Test drive: BMW X3 sDrive18d

Test drive: BMW X3 sDrive18d

Η απουσία τετρακίνησης είναι ίσως η μόνη διαφορά από τη xDrive20i, κάτι πάντως που στις καθημερινές μετακινήσεις δύσκολα θα γίνει αντιληπτό.

Πρόκειται για την πλέον προσιτή έκδοση της Χ3, στην οποία ο δίλιτρος κινητήρας «υποφέρει» από χαράτσια και φόρους. Αντιθέτως δεν υποφέρει από έλλειψη επιδόσεων, την ώρα που στη συγκεκριμένη έκδοση η τελική τιμή πέφτει σημαντικά σε σχέση με την xDrive20i.

Επιπλέον, ο συνδυασμός με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (με τα τρία προγράμματα λειτουργίας: Sport, Normal και Eco), αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο, τόσο τις δυνατότητες του μοτέρ όσο και της όλης κατασκευής.

Λίγοι κατ’ όνομα
Οι 143 ίπποι ονομαστικά μπορεί να ακούγονται λίγοι, όμως στην πράξη και σε συνδυασμό με τα 36,4 kgm ροπής, επιταχύνουν το SUV των 1.730 κιλών από στάση στα 100 km/h σε 9,9”, την ώρα που η τελική ταχύτητα που μετρήσαμε φτάνει τα 190 km/h.

Την ίδια στιγμή οι απαιτήσεις σε καύσιμο κυμαίνονται σε αξιοσημείωτα χαμηλό επίπεδο και μόνον αν το παρακάνεις μπορεί να δεις τη μέση κατανάλωση να ξεπερνά τα 9 lt/100 km. Εμείς πάντως, με μια όχι και τόσο προσεκτική διαχείριση του δεξιού πεντάλ, δεν ξεπεράσαμε τα 6,8 lt/100 km, επίδοση που μπορεί εύκολα να πέσει ακόμη πιο χαμηλά.

Στο δρόμο, η πισωκίνητη Χ3 δείχνει να διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου, έχοντας ένα κορυφαίο πλαίσιο, ένα εξαιρετικό και σβέλτο σχετικά τιμόνι (2,8 στροφές) και αναρτήσεις που και με τη βοήθεια των προηγμένων ηλεκτρονικών βοηθημάτων κρατούν το μεγάλο SUV ακλόνητο στην επιθυμητή πορεία.

Μόνο στα άκρα
Η έλλειψη τετρακίνησης θα γίνει αισθητή κάτω από ακραίες συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Αυτό σημαίνει ότι στις καθημερινές μετακινήσεις ο μέσος οδηγός δεν θα αντιληφθεί ποτέ πως οδηγεί ένα πισωκίνητο όχημα, ενώ η συνολική ποιότητα κύλισης είναι αντίστοιχη του ονόματος BMW.

To αυτοκίνητο κρύβει το βάρος αλλά και τον όγκο του, γέρνει ελάχιστα, έχει κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών, χώρους εξαιρετικούς, ταξιδεύει ευχάριστα, εμπνέει με το σπορτίφ χαρακτήρα του και φρενάρει αποτελεσματικά (41,2 μέτρα για το 100-0 km/h), προσφέροντας όλα αυτά που περιμένεις να έχεις από ένα premium SUV, ακόμη και όταν εγκαταλείψεις την άσφαλτο και πατήσεις χώμα. Στο τελευταίο, χάρη στο μεγάλο ύψος του αμαξώματος δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα, αρκεί να μην αναζητήσεις ακραίες καταστάσεις, με δεδομένη και την έλλειψη τετρακίνησης.

Τι λέει το DRIVE
Το καλύτερο crossover που μπορείς να αποκτήσεις στην κόμπακτ premium κατηγορία, αλλά και που πιέζεται δυσανάλογα άδικα από την ελληνική φορομπηχτική νομοθεσία.
Τιμή €41.950
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, common rail,  τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 143 PS/4.000 rpm, 36,4 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
0-120 km/h 14,4”
0-140 km/h 20,8”
0-160 km/h 31,0”
0-400 m 17,1”
0-1.000 m 31,7”
30-50 km/h (kickdown) 1,5”
50-80 km/h (kickdown) 3,6”
80-110 km/h (kickdown) 5,7”
110-140 km/h (6η) 9,5”
100-0 km/h 41,2 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 142 g/km
Διαστάσεις 4.618 x 1.881 x 1.661 mm
Βάρος 1.360 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube