Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 100 MT6

Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 100 MT6

Αντιρρυπαντικό μπόνους: Ο νέος 1.5 των 100 ίππων καθιστά το C3 Aircross σύννομο με το νέο αντιρρυπαντικό πρότυπο, με επιπλέον όφελος ένα 6άρι σασμάν και χωρίς επιβάρυνση στις εκπομπές CO₂.

Στο πλαίσιο της συμμόρφωσης με το νέο αντιρρυπαντικό πρότυπο στην Ευρώπη, το Groupe PSA προχώρησε στην αντικατάσταση του 1.600άρη κινητήρα τουρμποντίζελ, με το νέο 1.500άρη BlueHDi. Ένα μοτέρ προδιαγραφών Euro6d-TEMP, με SCR με AdBlue. 

Στην έκδοση ισχύος που το δοκιμάζουμε στο C3 Aircross, η ιπποδύναμη παραμένει απαράλλαχτη και μάλιστα στον ίδιο ρυθμό περιστροφής, στις 3.750 rpm. Η μικρή απώλεια στη ροπή, της τάξης των 0,4 kgm, θεωρητικά αντισταθμίζεται και με το παραπάνω από το νέο 6άρι σασμάν έναντι του 5αριού του 1.600άρη.

Αναλύοντας τα φύλλα μετρήσεων, εκείνο που παρατηρούμε είναι οι οριακές απώλειες στις απόλυτες επιδόσεις. Το C3 Aircross 1.5 BlueHDi βρίσκεται παντού πίσω από το παλιό 1.6 BlueHDi: 11,9” έναντι 11,7” για το σπριντ των 0-100 km/h, 18,2” έναντι 18,1” για το 400άρι και 33,8” έναντι 33,7” για το χιλιόμετρο.

Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 100 MT6
Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η σχετικά χαμηλή βασική γραμμή δίνουν ένα ευήλιο εσωτερικό με καλή ορατότητα για τους επιβάτες.


Η οριακή αυτή απώλεια θα ερμηνευόταν από τα λάστιχα που φορούσε το C3 Aircross με το νέο μοτέρ που σπινάριζαν τρελά στην εκκίνηση, παρότι ήταν ιδίου τύπου (Hankook Kinergy 4Seasons) και στην ίδια άριστη κατάσταση με του Aircross με το 1.600άρι μοτέρ. Αλλά απώλεια και μάλιστα μεγαλύτερη υφίσταται επίσης στη μέτρηση 50-110 km/h με αλλαγές, όπου εξαλείφεται το χάντικαπ του σπιναρίσματος: 10,8” έναντι 10,3”.

Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 100 MT6
O νέος 1.500άρης επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής με AdBlue δεν έχασε σε ισχύ και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο σασμάν.


Προφανώς το να συγκρίνεις τις ρεπρίζ σε 5άρι και 6άρι σασμάν ενέχει μια στρέβλωση, αλλά και πάλι τα πράγματα δεν είναι αναφανδόν υπέρ του νέου μοντέλου. Έτσι, ενώ στις ρεπρίζ με χαμηλό και μέσο ρυθμό περιστροφής το 1.500άρι νικά κατά κράτος (30-50 km/h με 3η 3,7” έναντι 4,4”, 80-100 km/h με 4η 6,9” έναντι 7,7” και 110-140 km/h με 5η 13,4” έναντι 16,6”) με φουσκωμένο για τα καλά το τούρμπο αλλά και εξ αιτίας της πιο αραιής κλιμάκωσης, το 1.6 παίρνει το αίμα του πίσω για τις χαμηλές σχέσεις: 80-110 km/h με 3η 6,3” έναντι 7,6” και 110-140 km/h με 4η 12,2” έναντι 12,6.

Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 100 MT6
Καλό περιθώριο πρόσφυσης, λογικές γωνίες, γρήγορο και ελαφρύ τιμόνι για το είδος του αυτοκινήτου. Τα λάστιχα M+S είναι υπαίτια τόσο για το σπινάρισμα στη δυνατή επιτάχυνση από στάση όσο και για την ανεπαρκή επίδοση των φρένων.


Τώρα όσον αφορά τη λειτουργία του νέου μοτέρ, η χροιά του είναι τραχύτερη από αυτού που αντικαθιστά, αλλά κινούμενος στο αστικό πλαίσιο έχεις τη δυνατότητα να οδηγείς απροβλημάτιστα με μια ταχύτητα πάνω. Το σασμάν από την άλλη είναι σε γενικές γραμμές καλό, χωρίς όμως να αποτελεί πρότυπο όσον αφορά το κούμπωμα ή την ακρίβεια. 

Ο οδηγός έχει να κάνει με ένα ελαφρύ τιμόνι και αρκετά γρήγορο για να παρακολουθήσει σβέλτο ρυθμό. Το Aircross γέρνει σε λογικές γωνίες για το είδος του, με το ESP να επεμβαίνει δυναμικά μόλις το αυτοκίνητο γλιστρήσει. Η άνεση υποστηρίζεται σημαντικά από τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά όχι τόσο από τα λάστιχα 215/50 (Shine) –προτιμούμε τα 195/60 των άλλων εκδόσεων που δίνουν ένα πόντο παραπάνω «μάγουλο». 

Η συνέπεια είναι μέτρια απόσβεση στις κακοτεχνίες, ειδικά με χαμηλή ταχύτητα που συνοδεύεται μάλιστα και από θόρυβο. Τέλος, στο κομμάτι των επιδόσεων και της απόδοσης, να σημειώσουμε το επιεικώς μέτριο φρενάρισμα που έχει να κάνει με τα λάστιχα M+S.

Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 100 MT6
Το ταμπλό είναι μοντέρνο και η αύρα που αναδίδει το περιβάλλον πετυχημένη. Ο κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής των 7” είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Feel (από €19.560).Σωστή θέση οδήγησης, καλή περιμετρική ορατότητα, μέτρια πλευρική στήριξη από τα άνετα καθίσματα.


Κατά τα λοιπά έχεις να κάνεις με το εγνωσμένo στάτους του C3 Aircross. Πολλά σκληρά αλλά ανθεκτικά πλαστικά στην καμπίνα, φινιρισμένα μέτρια και με καλή σχετικά συναρμογή. Η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη 7άρα οθόνη, που δεν είναι στάνταρ μόνο στο βασικό Live, ρυθμίζει όλες σχεδόν τις λειτουργίες του αυτοκινήτου με ό,τι περισπασμό από το δρόμο αυτό συνεπάγεται για τη ρύθμιση του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού.

Στο ευήλιο σαλόνι με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τη χαμηλή βασική γραμμή θα βολευτούν με μεγάλη άνεση τέσσερις επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρά από 410-520 lt στην περίπτωση του συρόμενου πίσω καθίσματος (έκδοση Shine). 

Test drive: Citroën C3 Aircross 1.5 BlueHDi 100 MT6
Ευρύχωρη καμπίνα, με πρακτικές λεπτομέρειες, αλλά ρηχές ποτηροθήκες. Το συρόμενο 60:40 πίσω κάθισμα μεταβάλλει το πορτμπαγκάζ από τα 410 έως τα 520 lt.


O οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει, ενώ η ψηλή τοποθέτηση του δίνει καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά η πλευρική στήριξη των εμπρός κατά τα άλλα άνετων καθισμάτων είναι ανεπαρκής, ειδικά στην πλάτη.

Η τιμή του βασικού C3 Aircross 1.5 HDi, η έκδοση Live, ξεκινά από τις 19.070 που διαθέτει μεταξύ άλλων περιοριστή και ρυθμιστή ταχύτητας, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, έξυπνο cruise control, ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού, έξι αερόσακους και αυτόματη λειτουργία προβολέων.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο μοτέρ κάνει το C3 Aircross σύννομο με το νέο αντιρρυπαντικό πρότυπο, συνδυάζεται με ένα πιο πυκνό σασμάν, διατηρεί σταθερά τα πάγια έξοδά του σε μια πετυχημένη σύνθεση στην κατηγορία των B-SUV.
Τιμή Από €19.070
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 99 PS/3.750 rpm, 25,5 kgm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9”
0-140 km/h 26,8”
0-400 m 18,2” @ 121,4 km/h
0-1.000 m 33,8” @ 150,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,8”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 7,6”
80-110 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (4η) 12,6”
110-140 km/h (5η) 13,4”
110-140 km/h (6η) 18,2”
Φρένα 100-0 km/h 43,7 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.154 x 1.824 x 1.597 mm
Χώρος αποσκευών 410-520 lt (συρόμενο πίσω κάθισμα)
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube