Test drive: Dacia Duster 1.0 TCe LPG 6MT

Το Duster αποκτά εξάρι κιβώτιο από τη βασική έκδοση κινητήρα που καίει βενζίνη και LPG.

Το Dacia Duster το γνωρίζουμε εδώ και καιρό ως μια από τις κορυφαίες value for money προτάσεις της κατηγορίας B-SUV. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για την έκδοση LPG με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.0 TCe, η οποία πρόσφατα απέκτησε χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων αντί για το πεντάρι που είχε μέχρι πρότινος.

Η ισχύς του 1.0 TCe σε λειτουργία βενζίνης είναι πλέον ελαφρώς χαμηλότερη με 91 PS / 160 Nm (κάτι που ισχύει και για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις), όμως σε λειτουργία LPG παραμένει στους 100 PS με 160 Nm. Η διαφορά αυτή αποτυπώνεται και στις επιδόσεις με την επιτάχυνση 0-100 km/h να απαιτεί 15,1” (έναντι 14,4”) όταν καίει βενζίνη και 13,8” (αμετάβλητη) όταν καίει LPG – σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις του κατασκευαστή.

Όπως και πριν, ο οδηγός επιλέγει ο ίδιος το καύσιμο που θα καίει το αυτοκίνητο πατώντας ένα κουμπί που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του ταμπλό, ενώ ο υπολογιστής ταξιδιού παρουσιάζει τις πληροφορίες κατανάλωσης και την αυτονομία ξεχωριστά για το κάθε καύσιμο.

Dacia Duster LPG

Σε ό,τι έχει να κάνει με το κιβώτιο, το νέο εξάρι έχει πιο πυκνή κλιμάκωση από το αραιό πεντάρι επιτρέποντας στον οδηγό να εκμεταλλευτεί καλύτερα την απόδοση του μοτέρ σε όλο το φάσμα των στροφών, με λιγότερη πίεση. Ο λεβιές έχει ξεκάθαρο κούμπωμα με κάπως ξύλινη αίσθηση - τυπική των μοντέλων της Dacia. Επιλέγοντας έκτη ταχύτητα, το Duster ταξιδεύει με 120 km/h στο κοντέρ και 2.750 rpm στο στροφόμετρο συμβάλλοντας σε χαμηλό επίπεδο θορύβου και επίσης λογική κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 8 lt LPG/100 km.

Η δεξαμενή του LPG χωράει 33,6 lt και βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών στη θέση της ρεζέρβας, οπότε επιτρέπει πάνω από 300 km αυτονομίας ενώ συνυπάρχει με το κανονικού μεγέθους ρεζερβουάρ βενζίνης 50 lt έτσι ώστε η συνολική αυτονομία να είναι τεράστια.

Το Dacia Duster 1.0 TCe LPG ξεκινά από τις €15.680 για την βασική έκδοση Ambiance, με την πλουσιότερη Sportive να κοστίζει €16.780. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλέον διαφορά τιμής ανάμεσα στις εκδόσεις bi-fuel και βενζίνης καθιστά το LPG ιδανική επιλογή για εκείνους που αναζητούν μέγιστη οικονομία στη χρήση και δεν ενοχλούνται από την απουσία ρεζέρβας.

Δείτε όλες τις πληροφορίες για το Dacia Duster εδώ

Dacia Duster LPG


Τι λέει το DRIVE
Η έκδοση LPG του Dacia Duster γίνεται ακόμα πιο ελκυστική με την προσθήκη έκτης σχέσης στο κιβώτιο, και παραμένει η πιο συμφέρουσα επιλογή στη γκάμα του B-SUV για μέγιστη οικονομία χρήσης.
Τιμή Από €15.680 (Ambiance)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης/υγραερίου 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 100 PS/4.600-5.000 rpm, 170 Nm/2.000-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 km/h 13,8 ” Τελική ταχύτητα 168 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km* (LPG)
Εκπομπές CO2 126 - 131 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.341 x 1.804 x 1.693 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.258 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης