Test drive: Chevrolet Cruze 1.4 100 PS

Test drive: Chevrolet Cruze 1.4 100 PS

Ο μικρός κυβισμός έχει τα καλά του, αλλά και τα κακά του. Το συγκεκριμένο Cruze χάνει σε επιδόσεις, αλλά κερδίζει σε οικονομία βενζίνης και προσφέρεται σε δελεαστική τιμή.

Το Cruze είναι ένα αυτοκίνητο που –κακά τα ψέματα– απευθύνεται σε αγοραστές που βάζουν τη λογική πριν από το συναίσθημα. Κάτω από αυτό το πρίσμα, έλειπε από την γκάμα μια έκδοση με κυβισμό μικρότερο από 1,6 λίτρα.

Αυτό το κενό δεν υπάρχει πλέον, αφού μπορεί κανείς να αγοράσει το Cruze και με τον κινητήρα 1.4 EcoTec των 100 ίππων που μας είναι πολύ γνωστός από τα μοντέλα της Opel.

O EcoTec είναι μαζί μας αρκετά χρόνια και δεν βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας. Δεν έχει ούτε σπουδαία ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές ούτε ευστροφία ψηλά. Επιπλέον, το Cruze είναι βαρύ, φτάνοντας τα 1.320 κιλά σε αυτή την έκδοση, ενώ ένα Skoda Rapid 1.2 TSI, για παράδειγμα, έχει παραπάνω ροπή λόγω τούρμπο και 160 κιλά λιγότερα.

Δεν είναι παράξενο λοιπόν που το Cruze 1.4 δεν διαπρέπει στον τομέα των επιδόσεων. Τα 13,1” στο 0-100 km/h και τα 34,5” στο χιλιόμετρο από στάση είναι τιμές κάτω του μέσου όρου για την κατηγορία. Το Skoda Rapid των 86 ίππων είναι σαφώς ταχύτερο (11,7”/33,4” αντίστοιχα), ενώ λίγο πιο γρήγορα από το Chevrolet είναι επίσης τα Hyundai i30 1.4 και Toyota Auris 1.33. Μόνο το Honda Civic 1.4 είναι εξίσου αργό με το Cruze στις επιταχύνσεις από στάση.

Αλλά και στις ρεπρίζ εν κινήσει χάνει το Cruze καθαρά από τον ανταγωνισμό – ακόμα κι από το Civic, που ευνοείται από το κιβώτιό του με τις 6 αντί 5 σχέσεις. Τα 7,9” του Cruze στα 80-110 km/h με 3η και τα 13,8” για το ίδιο διάστημα με 4η είναι επιδόσεις που υστερούν από αρκετά έως πολύ (Rapid: 6,3”/9,0” αντίστοιχα). 

Αυτό που «καίει» το Cruze, πέρα από ς το βάρος του, είναι και οι πολύ μακριές σχέσεις μετάδοσης.

Οι μακριές σχέσεις όμως, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη λειτουργία του κινητήρα χαμηλά και βέβαια το στάνταρ σύστημα stop/start, δίνουν ικανοποιητική οικονομία βενζίνης. Η μέση κατανάλωση των 7,6 lt/100km σε ολόκληρη τη δοκιμή μας είναι μια ανταγωνιστική τιμή που αν οδηγείς με λίγη αυτοσυγκράτηση πέφτει εύκολα και πιο κάτω.

Για να είμαστε ειλικρινείς, περιμέναμε το Cruze να καίει περισσότερο. Ευχάριστη έκπληξη ήταν και η λειτουργία του κιβωτίου, που έχει τώρα πιο μαλακό και ακριβή λεβιέ (ευτύχημα, αφού πρέπει να τον δουλεύεις εντατικά για να κινείσαι αξιοπρεπώς).

Κατά τα άλλα, το Cruze 1.4 είναι σαν οποιοδήποτε Cruze: Ικανοποιητικό σε χώρους, καλό σε εργονομία, αποδεκτό σε ποιότητα, πλήρες (έως πλούσιο εδώ) σε εξοπλισμό, δεμένο ως κατασκευή και ασφαλές στο δρόμο. Σπορ δεν θα το πεις σε οδηγικό χαρακτήρα, αλλά η ανάρτησή του συμβιβάζει καλά το κράτημα με την άνεση, τα φρένα είναι αποτελεσματικά και το τιμόνι δεν είναι κακό.

Αν τα δεις αυτά σε σχέση με την τιμή τιμοκαταλόγου (15.950 ευρώ), ίσως και να μην τα βρεις αρκετά. Με την έκπτωση της αντιπροσωπείας όμως και το όφελος απόσυρσης, η τιμή πέφτει τόσο χαμηλά (13.380 ευρώ), που το Cruze 1.4T αποκτά αυτόματα σημαντικό αγοραστικό ενδιαφέρον (μόνο το Skoda Rapid είναι φθηνότερο).

Τι λέει το DRIVE
Ο κινητήρας 1.4, αν και βελτιωμένος εδώ, δυσκολεύεται από το βάρος του Cruze. Η οικονομία βενζίνης είναι όμως ικανοποιητική και η σχέση τιμής-εξοπλισμού ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα.
Τιμή από € 13.380 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.398 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, 100 PS/6.000 rpm, 13,3 kgm/4.200 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,1”
0-140 km/h 28,0”
0-400 m 18,8”
0-1.000 m 34,5”
50-80 km/h (με 3η) 7,4”
80-110 km/h (με 3η) 7,9”
80-110 km/h (με 4η) 16,0”
110-140 km/h (με 5η) 29,7”
Φρένα 100-0 km/h σε 40,4 m
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 gr/km
Διαστάσεις 4.6032 x 1.797 x 1.477 mm
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube