Test drive: Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 130 S&S EAT

Αναβαθμισμένο ελαφρά σε εξοπλισμό και με πιο δυναμικό παρουσιαστικό, το ανανεωμένο Citroën C3 Aircross δηλώνει εκ νέου το «παρών» στην κατηγορία των μικρών SUV.

Το καλό με τις εμπορικές κατηγορίες είναι πως υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός. Μπορεί οι κατασκευαστές να ζορίζονται, οι αγοραστές όμως μόνο κέρδος έχουν από όλη αυτή την κόντρα. Κέρδος από την τιμολογιακή πολιτική, κέρδος από την εξέλιξη των αυτοκινήτων και, εν τέλει, κέρδος διότι με τόσες καλές προτάσεις διαθέσιμες, μπορούν να επιλέξουν αυτή που ταιριάζει καλύτερα στα μέτρα τους.

Ποιοι όμως θα επέλεγαν να πάρουν ένα C3 Aircross ή καλύτερα, σε ποιους απευθύνεται το B-SUV της Citroën; Η αλήθεια είναι πως η πρόσφατη ανανέωση που υπέστη αναβάθμισε αισθητά τον δυναμισμό του -σε ό,τι αφορά στην εξωτερική εμφάνιση- ενώ πρόσθεσε και μερικά επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού. Με αυτά έκλεισε την ψαλίδα από τις πιο σύγχρονες προτάσεις και ταυτόχρονα απέκτησε και ορισμένα usp, που λένε οι μαρκετινίστες.

Δυναμισμός έναντι κομψότητας
Ξεκινώντας από το παρουσιαστικό, η νέα μάσκα, σε συνδυασμό με τους προβολείς τεχνολογίας LED που πλέον έρχονται από τη βασική έκδοση, δίνουν ένα αποτέλεσμα σαφώς πιο μοντέρνο και νεανικό. Ίσως για κάποιους να έχει χάσει κάτι από την αρχική κομψότητα, με τη νέα όμως μορφή θα καταφέρει να τραβήξει περισσότερα βλέμματα στο δρόμο. Ανασχεδιασμένες είναι επίσης οι ζάντες (16” στην προκειμένη περίπτωση, με λάστιχα 205/60 Bridgestone Turanza T005), καθώς και άλλα σημεία του αμαξώματος.

Citroen

Οι άνθρωποι της εταιρίας δεν χάνουν ευκαιρία να διαφημίσουν πως το ανανεωμένο C3 Aircross έρχεται πλέον σε 70 διαφορετικούς συνδυασμούς, με επτά διαφορετικά χρώματα αμαξώματος, τέσσερα χρωματικά πακέτα λεπτομερειών και δύο χρώματα οροφής. Λεπτομέρεια που δεν απαντάται στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής, είναι όμως σημαντική για όποιον αποφασίσει να αγοράσει το αυτοκίνητο και θέλει -όσο το δυνατόν- να το εναρμονίσει με τα δικά του γούστα. 

Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, με τέσσερις διαφορετικές επενδύσεις, πιο εξελιγμένο infotainment και, το κυριότερο, την ενσωμάτωση των κορυφαίων καθισμάτων της φίρμας, Advanced Comfort, στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού. Τα τελευταία διαθέτουν περισσότερο και πιο εξελιγμένο αφρώδες υλικό, με αποτέλεσμα να αναβαθμίζουν την άνεση και την εμπειρία χρήσης, ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. 

Αναφορικά με τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά, δεν έχει αλλάξει κάτι, καθώς οι άνθρωποι της Citroën δεν επενέβησαν σε κινητήρα και αναρτήσεις. Το μοντέλο της δοκιμής φορούσε τον ισχυρότερο κινητήρα PureTech των 1,2 lt, με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Παρότι πρόκειται για ένα 3κύλινδρο σύνολο, τα επίπεδα NVH που το χαρακτηρίζουν είναι χαμηλά και δεν θα ενοχλήσουν. Ως σύνολο παρουσιάζει μία ευπρόσδεκτη γραμμικότητα στην απόδοση. Έχει ισχύ που θα ικανοποιήσει τον μέσο χρήστη από χαμηλά, χωρίς πάντως να μπορεί να ενθουσιάσει αυτόν που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Τόσο η ευστροφία του όσο και η απόκριση στο γκάζι (η οποία επιβαρύνεται ενίοτε και από την απόκριση του κιβωτίου) δεν ευνοούν τη γρήγορη οδήγηση. 

Ειδικά για το κιβώτιο ΕΑΤ, είναι έξι σχέσεων, με μετατροπέα ροπής και καλή κλιμάκωση. Μέσω του λεβιέ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και σειριακή αλλαγή των σχέσεων, ενώ ένα μπουτόν «S» στη βάση του ταμπλό δίνει τη δυνατότητα βελτίωσης στους χρόνους των αλλαγών και διατήρησης των στροφών υψηλότερα. Σε αντίθεση με το pro-facelift μοντέλο (παρόμοιο μηχανικά) που είχαμε δοκιμάσει πέρυσι, καταφέραμε να δούμε μία ισορροπημένη κατανάλωση, πιο κοντά στα νούμερα του κατασκευαστή. Τα 7,7 lt/100 km δείχνουν απόλυτα ρεαλιστικά, με αυτή την τιμή που πέφτει στην περιοχή των 6,5 στην εθνική. 

citroen

Παραδοσιακά, Citroën…
Περνώντας στα της οδικής συμπεριφοράς, το C3 Aircross αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο άνετα και ταξιδιάρικα μοντέλα της κατηγορίας. Η ανάρτηση αφήνει το αυτοκίνητο να παίρνει κάποια κλίση στις στροφές, η οποία όμως δεν επηρεάζει την κατευθυντικότητά του, αλλά και ούτε ενθαρρύνει τον οδηγό να αυξήσει το ρυθμό του. Το όλο set-up είναι ρυθμισμένο ξεκάθαρα με γνώμονα την άνεση και την απορρόφηση -όσο το δυνατόν- των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Τα φρένα, με τη σειρά τους, προσφέρουν ικανοποιητική αίσθηση και δείχνουν καλά σε απόδοση. Όσο για το τιμόνι, είναι ελαφρύ, με τρεις στροφές από άκρη σε άκρη και με αρκετά καλή πληροφόρηση. Θα θέλαμε να κόβει λίγο περισσότερο, ακόμα όμως και έτσι και με το συνολικό μήκος μόλις στα 4,16 m, το αυτοκίνητο κατατάσσεται στα μικρότερα και πιο ευέλικτα της κατηγορίας.

Μιλώντας για διαστάσεις, δεν μπορούμε παρά να δώσουμε για μία ακόμη φορά τα εύσημα στους σχεδιαστές για το εσωτερικό. Και αυτό διότι χωροταξικά έχουν επιτύχει ένα μικρό θαύμα. Εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο αυτό που είχαν στη διάθεσή τους και προσέφεραν ένα παραπάνω από επαρκές σαλόνι, ικανό να φιλοξενήσει ενηλίκους στα πίσω καθίσματα με άνεση. Οι προσφερόμενοι χώροι για τα πόδια και το κεφάλι, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι και τα πίσω παράθυρα ανοίγουν τελείως, θα εκτιμηθούν δεόντως από όσους σκοπεύουν να κινούνται συχνά με παρέα.

Κατά τα άλλα, το εσωτερικό στη συγκεκριμένη έκδοση εξοπλισμού, τη C Series, δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα σχεδιαστικά. Η οθόνη του συστήματος infotainment παραμένει στις 7”, προσφέροντας λειτουργία Mirror Screen για κινητά τηλέφωνα, καθώς και ψηφιακό δέκτη DAB. Εάν θέλει κάποιος τη μεγαλύτερη, νέα οθόνη των 9” με σύστημα πλοήγησης και επιπλέον λειτουργίες, θα πρέπει να στραφεί σε πιο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού. Και δυστυχώς, αυτό ισχύει και για κάποια από τα νεότερα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής διαθέτει, μεταξύ άλλων, Coffee Brake Alert για τον οδηγό και έλεγχο λωρίδων, λείπει το σύστημα αυτόνομης πέδησης. Ασχέτως των πέντε αστέρων που έχει επιτύχει το αυτοκίνητο στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, θεωρούμε πως είναι φάουλ της Citroën, να μην υπάρχει από τη βασική έκδοση.

Στο διά ταύτα, το ανανεωμένο C3 Aircross δείχνει ικανό να διατηρήσει τη θέση που κατέχει στην κατηγορία των μικρών SUV. Προσφέρει περισσότερες στιλιστικές επιλογές, πιθανά από οποιοδήποτε ανταγωνιστή. Έχει κερδίσει οπτικά σε δυναμισμό και, ταυτόχρονα, εξασφαλίζει ίσως το πιο άνετο εσωτερικό, τηρουμένων των διαστάσεών του. Η μόνη υποσημείωση είναι πως αν θέλετε να γευτείτε το σύνολο των αλλαγών που φέρνει η ανανέωση, θα πρέπει να βάλετε λίγο βαθύτερα το χέρι στην τσέπη και να στραφείτε στην πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού.


Τι λέει το DRIVE
Το C3 Aircross παραμένει ένα από τα πιο ευέλικτα -λόγω διαστάσεων- SUV, με πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους και άνεση. Πλέον κερδίζει πόντους από την εξωτερική του εμφάνιση και από τα νέα στοιχεία εξοπλισμού που πάντως απαντώνται μόνο στις πλούσιες εκδόσεις.

Τιμή Από €21.750
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση *7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.160 x 1.760 x 1.640 mm
Χώρος αποσκευών 410-1.289 lt
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης