Test drive: BMW 740i

Test drive: BMW 740i

007: Αριστοκρατική, πανέξυπνη και δυναμική, αυτή η BMW θα μπορούσε να είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για τον Μποντ στα 50 του
Αντικρίζοντας για πρώτη φορά από κοντά τη νέα Σειρά 7 δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς ότι αυτή τη φορά δεν πήγαν πολύ μακριά, σε ό,τι αφορά το σχεδιασμό τουλάχιστον. Είναι σαφώς πιο εύπεπτη, πιο κλασική από αυτή που αντικαθιστά, κι αυτό για κυρίες της κλάσης της δεν είναι απαραίτητα κακό. Το αντίθετο μάλλον. Με σωστές αναλογίες και χυτές γραμμές καταφέρνει να δείχνει αρμονική παρά τον όγκο της, κάτι που δεν συνέβαινε με το προηγούμενο μοντέλο. Το νεύρο που διατρέχει το αμάξωμα κάτω από τη γραμμή των παραθύρων τονίζει ακόμη περισσότερο το μήκος, ενώ η μεγάλη μάσκα και τα ακόμη μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα (ειδικά πίσω) προσδίδουν τη δέουσα επιβλητικότητα.

Virtual πολυτέλεια
Το εσωτερικό συνδυάζει το κλασικό με το σύγχρονο στη σχεδίαση, που ακολουθώντας τη γενικότερη φιλοσοφία της BMW είναι λιτή, όσο γίνεται τέλος πάντων για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Κάθε φανάρι που σε σταματά είναι μια καλή ευκαιρία να πάρεις επιτέλους τα μάτια σου από το δρόμο και να απολαύσεις έναν κόσμο υψηλής αισθητικής και ακόμη υψηλότερης τεχνολογίας που σε περιβάλλει με θαλπωρή. Το χέρι χαϊδεύει λαίμαργα το αφράτο καλοραμμένο δέρμα, το ακριβό ξύλο, το άριστα φινιρισμένο αλουμίνιο. Οι διακόπτες, εκτός από το λειτουργικό τους ρόλο, υπάρχουν για να συμπληρώνουν την ξεχωριστή οδηγική εμπειρία.
Κάθισμα και τιμόνι επιδέχονται κάθε δυνατή ρύθμιση ώστε ανεξαρτήτως σωματότυπου η θέση οδήγησης να είναι εξαιρετική. Η ευρυχωρία είναι δεδομένη, τόσο για τον οδηγό και τον σωματοφύλακα που θα κάθονται μπροστά όσο και για τον πρωθυπουργό που θα κρατά το τιμόνι της χώρας από τις πίσω θέσεις, ακόμη κι αν αυτός είναι ο Θεόδωρος Πάγκαλος. Όσο για τον εξοπλισμό, αυτός σίγουρα περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από όσα φαντάζεται ο κοινός νους ότι μπορεί να διαθέτει ένα αυτοκίνητο – οι κάμερες στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα για να βλέπεις εκατέρωθεν του αυτοκινήτου όταν βγάζεις τη μακριά μούρη στις τυφλές διασταυρώσεις είναι ένα από αυτά.

Οδηγείται κιόλας
Από το πίσω κάθισμα, μια Mercedes ή ένα Lexus ίσως να είναι εξίσου απολαυστικά, ωστόσο η 7άρα έχει τα κότσια να σε προκαλέσει να πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι της όπως κάθε πραγματική BMW. Με απόλυτα κριτήρια, σπορ δεν είναι επ ουδενί, γιατί δεν θέλει. Συγκριτικά όμως, είναι όσο πιο σπορ της επιτρέπει η κατηγορία και οι διαστάσεις της. ό,τι χρειάζεται για να σε γοητεύσει και από τη θέση του οδηγού.
Αν στη Σειρά 3 και στη νέα Ζ4 ο εξακύλινδρος σε σειρά biturbo άμεσου ψεκασμού κάνει απλώς θαύματα, στην βαριά 740i κάνει την Ανάσταση του Θεανθρώπου να μοιάζει απλή και συνηθισμένη σαν υπηρεσία αφύπνισης. Ο τρόπος που αποδίσει τα 326 PS στις 5.800 rpm αλλά κυρίως τα 45,8 kgm που είναι διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 rpm, κάνουν την απουσία ενός τετράλιτρου ατμοσφαιρικού που θα φάνταζε ως η λογική επιλογή να περνά απαρατήρητη, τουλάχιστον σε ότι αφορά την απόδοση. Πρόθυμος από το ρελαντί, άμεσος σε απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών, δυνατός μέχρι βαθιά στη κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου και λογικός στις απαιτήσεις του για καύσιμο, έχει να ζηλέψει μόνο το βαρύ μπάσο δούλεμα ενός V8 που ίσως θα ταίριαζε περισσότερο στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα 6,1’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, τα 14,3’’ για το 400άρι και τα 26’’ για το χιλιόμετρο πιστοποιούν τις ικανότητες επιπέδου super GTI (όπως θα χαρακτήριζε κανείς το Audi S3 ή την 3θυρη 130i) αλλά τα μόλις 2,9’’ για τα 80-110 km/h με 3η είναι η επίδοση που διασφαλίζει τα ασφαλή προσπεράσματα αλλά και την πειστική αίσθηση επιτάχυνσης στις εξόδους των στροφών όταν αποφασίσεις να ζητήσεις το κάτι παραπάνω από το ψαγμένο πλαίσιο.
Το σύστημα Dynamic Dumping Control δεν περιορίζεται μόνο στον ηλεκτρονικό έλεγχο της ανάρτησης. Αναλόγως του προγράμματος που έχει επιλέξει ο οδηγός, από Comfort μέχρι Sport+, παρεμβαίνει ρυθμίζοντας αναλόγως το βάρος και την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα και την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων.
Στην ρύθμιση Sport ή Sport+ οι κλίσεις είναι ασυνήθιστα περιορισμένες για αυτοκίνητο του είδους, το μπροστινό σύστημα ακριβές και επικοινωνιακό και το κιβώτιο πάντα συγχρονισμένο. Το όριο πρόσφυσης είναι πολύ ψηλό και η συνήθης αντίδραση όταν το υπερβείς είναι η ελαφρά και εύκολα ελεγχόμενη υποστροφή. Το μακρύ μεταξόνιο εγγυάται την απόλυτη σταθερότητα σε πατημένες καμπές, αλλά σε στενά κομμάτια, που έτσι κι αλλιώς είναι εκτός του ρεπερτορίου αυτοκινήτων 5+ μέτρων και 2+ τόνων, νιώθεις ότι προβάλλει κάποιες αντιρρήσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Στους ελιγμούς εντός πόλης ωστόσο είναι εντυπωσιακά ευκίνητη, χάρη και στο σύστημα IAS που χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρικό μοτέρ στρίβει τους και τους πίσω τροχούς, στα χαμηλές ταχύτητες αντίθετα από τους εμπρός τροχούς για καλύτερη ευελιξία, ενώ στα πολλά χιλιόμετρα προς την ίδια κατεύθυνση για μεγαλύτερη σταθερότητα. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, η ηχομόνωση μπορεί να σε κάνει να πιστέψεις ότι κουφάθηκες, και η άνεση από την ανάρτηση σχεδόν υποδειγματική, ειδικά στις ρυθμίσεις Comfort και Normal. Και λέμε σχεδόν διότι ενώ στα εξογκώματα της ασφάλτου και τις «κατσαρές» επιφάνειες δεν αφήνει τίποτα να γίνει ενοχλητικά αντιληπτό στην καμπίνα, η ξερή αντίδραση που προκαλούν τα run flat ελαστικά στις βαθιές λακκούβες δεν έχει τη μεγαλοπρέπεια που θα περίμενε κανείς από μια λιμουζίνα.



Tech specs
Κυβισμός (cc) 2.979
Kύλινδροι / βαλβίδες 6 / 24
Ισχύς (PS / rpm) 326 / 5.800
Ροπή (PS / rpm) 45,8 / 1.500 – 4.500
0 – 100 km/h (sec) 6,1
Τελική ταχύτητα (km/h) 250
Μετάδοση / κιβώτιο Στους πίσω τροχούς / αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω) Αεριζόμενοι δίσκοι 374 mm / αεριζόμενοι δίσκοι 345 mm
Μ. x Π. x Υ. (mm) 5072 x 1902 x 1479
Μεταξόνιο (mm) 3070
Βάρος (kg) 1.920
Τροχοί 245/ 45 R19 (ε.) 275/ 40 R19 (π.)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube