Test drive: BMW X5 xDrive45e

Test drive: BMW X5 xDrive45e

H νέα γενιά της επαναφορτιζόμενης BMW X5 απέκτησε δύο ακόμα κυλίνδρους, μεγαλύτερη μπαταρία και πέρα από πιο οικονομική σε χρήση, μείωσε σημαντικά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμά της.

Έχουμε εξοικειωθεί αρκετά με τη νέα εποχή της αυτοκίνησης, είτε αυτή αφορά τα plug-in υβριδικά είτε τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Παρόλα αυτά δεν λείπουν οι μέρες που το μειδίαμα της έκπληξης σχηματίζεται και στα δικά μας πρόσωπα. Και η νέα plug-in hybrid BMW X5 xDrive45e κατάφερε να το πετύχει αυτό με δυο διαφορετικές τεχνολογίες της: Του εξηλεκτρισμού και της τετραδιεύθυνσης.

Στη δεύτερη γενιά της, η επαναφορτιζόμενη υβριδική Χ5 έχει σχεδόν τριπλασιάσει την ηλεκτρική αυτονομία της. Όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό για ένα όχημα 2,5 τόνων, μπορείς πλέον να ξυπνάς το πρωί και να κάνεις τη διαδρομή σπίτι-δουλειά και το αντίστροφο, καταναλώνοντας μηδέν καύσιμο. Με άλλα λόγια αφήνοντας μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμά από το σύνολο των μίνι και σουπερμίνι ή ακόμα και των σκούτερ που θα συναντήσεις στη διαδρομή σου. 

Η δεύτερη τεχνολογία που εντυπωσιάζει δεν περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό αυτής της Χ5. Στην «επιταγή» που θα συμπληρώσεις για την απόκτησή της θα χρειαστεί να προσθέσεις επιπλέον €1.322, αλλά δεν θα το μετανιώσεις. Ειδικά αν σκοπεύεις να κάνεις αρκετές αστικές μετακινήσεις. Ο λόγος για το σύστημα τετραδιεύθυνσης, που επιτρέπει στην ογκώδη Χ5 των 4,92 m σε μήκος και 2 m σε πλάτος, να ελίσσεται στα στενά της πόλης ή στις κλειστές καμπές μιας ορεινής διαδρομής με τη χάρη που το πετυχαίνει ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ.

Οικονομία και επιδόσεις
Αναμφίβολα, μόλις ζήσεις για λίγο με την BMW X5 xDrive45e, αυτό που σε εντυπωσιάζει περισσότερο από κάθε τι άλλο είναι ο τρόπος που συνδυάζει τις επιδόσεις με την οικονομία. Και υπεύθυνο γι’ αυτό είναι το νέο υβριδικό σύστημα. Σε σχέση με το παρελθόν αποτελείται από έναν μεγαλύτερο και ισχυρότερο βενζινοκινητήρα και την πιο εξελιγμένη μορφή του BMW eDrive. 

Στη νέα γενιά, ο 4κύλινδρος της προηγούμενης X5 xDrive40e, έδωσε τη θέση του σε έναν 3λιτρο 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα, τεχνολογίας TwinPower Turbo. Η απόδοση του μοτέρ αγγίζει τους 286 PS και η ροπή τα 450 Nm στις 1.500 με 3.500 rpm. Η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ με τη σειρά της φτάνει τους 113 PS (83 kW), ενώ η ροπή του τα 265 Nm από τις μηδέν στροφές. Το τελευταίο αντλεί ενέργεια από μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου που με 24 kWh έχει υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητά της από τις 9 kWh της προηγούμενης γενιάς.

Τα παραπάνω μεταφράζονται σε συνδυαστική απόδοση που φτάνει τους 394 PS και τα 600 Nm. Δύναμη που, μέσω του αυτόματου κιβωτίου Steptronic των οκτώ σχέσεων, μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς ανεξαρτήτως αν έχει επιλεγεί από τον οδηγό κίνηση με υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Όπως πιστοποιούν τα 5,6” για το σπριντ 0-100 km/h και τα 235 km/h τελικής, οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές για ένα όχημα που κενό, ξεπερνά τους 2,5 τόνους. Ακόμα πιο εντυπωσιακό όμως είναι πόσο άμεσα αποδίδεται η χορταστική ισχύς, ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα ή τη σχέση που έχεις επιλέξει για να κινείσαι στο εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο.

BMW X5 45e

Κακά τα ψέματα, τις παραπάνω επιδόσεις μπορεί να στις προσφέρει και η ντίζελ X5 xDrive40d. Αυτό που κάνει την 45e να ξεχωρίζει είναι η ασύγκριτη οικονομία που σου προσφέρει στις καθημερινές μετακινήσεις κινούμενος είτε υβριδικά είτε ακόμα καλύτερα, αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η BMW δηλώνει ότι η νέα plug-in Χ5 μπορεί να διανύσει περισσότερα από 80 km (μέτρηση WLTP) χωρίς να χρειαστεί η συνδρομή του βενζινοκινητήρα. Δεν τα ξεπεράσαμε, τα 60-70 km όμως είναι απολύτως εφικτά και μάλιστα χωρίς να είσαι φειδωλός στη χρήση του γκαζιού. Κινούμενη αποκλειστικά με το ηλεκτρομοτέρ, η X5 δεν συνεχίζει να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Σε αστικό περιβάλλον όμως, η ισχύς και ροπή του ηλεκτροκινητήρα είναι υπεραρκετή για να ακολουθεί απροβλημάτιστα τη ροή της κίνησης. Ακόμα και σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, καθώς πλέον μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι τα 140 km/h.

Στο τέλος της μέρας βέβαια, το πόσο τελικά θα «κάψει» η Χ5 xDrive45e εξαρτάται από το είδος, τα χιλιόμετρα της διαδρομής και το πόσο έξυπνα θα χρησιμοποιείς το πρόγραμμα Battery Control για όταν η ηλεκτρική κίνηση θα έχει μεγαλύτερη αξία. Και ξεκινώντας από το… μηδέν μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ τα 10 lt/100 km αν δεν έχεις φροντίσει να τη «πριζώσεις» και η μόνη ηλεκτρική ενέργεια που εκμεταλλεύεσαι είναι αυτή που παράγεται από την ανάκτηση. Αν φροντίζεις να την αναπαύεις κάθε βράδυ στο γκαράζ, συνδέοντάς την στην πρίζα (σ.σ.: η πλήρης φόρτιση σε συμβατική πρίζα διαρκεί περίπου επτά ώρες ή κάτι λιγότερο από πέντε για το 80%), τότε ο βενζινοκινητήρας θα χρειάζεται να παίρνει μπρος μόνο στα ταξίδια. Ακόμα κι εκεί όμως, με ταχύτητα έως και 140km/h, η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί και κάτω από τα 9lt/100km. Όχι και άσχημα για τον όγκο της Χ5.

Ποιότητα και άνεση
Αφήνοντας στην άκρη τα παραπάνω η 45e δεν έχει σημαντικές διαφορές από τις υπόλοιπες Χ5. Τα επιπλέον κιλά του υβριδικού συστήματος δεν φαίνονται στην συμπεριφορά της, καθώς η τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσης κάτω από το αμάξωμα έχει βοηθήσει να χαμηλώσει το κέντρο βάρους. Στρίβει εντυπωσιακά για τον όγκο της και παραμένει πιο ευχάριστη οδηγικά από πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα, ενώ όπως προαναφέραμε, η τετραδιεύθυνση της χαρίζει μεγάλη ευελιξία και σε πιο στενές διαδρομές της περιφέρειας. Η στάνταρ αερανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ έχει τις γνωστές παθογένειες στις πολύ χαμηλές ταχύτητες της πόλης και αντιδρά κάπως ξερά στις έντονες κακοτεχνίες των δρόμων. Αλλά μόλις τα χιλιόμετρα ανέβουν, τόσο ο έλεγχος του αμαξώματος όσο και ο τρόπος που καταπίνει τις ανωμαλίες είναι αυτός που περιμένεις από ένα SUV αυτής της κατηγορίας τιμής.

Στη καμπίνα από την άλλη, οι επιβάτες αποκόβονται από κάθε εξωτερικό θόρυβο και έχουν στη διάθεσή τους ένα πολύ ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό, με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες της BMW σε επίπεδο ασφάλειας και συνδεσιμότητας διαθέσιμες. Η μόνη διαφορά συγκριτικά με τις Χ5 που διαθέτουν συμβατικό σύστημα κίνησης είναι ο χώρος αποσκευών που έχει μειωθεί κατά 150 λίτρα λόγω των μπαταριών, ενώ δεν μπορεί να δεχθεί και την έξτρα, τρίτη σειρά καθισμάτων. Ακόμα και έτσι όμως, τα 500 lt που προφέρει το πορτμπαγκάζ είναι απολύτως ικανοποιητικά, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να αυξηθούν σε 1.716 lt.

Ευνοούμενη από τη φορολογία των plug-in hybrid, η αρχική τιμή της X5 xDrive45e ξεκινά από τις €95.450 και η τελική θα καθοριστεί από το πόσο βαθιά θα πάτε στον κατάλογο με τον προαιρετικό εξοπλισμό. Σε κάθε περίπτωση είναι περίπου δύο χιλιάδες ευρώ ακριβότερη από την αντίστοιχων επιδόσεων Χ5 xDrive40d, με το 48βολτο σύστημα mild hybrid. Αν τα συχνά, μακρινά ταξίδια εντάσσονται στο πρόγραμμά σου, η ντίζελ 40d αξίζει μια καλύτερη ματιά. Για καθημερινή χρήση και εφόσον διαθέτεις γκαράζ με παροχή ρεύματος, η 45e θα σε ενθουσιάσει με τις επιδόσεις της στο δρόμο και στην.. τσέπη. Ειδικά αν προορίζεται για εταιρική χρήση όπου απολαμβάνει και τις ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις για τα εταιρικά αυτοκίνητα που εκπέμπουν κάτω από 49 g CO2/km.
 

Τι λέει το DRIVE
Η διαχρονική πολυτέλεια και άνεση της X5 παντρεύεται με την τεχνολογία του αύριο, δημιουργώντας ένα premium SUV με εξαιρετικές επιδόσεις, ελάχιστη κατανάλωση και ευνοϊκότερη φορολογική αντιμετώπιση. 
Τιμή Από €95.450
Τεχνολογία 2.998 cc, άμεσος ψεκασμός, Valvetronic, twin-scroll τούρμπο, 
286 PS/5.000-6.000 rpm, 450 Nm/1.500-3.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 113 PS και 265 Nm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,6”
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 38 g/km
Διαστάσεις 4.922 x 2.004 x 1.745 mm
Χώρος αποσκευών 500 lt
Βάρος 2.510 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube