Test drive: BMW 520i EfficientDynamics

Test drive: BMW 520i EfficientDynamics

Η BMW κρύβει κάτω από το καπό της «5άρας» τον 1.6 TwinPower Turbo που εκπλήσσει με τις επιδόσεις και το χαρακτήρα του, διατηρώντας αναλλοίωτο το DNA μάρκας και μοντέλου.

Το μυστικό είναι καλά κρυμμένο κάτω από το καπό της «5άρας» και ακούει στο όνομα 1.6 TwinPower Turbo.

Είναι μάλιστα τόσο καλά καμουφλαρισμένο, που πρέπει να προσπαθήσεις πολύ για να καταλάβεις πως αυτή η «5άρα» δεν έχει καμία σχέση με τις υπόλοιπες και επί της ουσίας αποτελεί την απαρχή μιας νέας εποχής για τη βαυαρική φίρμα. Εξάλλου το πετυχημένο έργο το έχουμε ξαναδεί στο πρόσωπο της 1.600άρας 320i EfficientDynamics.

Kinder έκπληξη
Αν θέλουμε να μιλήσουμε για downsizing πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, καθώς αυτό μάλλον έχει να κάνει μόνον με όσα θα αντιληφθεί ο έφορος και τίποτα περισσότερο. Οι 170 ίπποι και τα 25,5 kgm ροπής μόνον «down» δεν είναι για έναν κινητήρα 1,6 λίτρου και αυτό χάρη στην τεχνολογία TwinPower Turbo. Βέβαια ούτε λόγος για εκπτώσεις σε πολυτέλεια, ανέσεις και εξοπλισμό, που τελούν εν αφθονία.

Την ίδια στιγμή, το πακέτο EfficientDynamics φροντίζει να ικανοποιεί τις όποιες οικολογικές ανησυχίες του οδηγού, περιλαμβάνοντας το πολύ καλό σύστημα stop/start, λάστιχα χαμηλής αντίστασης κύλισης, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, την ώρα που υπάρχει στάνταρ η λειτουργία Eco Pro.

Και μια και ο λόγος για οικονομία, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα λειτουργίας Comfort, Normal και Sport, τα οποία μάλιστα για την περίσταση συνοδεύονται από αλλαγή χρωμάτων και γραφικών στον πίνακα οργάνων. Ένα καντράν που επί της ουσίας είναι μια πλήρως ψηφιακή προσαρμοζόμενη οθόνη.

Στο ζητούμενο τώρα που δεν είναι άλλο από τις επιδόσεις και τη γενικότερη αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι: Τα 100 km/h έρχονται από στάση σε 8,8 δευτερόλεπτα (με τη λειτουργία κινητήρα-κιβωτίου στη διαμόρφωση sport θέση), ενώ για το 0-160 km/h απαιτούνται μόλις 23”. Την ίδια στιγμή, στις ρεπρίζ μετρήσαμε 4,4” για το 80-120 km/h και 6,6” για το 110-140 km/h.

Γνήσια 5άρα
Στον αυτοκινητόδρομο, το εξαιρετικό και μέρος του βασικού εξοπλισμού 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steprtronic συνεργάζεται αγαστά με τον κινητήρα. Έτσι τον βοηθά να μεταφέρει τη δύναμη στο δρόμο ομαλά και σε όλο το φάσμα των στροφών. Αν θελήσεις να κινηθείς σβέλτα σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές, μάλλον θα προτιμήσεις να... κοκκινίσεις το ταμπλό (λειτουργία sport), παραβλέποντας την αύξηση της κατανάλωσης που σε κάθε περίπτωση δεν θα κινηθεί σε εξωπραγματικό επίπεδο. Στη διάρκεια της δοκιμής πάντως, κινηθήκαμε ανάμεσα στα 10-11 lt/100 km, χωρίς να υπερηφανευόμαστε για το «ελαφρύ» μας πόδι.

Κατά τα λοιπά έχεις να κάνεις με μια BMW με ό,τι αυτό συνεπάγεται: Οδηγοκεντρικός χαρακτήρας αυτοκινήτου, σφιχτή (αλλά όχι κουραστική) ανάρτηση, τιμόνι που παρέχει πλήρη πληροφόρηση στο χειριστή, αποτελεσματικά φρένα (100-0 km/h σε 39,8 μέτρα), και μια και μιλάμε για «5άρα», ανέσεις, χώρους, πολυτέλεια και ποιότητα που αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία.

Εν κατακλείδι, η... μικρή αυτή «5άρα«, είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που αν δεν σου αποκαλύψουν το μυστικό που κρύβει κάτω από το καπό, δύσκολα θα το αντιληφθείς με το «καλημέρα».

Με δεδομένη δε την τιμή των 44.520 ευρώ που κοστίζει (στη βασική έκδοση εξοπλισμού), αναδεικνύεται στην πιο συμφέρουσα πρόταση, αν θέλεις οπωσδήποτε BMW 5.

Τι λέει το DRIVE
Η «μικρή» BMW 5, εξακολουθεί να παραμένει πιστή στο DNA της μάρκας, με τον 1.6 TwinPower Turbo να κρύβει τα λιγοστά του κυβικά πίσω από επιδόσεις μεγαλύτερου κινητήρα.
Τιμή από €44.520
Τεχνολογία 1.592 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, διπλό VANOS και VALVETRONIC, twin scroll τούρμπο, 170 PS/4.800–6.450 rpm, 25,5 kgm/1.500–6.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,1”
0-100 km/h 8,8”
0-120 km/h 12,4”
0-140 km/h 17,1”
0-160 km/h 23,2”
0-400 m 16,5” @ 137,6 km/h
0-1.000 m 30,0” @ 176,1 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,5”
50-80 km/h (kickdown) 3,1”
80-110 km/h (kickdown) 4,4”
110-140 km/h (kickdown) 6,6”
Τελική ταχύτητα 226 km/h
100-0 km/h 39,8 m
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 161 g/km
Διαστάσεις 4.907 x 1.860 x 1.464 mm
Bάρος 1.660 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube