Test drive: ΒMW 420d GranCoupé

Test drive: ΒMW 420d GranCoupé

Όσο κι εάν στύβω το κεφάλι μου, δεν βρίσκω κενό στην γκάμα των μεσαίων BMW: Σεντάν, στέισον, κουπέ, κουπέ-κάμπριο, SUV, SAP (Sport Activity Coupe) και τώρα 4θυρο κουπέ.

Ο λόγος εδώ για το τελευταίο που ονομάζεται GranCoupé και γνωρίσαμε ήδη στην βενζινοκίνητη δίλιτρη έκδοση των 245 ίππων, στην 428i GranCoupé.

Σήμερα σειρά έχει ο δίλιτρος ντίζελ των 184 ίππων, σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που μόλις το γνωρίσεις αλλάζεις τη θεωρία σου περί αυτόματων.

Μοντέρνα τέχνη
Το βασικό όπλο της GranCoupé δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τη σχεδίασή της. Δεν είναι άλλωστε λίγοι εκείνοι που τη χαρακτηρίζουν ως την πιο όμορφη BMW του σήμερα.

Οι χυτοί ώμοι και η αρμονία που προκαλούν οι αναλογίες του είναι η μαγεία σε αυτό το μεταλλικό γλυπτό. Από την άλλη, το σβήσιμο που κάνει η οροφή στο τελείωμά της σε ψυλλιάζει λίγο για το διαθέσιμο ύψος στο πίσω κάθισμα των 2+1 θέσεων. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι τραγικά και –αποκλειστικά- δύο ενήλικοι κανονικού αναστήματος έχουν αποδεκτό χώρο. Είναι βέβαια προφανές ότι μια 3άρα είναι καλύτερη επιλογή για όποιον ο παράγων «χώρος» είναι πιο σημαντικός από τον παράγοντα «σχεδίαση».

Στο πορτμπαγκάζ τα 480 λίτρα είναι απόλυτα επαρκή, ενώ το πίσω κάθισμα διαιρείται σε τρία μέρη και η πόρτα του έχει στάνταρ ηλεκτρικό μηχανισμό για το «άνοιξε κλείσε». Επίσης, η καμπίνα της GranCoupé μπορεί να μην σου αρέσει που είναι τόσο ίδια με της 3άρας και της 4άρας κουπέ, αλλά σαφώς και θα εκτιμήσεις την εξαιρετική ποιότητα, την άριστη ηχομόνωση και την αντίστοιχη θέση οδήγησης.

Έκαστος στο είδος του
Στο δρόμο αυτή η 4άρα παραχωρεί στην κλασική κουπέ αδερφή της τις οδηγικές ανησυχίες και κρατά για εκείνη τους πιο χαμηλούς παλμούς. Δεν είναι ότι δεν κρατάει, απεναντίας. Είναι καλοζυγισμένη κι εύκολη ακόμα και στο όριο της πρόσφυσης, ενώ έχει εξαιρετικό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας που απενεργοποιείται. Είναι όμως προφανές ότι έχει φτιαχτεί για άνεση, με την ανάρτηση να είναι πιο μαλακή από όσο απαιτεί μια σπορ προσέγγιση.

Λίγο υποδεέστερες τόσο από της κουπέ 4άρας όσο και από της 3άρας με τον ίδιο κινητήρα μετρήσαμε της επιδόσεις της 420d GranCoupé, κάτι που όμως οφείλεται περισσότερο στην υψηλή θερμοκρασία που επικρατούσε τη μέρα της μέτρησης και όχι σε κάτι άλλο. Αντιθέτως, κάθε φορά που πατάς βαθιά το γκάζι θα εντυπωσιάζεσαι με το πόσο δυνατά μπορεί να επιταχύνει ένα δίλιτρο ντίζελ 1.600 kg.

Με 7,9” για τα 0-100 km/h και 28,9” για το πρώτο χιλιόμετρο, αργή δεν τη λες με τίποτα, ενώ καίει και λίγο. Η μέση τιμή των 6,8 lt/100 km είναι παραπάνω από χαμηλή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει βέβαια, σε αυτό βοηθά τα μέγιστα και το άψογο αυτόματο 8άρι που παίρνει το μάξιμουμ από κάθε κινητήρα. Χαλάλι τα 2.623 ευρώ που κοστίζει. Στο ύψος των περιστάσεων στάθηκαν και τα ακούραστα φρένα, με 100-0 km/h σε 38,9 m.

Διαφοροποίηση
Είναι ξεκάθαρο ότι αυτή την 4άρα δεν την αγοράζεις με τη λογική. Εξάλλου ό,τι κι εάν θέλεις υπάρχει ένα άλλο μοντέλο που να το κάνει καλύτερα. Κανένα όμως δε συνδυάζει την ομορφιά του κουπέ με την πρακτικότητα των τεσσάρων θυρών. Αυτόν ακριβώς το συνδυασμό καλείσαι να πληρώσεις 46.450 ευρώ (με απόσυρση), χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος του κιβωτίου -μια έλλειψη για την οποία είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μετανιώσεις. Για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα όμως ανέκαθεν χρειαζόταν να πληρώσεις ακριβότερο τίμημα. Γι’ αυτό και ποτέ δεν ήταν για όλους.

Τι λέει το DRIVE
Ένα πανέμορφο 4θυρο κουπέ που είναι άνετο, εξαιρετικά ποιοτικό, πάει γρήγορα και καίει ελάχιστα είναι γαργαλιστικό για τον καθένα. Αρκεί να μπορεί να το πληρώσει.
Τιμή από € 49.250 (χειροκίνητο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 184 PS/4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-2.750 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 3,6”
0-80 km/h 5,5”
0-100 km/h 7,9”
0-120 km/h 11,1”
0-140 km/h 15,2”
0-160 km/h 20,3”
0-400 m 15,8”
0-1.000 m 28,9”
50-80 km/h (με kickdown) 2,7”
80-110 km/h (με kickdown) 3,9”
110-140 km/h (με kickdown) 5,6”
100-0 km/h σε 38,9 m
Τελική ταχύτητα 231 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.389
Βάρος 1.600 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube