Test drive: BMW X1 sDrive16d

Δύσκολα θα πιστέψεις πως η συγκεκριμένη έκδοση της X1 είναι η βασική της με κινητήρα ντίζελ.
Δύσκολα θα πιστέψεις πως η συγκεκριμένη έκδοση της X1 είναι η βασική της με κινητήρα ντίζελ. Τόσο η συνολική εξωτερική εικόνα όσο και το επίπεδο εξοπλισμού της συγκεκριμένης που είχαμε στη διάθεσή μας, προϊδεάζουν για κάτι πολύ πιο σημαντικό από το βασικό, χωρίς να υποτιμούμε το τελευταίο. 
 
Βέβαια, εδώ το «βασικό» ορίζεται από αυτό που κρύβεται κάτω από το καπό και το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο από τον 3κύλινδρο μοτέρ ντίζελ των 1.496 κυβικών με τους 116 ίππους στις 4.000 rpm όσο και από το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται στον ένα μόνον άξονα (εμπρός). Λίγοι είπατε; Έτσι πιστεύαμε και εμείς μέχρι να δούμε τις μετρήσεις, αλλά κυρίως μέχρι να συμβιώσουμε μαζί της, μια και στις πρώτες κάποιος μπορεί να ισχυστεί ότι απλώς πιέζεις στο 100%, κάτι που δεν κάνεις στην καθημερινή χρήση.
 
Εκεί λοιπόν, στην τελευταία και σε συνθήκες διακοπών, με το μοιραία αυξημένο φορτίο να συνδυάζεται με ένα όχι και τόσο ευνοϊκό οδικό δίκτυο, η sDrive16d απέδειξε πως μπορείς να ξεχνάς ότι κάτω από το καπό έχεις έναν 3κύλινδο κινητήρα και πως οι 116 ίπποι σε συνδυασμό με το καλό σε κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο εξασφαλίζουν επιδόσεις πολύ άνω του αξιοπρεπούς. Στα συν και ότι ο κινητήρας δεν «προδίδει» ότι είναι 3κύλινδρος, ούτε με ήχο δυσαρέσκειας, αλλά ούτε με κομπιάσματα, ακόμη και όταν ανεβάσεις ψηλά τις στροφές. 
 
Οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 11,8" με την τελική ταχύτητα να μην αγγίζει το ψυχολογικό όριο των 200 km/h, φτάνοντας (σύμφωνα με τον καταστευαστή) τα 190 km/h. Ωστόσο και μια και επικεντρωνόμαστε στην καθημερινή χρήση, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) υπόκεινται στο όριο του αξιοπρεπούς που προείπαμε: Για παράδειγμα καταγράψαμε 6,1" για το 80-100 km/h με 3η στο κιβώτιο και 10,3" για το 110-140 km/h με 4η σχέση στο κιβώτιο. Pas mal, που θα έλεγαν και οι φίλοι μας οι Γάλλοι. 
 
 
Την ίδια στιγμή δεν είδαμε, παρά τις όποιες πιέσεις, την κατανάλωση να ξεπερνά τα 6,8 lt/100 km, τιμή που δεν είναι και τόσο κοντά στην εργοστασιακή υπόσχεση των 3,9 lt/100, αλλά κρίνεται πολύ καλή. 
 
Κατά τα λοιπά πρόκειται για μια X1 με ό,τι αυτό σημαίνει: Χώροι, ποιότητα και εξοπλισμός που αν παρασυρθείς και αρχίσεις και προσθέτεις όλα όσα είχε το «δικό μας» αυτοκίνητο, θα ξεφύγεις κατά πολύ από τα 34.484 ευρώ της αρχικής τιμής. Όπως και νάχει και ασχέτως πακέτων εξοπλισμού (ούτως ή άλλως το βασικό πακέτο περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα), ο οικογενειακός χαρακτήρας του αυτοκινήτου παραμένει το δυνατό χαρτί του. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι μεγάλος, ενώ παρά την ύπαρξη ηλιοροφής και το ύψος είναι υπεραρκετό για ψηλούς επιβάτες και βέβαια ο χώρος αποσκευών, με 505 lt και πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο σε αναλογία 40/20/40, είναι απλώς κορυφαίος.
 
Εν κατακλείδι, η «επικοινωνιακή» έκδοση στον κόσμο της Σειράς Χ της BMW, αλλά και στον κόσμο του ντίζελ, δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Σαφώς η Χ1 έχει να μας δώσει και καλύτερες επιλογές, αλλά ο αγοραστής της sDrive16d δεν θα αισθανθεί ποτέ ότι τον έριξαν. Το αντίθετο: Μπορεί και να εκπλαγεί ότι πήρε κάτι αρκετά παραπάνω από αυτό που περιμένε αρχικά.  
 
Τι λέει το DRIVE
Μια πολύ καλή πρόταση για όποιον θέλει τους χώρους, την εμφάνιση και την τεχνολογία της Χ1, αλλά δεν ενδιαφέρεται τόσο για επιδόσεις ή εκτός ασφάλτου ικανότητες
Τιμή από €34.484
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 116 PS/4.000 rpm, 27,4 kgm/1.750 rpm, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
0-140 km/h 24,7”
0-400 m 18,2” @ 122,8 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 154,7 km/h
50-80 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (3η) 6,1”
110-140 km/h (4η) 10,3”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.439 x 1.821 x 1.598 mm
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις Drive