Τest drive: BMW 320i EfficientDynamics

Τest drive: BMW 320i EfficientDynamics

Μη σας ξεγελά το 320i. Με χαμηλότερη κατανάλωση, λιγότερα πάγια και κορυφαίες επιδόσεις, η 1.600άρα EfficientDynamics είναι η καλύτερη αγορά στην γκάμα της Σειράς 3,

Από την Ε36 των αρχών της δεκαετίας του ’90 και ύστερα, η Σειρά 3 της BMW έχει στρογγυλοκαθίσει στην κορυφή της κατηγορίας των μεσαίων premium σεντάν.

Το πρόβλημα για αγορές όπως η ελληνική ήταν πάντοτε ο κινητήρας. Για να πάρεις μία με δύναμη που να της ταιριάζει και να αναδεικνύει τις αρετές του πλαισίου έπρεπε να είναι 6κύλινδρη, δηλαδή τουλάχιστον 2.500 κυβικά, με ό,τι αυτό σημαίνει ως προς τα πάγια έξοδα και το φορολογητέο προφίλ. Η BMW άργησε κάπως να αντιδράσει, σε σχέση, κυρίως, με την Audi αλλά και τη Mercedes-Βenz.

Με την τελευταία γενιά όμως μπήκε για τα καλά στο παιχνίδι του downsizing. Και με την έκδοση 320i EfficientDynamics τινάζει κυριολεκτικά την κατηγορία στον αέρα.

Μικρός στα χαρτιά
Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 4κύλινδρος αλουμινένιος, με άμεσο ψεκασμό, διπλό μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων VANOS και VALVETRONIC. Με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας twin scroll αποδίδει 170 PS και 25,5 kgm ροπή. Το σημαντικό είναι ότι δεν πρόκειται απλώς για δύο κορυφές στο διάγραμμα, αλλά για πραγματικά… οροπέδια. Η μέγιστη τιμή της ιπποδύναμης διατηρείται σταθερή από τις 4.800 ως τις 6.450 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.250 ως τις 4.500 rpm.

Το μόνο αρνητικό που μπορεί κανείς να προσάψει σε αυτόν τον κινητήρα είναι ο ήχος στο ραλαντί, που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε ντίζελ και εκτυπωτή dot matrix. Μόλις αγγίξεις το γκάζι η χροιά γλυκαίνει, ο θόρυβος διατηρείται σε πολύ χαμηλό επίπεδο και το σφύριγμα του τούρμπο, ειδικά με ανοιχτό παράθυρο, σε προδιαθέτει να πιέσεις.

Το τράβηγμα από πολύ χαμηλά εντυπωσιάζει, το ίδιο και η απόκριση στο γκάζι. Ο τρόπος που μαζεύει χιλιόμετρα, χαϊδεύοντας απλώς το πεντάλ, ενισχύει την αυτοπεποίθηση που οφείλει να εμπνέει ένα μεγάλο premium σεντάν. Το ωφέλιμο εύρος είναι τεράστιο, και μόνο ύστερα από τις 6.000 rpm, ο ρυθμός της επιτάχυνσης πέφτει κάπως. Αλλά μέχρι τότε η 320i Efficient Dynamics έχει τρελάνει το χρονόμετρο.

Σε αυτό παίζει το ρόλο του και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που βρίσκει εδώ την καλύτερη ίσως εφαρμογή του. Σφιχτά κλιμακωμένος στις πέντε πρώτες σχέσεις με γνώμονα τις επιδόσεις, απλώνει από εκεί και πάνω για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερη στάθμη θορύβου. Γρήγορο όπως ένα διπλού συμπλέκτη στην αντίληψη του μέσου οδηγού και βελούδινο στις αλλαγές, προσθέτει αρχοντιά στην 3άρα χωρίς τον παραμικρό συμβιβασμό στις επιδόσεις ή τη σπορ διάθεσή της.

Με 7,3” για το 0-100 km/h, 17,8” για τα 160 km/h και 27,9” για το χιλιόμετρο, είναι ταχύτερη 1,4”, 5,6” και 2” από την 316i με το ίδιο κιβώτιο. Κι αν αυτό είναι λίγο πολύ αναμενόμενο, η σύγκριση με τη δίλιτρη χειροκίνητη των 184 ίππων εντυπωσιάζει. Η EfficientDynamics είναι μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη ως τα πρώτα 100 km/h, ένα στα 160 km/h και τέσσερα δέκατα στο χιλιόμετρο.

Και για να μην τα πολυλογούμε, η σημερινή 3άρα με μόλις 1.600 κυβικά και αυτό το σασμάν είναι παντού σημαντικά ταχύτερη από την αυτόματη (με εξάρι) 325 των 2.500 cc της προηγούμενης γενιάς. Αν είχε και τον ήχο του 6κύλινδρου… Από την άλλη, η κατανάλωση με μέση τιμή οριακά πάνω από τα 8 lt/100 km σε αποζημιώνει. Σημαντικό, ότι χάρη στις οκτώ σχέσεις και το πρόγραμμα οδήγησης Eco Pro που διαμορφώνει ανάλογα τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, ευκολότερα πλησιάζεις την ελάχιστη τιμή των 7,2 lt/100 km παρά την μέγιστη των 9,8.

Η EfficientDynamics είναι απόλυτα ασφαλής, αποτελεσματική και υπό προϋποθέσεις θεαματική. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι κάπως μαλακή. Σε συνδυασμό και με τους μικρούς (συγκριτικά) τροχούς η άνεση είναι η καλύτερη που έχουμε δοκιμάσει σε Σειρά 3. Υπό πίεση, η κλίση είναι αρκετή, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί.

Το χαμηλότερο βάρος του μοτέρ 1.6 ευνοεί το μπροστινό σύστημα που είναι άμεσο και ακριβές στην είσοδο. Η πληροφόρηση από την ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα, που αρχικά δείχνει ελαφριά, είναι καθησυχαστικά αναλυτική με τους τροχούς υπό γωνία. Και λόγω των στενότερων ελαστικών, έχεις περισσότερες επιλογές στον έλεγχο της ουράς με το γκάζι. Με λίγο διορθώνεις την όποια υποψία υποστροφής, με περισσότερο διασκεδάζεις το ίδιο καλά, όπως με τις 6κύλινδρες των 2,5 λίτρων της προηγούμενης γενιάς χάρη στη ροπή του τούρμπο.

Γνωστή ποσότητα
Κατά τα άλλα, είναι απλώς μια… 3άρα. Το εσωτερικό είναι διακριτικά πολυτελές, σύγχρονο και θα αντέξει στο χρόνο, σχεδιαστικά και όχι μόνο. Τα υλικά είναι υπεράνω κάθε κριτικής, πλησιάζοντας περισσότερο τα δεδομένα της επόμενης κατηγορίας. Και οι χώροι είναι πια πραγματικά άνετοι για τους πίσω επιβάτες, ακόμη κι αν οι εμπρός είναι 1,90.

Κοιτάζοντας τον τιμοκατάλογο της BMW, η 320i EfficientDynamics είναι αναμφίβολα η επιλογή μας. Το χάος που τις χωρίζει σε επιδόσεις δικαιολογεί τα επιπλέον €2.500 από την 316i. Όσο για την δίλιτρη 320i, ακόμη κι αν με το αυτόματο κιβώτιο αποδειχθεί το ίδιο γρήγορη ή οριακά ταχύτερη, όπως ανακοινώνει και το εργοστάσιο,  δεν θα λέγαμε ότι η διαφορά αυτή αξίζει €2.500 συν την όποια επιβάρυνση σε κατανάλωση, πάγια έξοδα και φορολογικό στάτους.

Τι λέει το DRIVE
Η καλύτερη αγορά στην γκάμα της Σειράς 3. Επιδόσεις επιπέδου 6κύλινδρου 2,5 λίτρων και βάλε, με κατανάλωση και πάγια έξοδα 316i
Τιμή από € 31.655
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, διπλό VANOS & VALVETRONIC, twin scroll τούρμπο, 170 PS/4.800–6.450 rpm, 25,5 kgm/1.250–4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
0-80 km/h 5,2”
0-100 km/h 7,3”
0-120 km/h 10,0”
0-140 km/h 13,5”
0-160 km/h 17,8”
0-180 km/h 23,7”
0-400 m 15,4"
0-1.000 m 27,9"
50-80 km/h (kickdown) 2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,5”
110-140 km/h (kickdown) 4,9”
100-0 km/h 37,6 m
Tελική ταχύτητα 230 km/h
Κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
Διαστάσεις 4.624 x 1.811 x 1.429 mm
Βάρος 1.480 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube