Test drive: Citroën C3 1.2 PureTech 82

Test drive: Citroën C3 1.2 PureTech 82

Το C3 με τον 3κύλινδρο PureTech βενζίνης είναι από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις για ένα «βασικό» αυτοκίνητο πόλης. Και σίγουρα σχεδιαστικά η πιο μοντέρνα

Δεν θα δώσουμε μεγάλη έκταση στην εικόνα του C3. Το έχουμε ξανακάνει και εξάλλου η Citroën τα κατάφερε μια χαρά. Ακόμα και στη βασική έκδοση, που δεν έχει διχρωμίες και πολλά στοιχεία εντυπωσιασμού, το C3 εξακολουθεί να ξεχωρίζει με μία σχεδιαστική γλώσσα ανάλαφρη και ταυτόχρονα συμπαγής.

Η «διώροφη» μάσκα, οι μεγάλοι θόλοι με τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, τα Airbumps στο πλάι, δίνουν στο C3 μια αύρα από crossover. Στο εσωτερικό, η σχεδίαση είναι απλή και ταυτόχρονα σού βγάζει μια αίσθηση σαφώς πιο προχωρημένη από τον ανταγωνισμό. Κυριαρχεί η αιωρούμενη κεντρική οθόνη αφής. Από την οποία ελέγχονται σχεδόν τα πάντα, από τον κλιματισμό, μέχρι τα πολυμέσα. Προσφέρει δε αυξημένες δυνατότητες διασύνδεσης, αφού διαθέτει διαθέτει ακόμα και λειτουργία MirrorScreen για απεικόνιση των λειτουργιών των smartphones. Από τον εξοπλισμό δε λείπει τίποτα, καθώς από τη βασική ακόμη έκδοση Live περιλαμβάνει cruise control, έξι αερόσακους και το πακέτο Safety 1. Δηλαδή σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας με το όριο ταχύτητας, Ιntelligent Speed Adoption και ειδοποίηση ξεκούρασης οδηγού. Εννοείται ηλεκτρικά αυτόματα παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα και air condition.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Στην Ελλάδα το νέο Citroën C3, από €12.740

Η συγκεκριμένη έκδοση με τον ατμοσφαιρικό PureTech των 82 PS δεν λες ότι ενθουσιάζει με τησπιρτάδα της, όμως τελικά αποδεικνύεται η πιο γρήγορη από όλες τις αντίστοιχες ατμοσφαιρικέςβενζίνης του ανταγωνισμού. Το C3 χρειάζεται για το 0-100 km/h 12,8” την ίδια στιγμή που το αντίστοιχο Peugeot 208 θέλει 14”, το Škoda Fabia, με τον 1000άρη MPI 16,1” και το smart forfour 15,7”. Η ίδιαμεγάλη διαφορά υπάρχει με τα προαναφερθέντα και σε όλες τις ρεπρίζ. Σε σχέση με την ντίζελ έκδοση των 75 PS τώρα, το βενζινοκίνητο C3 είναι επίσης πιο γρήγορο από στάση (13,5” θέλει το BlueHDi 75 για το 0-100 km/h) σε όλες τις μετρήσεις, αλλά αναμενόμενα χάνει στις ρεπρίζ λόγω ροπής. Πάντως ηελαστικότητά του PureTech, σε συνδυασμό με την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου, σού επιτρέπουν να τον δουλεύεις περί τις 2.000 rpm ακόμα και με μεγάλη σχέση. Και έχει πολύ μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας από τον αντίστοιχο 1.6 BlueHDi. Το 5άρι σασμάν είναι κάπως κοκάλινο σε αίσθηση, αλλά όσο πρέπειθετικό στο κούμπωμα. Το τιμόνι ωστόσο θα το ήθελα λίγο πιο ακριβές. Έχει μια αδράνεια γύρω από τον ευθεία, είναι υπερβολικά ελαφρύ, ακόμα και για μέσα στην πόλη και δεν σε κρατά σε επαφή με τους εμπρός τροχούς. Από την άλλη όμως το C3 έχει έναν προοδευτικό και ελαφρύ συμπλέκτη και εξαιρετικά σεαίσθηση και απόδοση φρένα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Citroen C3 1.6 BlueHDi 75


Αυτό που σε ενθουσιάζει από τα πρώτα μέτρα είναι η άνεση. Μιλάμε για μια ανάρτηση με αφράτη απόσβεση, ποιότητα κύλισης από μεγαλύτερη κατηγορία και μια αίσθηση ότι μπορείς να περάσεις πάνω από οποιαδήποτε ανωμαλία. Με το C3 σίγουρα δε χρειάζεται να διαλέξεις δρόμο, οπότε γίνεται απολαυστικό στις αστικές μετακινήσεις. Στον αυτοκινητόδρομο επίσης μπορεί να διατηρήσει με σχετική άνεση επιχειρησιακή ταχύτητα. Παρόλο που η κοντή 5η σου δίνει ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα κοντά στις 3.500 rpm, όταν ταξιδεύεις με 120 km/h, ο κινητήρας εξακολουθεί να έχει μια ευχάριστη χροιά που δεν αλλοιώνεται και ακόμα πιο ψηλά. Στον επαρχιακό το C3 είναι αναπάντεχα διασκεδαστικό. Περίμενα ότι θα παίρνει μεγαλύτερη κλίση. Η πρόσφυση είναι σε υψηλό επίπεδο και η βασική τάση είναι αναμενόμενα υποστροφική. Το πίσω μέρος όμως είναι αρκετά ζωντανό, τόσο που να βοηθά τη μούρη να μένει μέσα στη στροφή. Ο κινητήρας βέβαια δεν θα σε βοηθήσει να επιτεθείς σε ένα στροφιλίκι, αλλά μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του, θα παραμείνει πρόθυμος να στροφάρει. Επίσης είναι αρκετά οικονομικός. Κατά διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε 7,1lt/100 km αλλά το αυτοκίνητο πιέστηκε αρκετά. Πιστεύω πως θα μπορούσε άνετα να σταθεροποιηθεί αρκετά κάτω από τα 7lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Δοκιμάζουμε νέο Citroën C3 1.2 PureTech 110

Το C3 με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης είναι μια δελεστική πρόταση για όποιον κινείται κυρίως εντός αστικού ιστού, δεν βάζει πολλά χιλιόμετρα μέσα στο χρόνο και το ιδιαίτερο στιλ είναι μέσα στις προτεραιότητές του. Η τιμή του είναι αντικειμενικά καλή σε σχέση με τον εξοπλισμό του και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι χτυπάει και στο συναίσθημα, με εμφάνιση που το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα στον ανταγωνισμό.


Τι λέει το DRIVE
Το C3 με τον ατμοσφαιρικό PureTech είναι μια πρόταση που δύσκολα μπορείς να την αγνοήσεις, αν θέλεις ένα αυτοκίνητο με προσωπικότητα και καλή σχέση τιμής/εξοπλισμού και δεν σε ενδιαφέρουν ιδιάιτερα οι επιδόσεις
Τιμή Από €12.740 (έκδοση Live)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, 82 PS/5.750 rpm, 12,0 kgm/2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h12,8”
0-140 km/h 30,0”
0-400 m 18,5” @ 120,1 km/h
0-1.000 m 34,6” @ 145,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,5”
50-80 km/h (3η) 6,0”
80-110 km/h (4η) 10,1”
110-140 km/h (5η) 24,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 168 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 102 g/km
Χώρος αποσκευών 300 lt
Διαστάσεις 3.996x 1.749x 1.474mm
Βάρος 1.050 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube