Η νέα Σειρά 5 κινείται σε μια λογική να μοιάσει όσο το δυνατόν περισσότερο στη Σειρά 7. Ακόμα περισσότερο η 535i. Πράγμα κατά βάση θετικό. Κάποιοι πάντως πιθανόν να νοσταλγήσουν την κοφτερή προκάτοχό της.
Ρωτούσα τους υπεύθυνους σχεδιασμού της BMW πριν από μερικούς μήνες αν η νέα Σειρά 5 τους ικανοποιεί σχεδιαστικά. Είχα στο μυαλό μου τη Σειρά 7 την οποία θεωρώ πως είχαν ως σχεδιαστικό πρότυπο και πολύ περισσότερο την ακόμα τότε ζωντανή «5άρα» του Κρις Μπάνγκλ, η οποία σχεδιαστικά είχε κάνει τεράστια αίσθηση πριν από σχεδόν εφτά χρόνια. Μου απάντησαν πως σε σχετικές έρευνες η νέα Σειρά 5 είχε τεράστια απήχηση, τη μεγαλύτερη σε οποιοδήποτε μοντέλο της εταιρείας εδώ και χρόνια. Μου είχε κάνει εντύπωση τότε, αλλά τις μέρες που την κυκλοφόρησα στον πραγματικό κόσμο, διαπίστωσα πως οι έρευνες μπορεί και να είχαν δίκιο.
Ανεβασμένη
Ο αντίκτυπος της 535i λοιπόν είναι σοβαρός. Δεν αποσπά βλέμματα απορίας ή δυσπιστίας όπως η προηγούμενη, κερδίζει όμως με τη μία το σεβασμό. Ακολουθώντας την παράδοση που θέλει κάθε νέα 5άρα να είναι μεγαλύτερη από την προηγούμενη, η έβδομη γενιά με την κωδική ονομασία F10, έχει μεγαλώσει. Πιο συγκεκριμένα έχει 4,4 cm μεγαλύτερο μήκος, αγγίζοντας πλέον τα πέντε μέτρα. Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση όμως πήρε το μεταξόνιο, με 8 cm επιπλέον. Αυτό σε σχέση με την υιοθέτηση ενός κλασικού ατσάλινου αυτοφερόμενου αμαξώματος, σε σχέση με το ατσάλινο χωροδικτύωμα έχουν αυξήσει το βάρος της 535i κατά περίπου 150 κιλά σε σχέση με τη προηγούμενη 530i. Οι αλλαγές βέβαια δεν αφορούν μόνο τις διαστάσεις και την εξωτερική εμφάνιση, αλλά ίσως ακόμα περισσότερο το εσωτερικό, το οποίο πλέον ξεκάθαρα κινείται στους αρχοντικούς ρυθμούς της λιμουζίνας. Η ποιότητα των υλικών έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη, οι γραμμές έχουν γίνει πιο απαλές και οι χώροι έχουν σαφώς μεγαλώσει, αν και όχι όσο θα περίμενε κανείς.
Τελοσπάντων, όλα αυτά και άλλα πολλά τα περιμένεις από μια BMW. Προσωπικά άλλο με έκαιγε να διαπιστώσω. Η προηγούμενη 5άρα ήταν τόσο σπαρταριστή που σχεδόν ξεχνούσες τις διαστάσεις της. Η τωρινή πόσο κοντά ή πόσο μακριά βρίσκεται;
Limo αλλά όχι Emo
Το βασικότερο πλεονέκτημα της νέας 535i είναι περίπου αυτονόητο: Ο 3λιτρος κινητήρας με το twin scroll turbo που αντικατέστησε τα δύο σε σειρά του προηγούμενου συνόλου. Η απόδοση των 306 ίππων κα των σχεδόν 41 kgm ροπής είναι στην πράξη τουλάχιστον εντυπωσιακή. Τα νούμερα του vbox απλώς επιβεβαιώνουν το συνεχές σφίξιμο που έχεις στο στομάχι. Το ότι ένα αυτοκίνητο 1.860 κιλών επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,4” κάνει νομίζω το πράγμα αυταπόδεικτο. Η 535i διαλύει τον ανταγωνισμό, με την Ε-350 να μένει στα 7,5”. Εντυπωσιακότερη είναι η παντελής έλλειψη lag χαμηλά και το αδιάλειπτο, εξίσου εξοντωτικό, τράβηγμα ακόμα και κοντά στον κόφτη. Η 535i είναι πολύ πιο γρήγορη απ’ όσο δείχνει το αρχοντικό παρουσιαστικό της. Και πιο σπορ επίσης. Η νέα αρχιτεκτονική της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τoυς πέντε συνδέσμους για κάθε τροχό πίσω έχει δύσκολη δουλειά να κάνει δεδομένου του βάρους. Όμως έχει σημαντικούς συμμάχους. Πρώτον το Adaptive Drive, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αλλά και αντιστρεπτικές ράβδους. Δεύτερον το Integral Active Steering. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύστημα εξ ολοκλήρου steer by wire το οποίο συνδυάζει ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα που κινεί τους εμπρός τροχούς σε συνδυασμό με ηλεκτρικά μοτέρ που κινούν τους πίσω.
Θα αναρωτιέστε πώς λειτουργούν όλα αυτά τα συστήματα στην πράξη και μάλιστα σε δρόμους όπως οι δικοί μας. Η αλήθεια είναι πως η πρώτη εντύπωση που είχα με παρέπεμψε περισσότερο σε λιμουζίνα. Κάθεσαι στα δερμάτινα καθίσματα με τη μέτρια πλευρική στήριξη, αλλά την παραδοσιακά τέλεια χαμηλή θέση οδήγησης, αγναντεύεις το τεράστιο καπό, εισπράττοντας αυτή την αίσθηση λούσου και αμέσως θέλεις να ταξιδεύεις ένα κλικ κάτω. Τέτοιο συναίσθημα πλην της 7άρας καμία άλλη BMW δεν μου προκάλεσε. Ειδικά όταν έχεις τα αμορτισέρ στη θέση comfort, κάτι που συνιστώ για τις μετακινήσεις εντός της πόλης, BMW και Mercedes μπερδεύονται στο μυαλό σου σχεδόν επικίνδυνα.
Στον αυτοκινητόδρομο δεν συνιστώ τη ρύθμιση comfort . Παραείναι μαλακό και έχει την τάσεις να πλέει. Η καλύτερη είναι η normal που κρατάει το αμάξωμα πιο σταθερό. Η άνεση εξακοντίστηκε σε δυσθεώρητα ύψη, η ποιότητα κύλισης σε κάνει να νομίζεις πως κάνεις χαμηλή πτήση και το επίπεδο θορύβου ακόμα και μέχρι τα 180-200 km/h είναι εξαιρετικά χαμηλό. Καλά, δεν μιλάμε για κανονικές ταχύτητες των 120-140 km/h, όπου δεν ακούς σχεδόν τίποτα.
Το λαμπρό πεδίο δόξας όμως μιας BMW ήταν πάντα το απαιτητικό στροφιλίκι. Εκεί η νέα 5άρα αφήνει αντιφατικά μηνύματα. Το βέβαιο είναι πως σε σχέση με την προηγούμενη έχει πιο βαριά αίσθηση, είναι λίγο πιο ράθυμη στις αντιδράσεις της. Από την άλλη πλευρά, ο τρόπος με τον οποίο βουτάει στις στροφές είναι απαράμιλλος και ούτε η Merc ούτε και το Audi A6 μπορεί να το συναγωνιστεί. Ειδικά στην λειτουργία Sport plus, το ούτως ή άλλως στιβαρό αμάξωμα (+55% στρεπτική ακαμψία σε σχέση με την προηγούμενη 5άρα) ελέγχεται άψογα από τα ενεργά αμορτισέρ και τις αντιστρεπτικές και ακολουθεί σαν πιστός σκύλος τις εντολές του οδηγού. Είναι τέτοιο το περιθώριο πρόσφυσης που κάποιες στιγμές καταντά εκνευριστικό. Ίσως επειδή έχεις συνηθίσει με τις μεγάλες BMW να παίζεις με το σπάσιμο της πρόσφυσης. Να σημειώσω πως στη λειτουργία sport plus το ESP σου αφήνει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο διόρθωσης ή πλασαρίσματος χωρίς να επέμβει. Φυσικά και αυτή η 5άρα είναι η μοναδική μεσαία limo που σου δίνει τη δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης! Τώρα στην περίπτωση που ο δρόμος γλιστρά, κάτι καθόλου παράξενο για την ευλογημένη χώρα μας, η υπερστροφή ισχύος, ειδικά με αυτόν τον κινητήρα, είναι easy money. Και ο έλεγχός της ακόμα πιο εύκολος, με αυτό το τεράστιο μεταξόνιο και το εξαιρετικό ζύγισμα του τιμονιού. Ειδικά με το active steering, νιώθεις το πίσω μέρος σχεδόν να τοποθετείται από μόνο του. Δύσκολα μπορώ να σκεφτώ πιο απολαυστικό 5μετρο οικογενειακό αυτοκίνητο.
Πέντε πέντε δέκα
Ανεβαίνει τα σκαλιά η «5άρα». Προς τα πάνω, στο δρόμο προς μια σαφή «λιμουζινοποίηση». Όλα τα συστατικά είναι εκεί: Χώροι (αν και όχι οι μεγαλύτεροι), κορυφαία ποιότητα, εξωγήινος εξοπλισμός, άνεση και εμφάνιση που παραπέμπει σε Σειρά 7. Το ερώτημα που ανακύπτει στα χείλη των ταμένων στη φιλοσοφία της BMW είναι το κατά πόσο εξακολουθεί να είναι σπορ. Η απάντηση είναι θετική μεν, με τη διαφορά πως έχει βάλει λίγο νερό στο κρασί της. Κι αν η 335i με το εκπληκτικό αυτό μοτέρ καταφέρνει να κρατάει τη θέση της, περιμένω να δω τι θα γίνεται με τις μικρότερες ατμοσφαιρικές εκδόσεις. Πάντως και αυτή η 5άρα είναι μονόδρομος σε όσους δεν έχουν ξεχάσει ή δεν θέλουν να ξεχάσουν τη χαρά της οδήγησης, έστω και φιλτραρισμένη και με παραπανίσια κιλά.
[blockquote]Hot Spots
- Μεγαλύτερη, με high end εξοπλισμό
- 3λιτρος κινητήρας turbo με 306 PS
- Ενεργητική ανάρτηση και Integral Active Steering
- Έμφαση στην άνεση, αλλά με σπορ στοιχεία[/blockquote]
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Θέση | Εμπρός, διαμήκης |
Κατασκευή | Μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου |
Κυβισμός | 2.979 cc |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός και twin scroll turbo |
Κύλινδροι | 6 σε σειρά |
Βαλβίδες | 24v, 2 EEK, VALVETRONIC |
Ισχύς | 306 PS @ 5.800 rpm |
Ροπή | 40,8 kgm @ 1.200-5.000 rpm |
Συµπίεση | 10,2:1 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 89.6 x 84,0 mm |
Κόφτης | 7.200 rpm |
kg/PS | 6,1 |
Ειδική ισχύς | 102,7 PS/lt |
ΑΜΑΞΩΜΑ | |
Τύπος | Sedan, 4 πόρτες, 5 θέσεις |
Κατασκευή | Αυτοφερόμενο, γαλβανισμένο, χάλυβας υψηλής αντοχής |
Bάρος/Μετρημένο | 1.775 kg/1.870 kg |
Διαστάσεις | 4.899 x 1.860 x 1.464 mm |
Μεταξόνιο | 2.968 mm |
Μετατρόχιο (ε/π) | 1.600 mm/1.627 mm |
Χώρος αποσκευών (lt) | 520 |
Αεροδυναμική (Cd) | 0.,29 |
Τροχοί | 19” |
Ελαστικά | GOODYEAR EXCELLENCE, (ε) 245/40 R19 (π) 275/35 R19 |
Ρεζέρβα | Κιτ επισκευής |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | |
Τύπος | Ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα, 2,1 στροφές |
Κύκλος στροφής (m) | 11,95 |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 348 mm |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 345 mm |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος | Στους πίσω τροχούς |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 ταχυτήτων |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική ράβδος |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος |
ΡΥΠΟΙ | |
CO2 gr/km (μικτός κύκλος) | 195 |
ΑΣΦΑΛΕΙΑ | |
DSC, ABS, EBD, DTC, CBC, DBC | |
ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ rpm x 1.000 | |
Μέγιστη ισχύς | 6.000 rpm |
Μέγιστη ροπή | 4.050 rpm |
1η | 66 |
2η | 100 |
3η | 149 |
4η | 188 |
5η | 244 |
6η | 250 (5.750 rpm) |
7η | 250 (4.800 rpm) |
8η | 250 (3.850 rpm) |
Kατανάλωση lt/100 km | |
Μέση | 13,7 |
Μin | 9,8 |
Μax | 16,9 |