Test drive: BMW 420d

Test drive: BMW 420d

Για όσους επιμένουν να βρίσκουν αφορμές έτσι ώστε να επιβεβαιώνουν την παροιμία «και την πίτα αφάγωτη και το σκύλο χορτάτο», η 420d είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα.

Μερικά χρόνια πριν θα απέρριπτα δίχως δεύτερη σκέψη το συνδυασμό κουπέ με ντίζελ κινητήρα.

Μερικές μέρες συμβίωσης και ένα ταξίδι 600 χιλιομέτρων με την 420d μπορούν να σε κάνουν να καταπιείς τη γλώσσα σου.

BMW οξύμωρη
Η Σειρά 4 είναι ένα αυτοκίνητο που σε πείθει με την πρώτη ματιά για τις προθέσεις της. Χαμηλή, με σαφή ροή της κίνησης, κάθεται χαμηλά πάνω στα φαρδιά μετατρόχιά της και σε ψαρώνει με τα «μισόκλειστα» φανάρια και το τεράστιο ίχνος που αφήνει στο δρόμο. Άλλωστε το αμάξωμα της Σειράς 4 είναι διαφορετικό από της νέας 3άρας.

Για παράδειγμα, η απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένη κατά ένα πόντο, ενώ η βάση των μπροστινών καθισμάτων είναι τοποθετημένη 9 mm πιο χαμηλά. Σε σχέση με την προηγούμενη 3άρα Coupe (E92) το μεταξόνιό της είναι κατά πέντε πόντους πιο μακρύ, φτάνοντας το θηριώδες 2,81 m, ενώ και τα μετατρόχια έχουν φαρδύνει κατά 4,5 πόντους εμπρός και οκτώ πόντους πίσω. Οι μηχανικοί της BMW με όλες αυτές τις αλλαγές κατάφεραν να χαρίσουν στην 4άρα το χαμηλότερο κέντρο βάρους σε όλη την γκάμα της BMW, με απόσταση από το έδαφος μόλις 49,8 cm.

Η 420d φορά το γνωστό μας και από τη Σειρά 3 δίλιτρο κινητήρα. Πρόκειται για ένα τεχνολογικά προηγμένο σύνολο, εξολοκλήρου αλουμινένιο με άμεσο ψεκασμό και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Αποδίδει 184 PS/4.000 rpm και το κυριότερο 38,7 kgm ροπής μεταξύ 1.750-2.750 rpm.

Το σημαντικότερο ωστόσο είναι πως συνδυάζεται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic το οποίο συνιστούμε ανεπιφύλακτα, ειδικά με τον συγκεκριμένο κινητήρα. Διότι η πυκνή κλιμάκωσή του δεν επιτρέπει ουσιαστικά οδηγικά λάθη. Με άλλα λόγια, δεν τον αφήνει να σκορτσάρει χαμηλά ή να «λαχανιάσει» σε πιο υψηλές στροφές, αντιθέτως το διατηρεί στις μεσαίες που είναι και το φόρτε του.

Προσθέστε επιπλέον τις πολύ γρήγορες αλλαγές, αλλά και τη βελούδινη διαδοχή της μιας σχέσης μετά την άλλη και θα καταλάβετε γιατί επιμένουμε. Κι αν αυτό δεν σας αρκεί τα νούμερα θα σας πείσουν. Μιλάμε για 0-100 km/h σε μόλις 7,4”, 0,2” πιο γρήγορα από την 320d. Μιλάμε επίσης για χιλιόμετρο από στάση μόλις σε 28,2”. Μιλάμε για 60-160 km/h με αλλαγές σε 15,7”. Κι όλα αυτά έχοντας να κουβαλήσει στις πλάτες του το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.540 kg.

Ξενέρωτη;
Η αλήθεια είναι πως παρά τις καταιγιστικές επιδόσεις εξακολουθούσα να έχω δεύτερες σκέψεις για τη σκοπιμότητα ενός κουπέ ντίζελ. Ειδικά μόλις έβαλα μπρος και αντί για το ρωμαλέο ήχο του δίλιτρου τούρμπο της 428i άκουσα ένα χαρωπό κροτάλισμα.

Ξεπεράστε το. Όπως το ξεπέρασα κι εγώ όταν έφτασα στο Καρπενήσι με μέση ωριαία 140 km/h στον αυτοκινητόδρομο και δεν-λέω-πόσο στον επαρχιακό και η μέση κατανάλωση έφτασε το ιλιγγιώδες 6,2 lt/100 km. Μάλιστα, η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας ίσα που αφήνει να περάσει το χαρακτηριστικό ηχόχρωμα. Στον αυτοκινητόδρομο, η 420d είναι ευθύβολη, δίχως υποψία πλεύσης, αλλά και με μια απίστευτη ικανότητα να ισιώνει το δρόμο, καταπίνοντας κυριολεκτικά μικρές και μεγάλες ανωμαλίες.

Μοναδική μικρή παραφωνία είναι ο μάλλον υψηλός θόρυβος από τα λάστιχα run flat. Στον επαρχιακό πάλι, εκεί που περίμενα να μου αφήσει μια πιο χλιαρή γεύση, διαπίστωσα πως ο συνδυασμός κιβωτίου και κινητήρα στη λειτουργία Sport+ είναι σχεδόν αποστομωτικός. Και λέω σχεδόν, διότι όντως όταν πιεστεί πολύ και χρειαστεί να διατηρήσει υψηλές στροφές σε μια στροφή ή να κατεβάσει δυνατά πριν από μια φουρκέτα, δείχνει να αποπροσανατολίζεται.


Πιάσε με αν μπορείς
Κατά τα άλλα συναισθάνεσαι από τις πρώτες στροφές πως η 420d είναι σαφώς πιο αιχμηρή από την αντίστοιχη 320d για παράδειγμα. Αντιλαμβάνεσαι επίσης πως τα τεράστια μετατρόχια έχουν αυξήσει το περιθώριο πρόσφυσης, πράγμα που σημαίνει ότι η παιγνιώδης διάθεση της 3άρας είναι μάλλον αμβλυμμένη.

Μόλις λοιπόν αντιληφθείς ότι για να πας γρήγορα με την 420d, χρειάζεται να εκμεταλλευτείς την τεράστια ροπή του κινητήρα και να πατήσεις πάνω στο γρανιτένιο πλαίσιό της, λίγα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης τούρμπο μπορούν να την κοντράρουν. Κι αν αυτό δεν είναι επιτυχία για ένα πανέμορφο ούτως ή άλλως κουπέ ντίζελ, τότε δεν ξέρω τι είναι...

Τι λέει το DRIVE
Η 420d σε κάνει να ξεχνάς ότι είναι ντίζελ όσον αφορά τις επιδόσεις και να το θυμάσαι όταν κοιτάς τη μέση κατανάλωση. Κι όλα αυτά με εμφάνιση που σκανδαλίζει και κορυφαία οδική συμπεριφορά. Μόνο ο ήχος μπορεί να ξενερώσει τους λάτρεις των κουπέ γρήγορων αυτοκινήτων
Τιμή από € 47.650
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 184 PS/4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-2.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 5,1”
0-100 km/h 7,4”
0-120 km/h 10,4”
0-160 km/h 19”
0-400 m 15,4”
0-1.000 m 28,2”
50-80 km/h με kickdown 2,6”
80-110 km/h με kickdown 3,8”
110-140 km/h με kickdown 5,2”
100-0 km/h 46,8 m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.362 mm
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube