο Stellantis οπότε είναι γνωστό ότι ισορροπεί σωστά μεταξύ άνεσης και δυναμικής.

Test drive: DS4 1.2 PureTech, Photo credit DRIVE Media Group/ Thanasis Koutsogiannis

Στην περίπτωση του DS 4 υπάρχει ακόμα πιο σαφής κατεύθυνση ως προς αυτή την ισορροπία. Όμως και πάλι αυτό που υπερισχύει είναι τελικά η κορυφαία άνεση. Σε αυτό τον τομέα ξεχωρίζει από ολόκληρο τον ανταγωνισμό, με την ανάρτηση να αποσβένει εντυπωσιακά τα πάντα στο διάβα της.

Η πλατφόρμα πάντως έχει δείξει και πως μπορεί να διαχειριστεί και πολλούς περισσότερους από τους 130 PS που διαθέτει η συγκεκριμένη έκδοση του DS 4. Η ουδετερότητα είναι το κύριο γνώρισμα της συμπεριφοράς υπό πίεση και παρά την κλίση στις στροφές δεν αλλοιώνεται ο συνολικά ασφαλής και ευχάριστος οδηγικός χαρακτήρας. Ειδικότερα με το προφίλ οδήγησης «Sport» στο σύνολο προστίθεται η σωστή οδηγική αίσθηση που προέρχεται από την αλλαγή των ρυθμίσεων σε τιμόνι, κιβώτιο και κινητήρα.

Συνολικά, το DS 4 αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των premium μικρομεσαίων, προσεγγίζοντας με την ξεχωριστή ματιά της DS Automobiles το κοινό της κατηγορίας. Ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με την άνεση και την εμφάνιση, ο ανταγωνισμός έχει πολύ δύσκολο αντίπαλο να αντιμετωπίσει.

DS 4 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Τι λέει το DRIVE
Το DS 4 μπαίνει σφήνα ανάμεσα στις παραδοσιακές premium προτάσεις της κατηγορίας και με όπλα του την σαγηνευτική εικόνα και την κορυφαία άνεση έχει πολλά να πει.
ΤιμήΑπό €34.950
ΤεχνολογίαKινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο,  κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
Διαστάσεις4.400 x 1.830 x 1.470 mm
Χώρος αποσκευών430 lt
Βάρος1.327 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h9,7" 
Τελική ταχύτητα210 km/h
Μέση κατανάλωση*7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2138 g/km
*Μετρήσεις DRIVE 
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube