Test drive: BMW X5 xDrive30d

Test drive: BMW X5 xDrive30d

H X5 xDrive30d είναι χορταστική σε όλα της. Σε δύναμη, σε διαστάσεις, σε ικανότητες, σε πολυτέλεια...

Ξέρεις αμέσως ότι είναι η νέα X5, ακόμα και αν είναι η πρώτη φορά που τη βλέπεις. Είναι αδύνατον να μπερδέψεις την επιβλητική μάσκα, τους χαρακτηριστικούς προβολείς, τη μυώδη σιλουέτα…

Κι όμως, ενώ εξωτερικά είναι ένα για τους περισσότερους ένα όμορφο ντιζάιν, κάθε γωνία, κάθε αξεσουάρ και κάθε μικρή λεπτομέρεια, κρύβουν πίσω τους την τεχνολογία που κάνει την τρίτη γενιά X5 ένα πραγματικά κορυφαίο αυτοκίνητο. Τα παραδείγματα άφθονα, από τη χρωμιωμένη μάσκα που κρύβει τις ενεργές γρίλιες εμπρός από τα ψυγεία, μέχρι το επίπεδο πάτωμα προς όφελος της αεροδυναμικής απόδοσης και τις οπές «Air Breathers» στα φτερά που βελτιστοποιούν τη ροή. Μόνο με τέτοια επιμονή στη λεπτομέρεια μπορεί ένα μοντέλο όπως η X5 να πετύχει Cd 0,31. Και ακόμα δεν έχουμε καν ανοίξει το καπό, ούτε το φάκελο των τεχνικών χαρακτηριστικών.

May the force be with you
Το παιχνίδι των επιδόσεων στα μεγάλα SUV έχει ξεφύγει εντελώς από το όριο του λογικού. Η έκδοση xDrive30d είναι απλώς μια μεσαία X5, όμως με επιδόσεις που ντροπιάζουν ακόμα και τα δυνατά GTi. Ο 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά ντίζελ μας είναι γνωστός από την προηγούμενη γενιά, αλλά και βέβαια από τις Σειρές 3 και 5. Εδώ, στην τελευταία του εξέλιξη, χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό common rail με πίεση 1.800 bar και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας.

Έχει μέγιστη ισχύ 258 ίππους και χορταστική ροπή, με μέγιστη τιμή τα 57,1 kgm. Οι μετρήσεις επιτάχυνσης είναι αποκαλυπτικές. Χρειάζεται μόλις 6,6” για να φτάσει στα 100 km/h και συνεχίζει να καταπίνει τα χιλιόμετρα αχόρταγα. Περνά από τα 400 m σε 14,7” και βγαίνει από τα 1.000 m με 189,6 km/h, νούμερα που έχουμε συνηθίσει σε πολύ γρήγορα και ακριβά κουπέ. Και να σκεφτεί κανείς ότι πάνω από την xDrive30d υπάρχει η xDrive50i και η M50d

Τα φρένα έχουν εξίσου εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ειδικά αν σκεφτείς ότι η X5 ζυγίζει 2.150 kg. Δηλαδή όσο περίπου δυο μικρά αυτοκίνητα πόλης. Κι όμως σταματά από τα 100 km/h σε μόλις 37,1 m, με εξαιρετική αντοχή στη σκληρή και επαναλαμβανόμενη χρήση.

Καλομαθημένοι
Έχουμε μάθει να περιμένουμε το καλύτερο από την BMW και ειδικά από ένα τόσο εμβληματικό μοντέλο όπως η X5. Για πολλούς είναι το αυτοκίνητο που άλλαξε τη ροή του ποταμού των SUV, έδωσε νόημα στον όρο σπορ τετρακίνητο και για τα όλα τα παραπάνω πέτυχε εμπορικά. Όπως είναι αναμενόμενο, η τρίτη γενιά ακολουθεί στον ίδιο δρόμο, βελτιώνοντας ένα ήδη πολύ καλά δουλεμένο πλαίσιο.

Ψάχνοντας στις λεπτομέρειες μιας απλής έκδοσης όπως η xDrive30d, μπορείς από την πρώτη βόλτα και περνώντας από λακκούβες να εντοπίσεις την καλύτερη και πιο προοδευτική λειτουργία της πίσω ανάρτησης, αλλά και την εντονότερη υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Για τον απαιτητικό οδηγό, το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια ευχάριστη έκπληξη, αφού τόσο οι αντιδράσεις όσο και η συμπεριφορά της X5 είναι αντίστοιχες πολύ μικρότερου και πολύ ελαφρύτερου μοντέλου, υποδεέστερης κατηγορίας.

Δεν είναι σε καμία περίπτωση το αυτοκίνητο που θα απολαύσεις σε μια σφιχτή ορεινή διαδρομή. Όμως μέσα στη στροφή διαχειρίζεται άψογα την ταχύτητα που έχει μαζέψει στην προηγούμενη ευθεία. Κερδίζει από την πρώτη στροφή την εμπιστοσύνη σου και έχει πολύ περισσότερη πρόσφυση απ’ ό,τι περιμένεις με τέτοιο βάρος. Όπως είναι λογικό, οι αντιδράσεις της με απόλυτα μεγέθη είναι σχετικά αργές, αλλά προβλέψιμες και εύκολες στη διόρθωση, πριν καν χρειαστεί να επέμβει το DSC.

Τα καλύτερα ξεκινούν σε ακόμα πιο δυνατές εκδόσεις ή στον πρόσθετο εξοπλισμό της xDrive30d. Με μια σειρά βελτιωτικών πακέτων, η Χ5 γίνεται ακόμα πιο άμεση, ακόμα πιο σπορ. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, τα πακέτα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης Comfort και Dynamic, προσφέρουν προσαρμοζόμενα αμορτισέρ και αερανάρτηση στον πίσω άξονα. Στο δεύτερο, το πακέτο ολοκληρώνεται από το κορυφαίο ενεργό πίσω διαφορικό Dynamic Performance Control και τις ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους Dynamic Drive. Σε κορυφαίο επίπεδο υπάρχει και η ανάρτηση M, με ειδικές ρυθμίσεις στα αμορτισέρ, όμως συστήνεται για αποκλειστική χρήση εντός δρόμου.

Ένα μεγάλο άλμα για τη νέα γενιά X5 είναι η ενσωμάτωση όλων των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Στην BMW τα συστήματα ενημέρωσης τυφλής γωνίας, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός αποκτούν ένα κοινό όνομα, το Driving Assistant. Ειδικότερα, στο Driving Assistant Plus βρίσκουμε και το ενεργό cruise control που μπορεί να φρενάρει την X5, μέχρι και να την ακινητοποιήσει, αλλά και να ξεκινήσει ξανά μόλις κινηθεί το εμπρός αυτοκίνητο.

Απόλαυση
Η συμβίωση με μια X5 σου αλλάζει την καθημερινότητα, σου ανεβάζει αισθητά το βιοτικό επίπεδο. Ακόμα και ύστερα από μια πλήρη μέρα οδήγησης σε χώμα και άσφαλτο, βγαίνεις άνετος και πολύ πιο ξεκούραστος από το 99% των τετρακίνητων. Για τον οδηγό, βάζω πρώτη στη λίστα την ιδανική θέση οδήγησης. Έχεις πολύ διαθέσιμο χώρο για μικροπράγματα σε προσιτές θήκες και όλα τα χειριστήρια σε εργονομικά σωστά σημεία.

Στην ουσία, γύρω από το λεβιέ του αυτομάτου κιβώτιου, το δεξί χέρι μπορεί να ρυθμίσει το Driving Experience Control, να ελέγξει τη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και να ενεργοποιήσει την περιφερειακή «όραση» του Surround View. Το τελευταίο είναι ένα σύστημα με κάμερες που καλύπτουν 360ο. Ενώ αντίστοιχο έχουμε δει ξανά και σε άλλα μοντέλα, σε ένα μεγάλο SUV αποκτά πραγματικό νόημα, αφού αναβαθμίζει σημαντικά την αίσθηση του χώρου γύρω από το αυτοκίνητο.

Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες είναι εξίσου χορταστικοί, με πολύ μεγάλο εσωτερικό πλάτος, που μεταφράζεται σε άνεση για τρεις εύσωμους στα πίσω καθίσματα. Το πορτμπαγκάζ αποκαλύπτεται σε δυο στάδια, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται τόσο η ανάγκη για χαμηλό κατώφλι φόρτωσης όσο και το μεγάλο άνοιγμα. Το άνω μέρος ανοίγει ηλεκτρικά σε όλες τις X5, με έλεγχο από τον τηλεχειρισμό και από το πλήκτρο στην πόρτα του οδηγού.

Σε κάθε σπιθαμή της καμπίνας από το παραμικρό πλήκτρο μέχρι τις μοκέτες, η ποιότητα των υλικών και η ακρίβεια της συναρμογής παίρνουν άριστα. Και βέβαια, η λίστα του πρόσθετου εξοπλισμού μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς, με ατέλειωτες ευκολίες, ηχοσυστήματα και λεπτομέρειες.

Διά ταύτα
Η πρόοδος συνεχίζει ασταμάτητη, ειδικά στην κατηγορία των μεγάλων SUV. Παρατηρούμε πως εκτός από τα αναμενόμενα γκάτζετ και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα υποστήριξης του οδηγού, η X5 γίνεται και επί της ουσίας ακόμα καλύτερο αυτοκίνητο. Είναι πιο ευρύχωρη, πιο καλοφτιαγμένη, πιο οικονομική, πιο καλά ρυθμισμένη για άνεση και κράτημα.

Δυστυχώς, η εποχή με τις στρατιές από X5 πέρασαν ανεπιστρεπτί. Το φορολογικό βάρος που συνοδεύει την αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου είναι πια πολύ μεγάλο, περιορίζοντας δραματικά το πραγματικό κοινό της. Τα €76.400 που έχει αρχική τιμή η xDrive30d δεν είναι απαγορευτικά, όμως ανεβαίνουν πολύ εύκολα αν ρίξεις μια ματιά στη λίστα του πρόσθετου εξοπλισμού.

Διαβάστε στο Supertest του DRIVE που κυκλοφορεί από την Παρασκευή 14/2 τις την αξιολόγηση της xDrive30d στην Terradura, την πίστα δοκιμών 4x4 του περιoδικού

Τι λέει το DRIVE
Γρήγορη, αποδοτική και φορτωμένη τεχνολογία, αυτή η X5 είναι ένα από τα καλύτερα, αν όχι το καλύτερο μεγάλο SUV της πιάτσας.
Τιμή Από €76.400
Τεχνολογία 2.993 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, 258 PS/4.000 rpm, 57,1 kgm/1.500-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, μόνιμη τετρακίνηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,6”
0-120 km/h 9,3”
0-140 km/h 12,5”
0-160 km/h 17,3”
0-180 km/h 23,2”
0-400 m 14,7”
0-1.000 m 27,3”
50-80 km/h (kickdown) 3,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,3”
110-140 km/h(kickdown) 4,9”
100-0 km/h 37,1 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 l/100 km
Εκπομπές CO2 164 g/km
Διαστάσεις 4.886 x 1.938 x 1.762 mm
Βάρος 2.150 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube