Test drive: BMW 320i Efficient Dynamics Edition MY2015

Test drive: BMW 320i Efficient Dynamics Edition MY2015

Χωρίς να είναι απαραίτητο, το κορυφαίο πολυτελές σπορ σεντάν της αγοράς ανανεώθηκε. Το οδηγούμε στην καλύτερη μέχρι πρότινος έκδοση της βενζινοκίνητης γκάμας του για να δούμε πού και πόσο βελτιώθηκε.

Η τελευταία γενιά της 3άρας είναι ένα από τα καλύτερα σπορ σεντάν που έχουν φτιαχτεί ποτέ. Έχοντας πίσω της 40 χρόνια ιστορίας, ο στυλοβάτης της BMW με τον κωδικό F30 έχει πλαίσιο με οδηγική δυναμική σπορ αυτοκινήτου, αλλά και καμπίνα με αρκετό χώρο για τέσσερις και λεπτομερειακή προσήλωση στην ποιότητα.

Με αυτά τα δεδομένα, δεν υπήρχε προφανής λόγος για βελτίωση της προηγούμενης 320i ED. Καθότι όμως τελευταία, ο ανταγωνισμός έχει ανασυνταχθεί για τα καλά, η BMW το βελτίωσε σε διάφορα σημεία. Τα λιγότερο σημαντικά έχουν να κάνουν με τον εμπρός προφυλακτήρα και τα πίσω φώτα. Ο πρώτος έχει διαφορετικές εισαγωγές αέρα και τα δεύτερα είναι τεχνολογίας LED. Προφανώς λοιπόν, η όψη της 3άρας δεν αλλάζει και εξακολουθεί να είναι εκείνη ενός επιθετικού και σύγχρονου σεντάν που αποπνέει συγκρατημένο κύρος.
 
Συνεχής εξέλιξη
Στο ανανεωμένο μοντέλο, τα στελέχη της ανάρτησης στηρίζονται στο αμάξωμα με πιο στιβαρό τρόπο, τα αμορτισέρ είναι νέα και η κρεμαγέρα έχει μικροβελτιώσεις. Δεν είναι ότι αυτές οι αλλαγές έχουν κάνει την ήδη εξαιρετική 3άρα εντυπωσιακά καλύτερη, όμως η ανάρτηση αναλύει τα φορτία που ασκούνται επάνω της με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια. Παρότι λοιπόν δεν φαίνεται πιο σφιχτή σε ρύθμιση, εν τέλει αισθάνεσαι μικρότερη κλίση στις στροφές και λίγο πιο λεπτομερή πληροφόρηση από το τιμόνι. Ωστόσο, η κεντρική ιδέα εξακολουθεί να έχει για πρωταγωνιστή το χαρισματικό πλαίσιο με την εξαιρετική στιβαρότητα και το τέλειο ζύγισμα. Στους φιδωτούς δρόμους μπορείς με ευκολία να ισορροπείς την 320i ED στο όριο της πρόσφυσης με την πίσω κίνηση να σου δίνει το ελεύθερο για να ρυθμίσεις και την τροχιά με το γκάζι, ενώ στην εθνική καταπίνει τις αποστάσεις ήρεμα και αποτελεσματικά. Ακόμα κι εάν η 3άρα έχασε το στέμμα του σπορ σημείου αναφοράς της κατηγορίας από την Jaguar XE, εξακολουθεί να είναι σοβαρά απολαυστική για τον οδηγό της. Εάν μάλιστα φορά και τους βασικούς 16άρηδες τροχούς τόσο το καλύτερο, αφού εξασφαλίζουν και εξαιρετική άνεση.
 
Ωστόσο για την ανανεωμένη 320i Efficient Dynamics Edition οι αλλαγές στο hardware σταματούν εδώ. Είναι η μοναδική βενζινοκίνητη χωρίς νέο κινητήρα, με το καπό της να κρύβει το γνωστό μας θαυματουργό 4κύλινδρο 1.600άρη. Αποδίδει 170 ίππους και 25,5 kgm από τις 1.250 έως και τις 4.500 rpm κι έχει τσαγανό που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις. Στο ECO PRO πρόγραμμα αποκρίνεται με μια μικρή καθυστέρηση στο γκάζι, αλλά στα υπόλοιπα έχει απόκριση ξυράφι και στροφάρει με κέφι μέχρι ψηλά. Τα 0-100 km/h σε 7,3” και 80-110 km/h σε 3,5” σαφώς δεν είναι τιμές που περιμένεις από ένα 1.600άρι 1.480 κιλών, ενώ σε συνδυασμό με το σοφά κλιμακωμένο 8άρι αυτόματο κιβώτιο το κοντέρ ανεβαίνει χωρίς κόπο μέχρι τα 230 km/h. Ο συνδυασμός της απόδοσης ενός δίλιτρου με τα πάγια έξοδα ενός 1.6 είναι το πιο δυνατό χαρτί της συγκεκριμένης 3άρας, που τουλάχιστον μέχρι να δοκιμάσουμε και την 3κύλινδρη 1.500άρα 318i των 136 ίππων παραμένει μακράν η επιλογή μας.

Με μέση κατανάλωση στα 8,1 lt/100 km και τιμή που ξεκινά από τα 33.270 ευρώ μαζί με την απόσυρση (χωρίς το αυτόματο κιβώτιο) είναι ένα πολυτελές οικογενειακό που παίρνει δέκα με τόνο. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και μια άριστη εργονομικά καμπίνα που την απολαμβάνεις σε όποια θέση κι εάν κάθεσαι, με κορυφαία υλικά, φινίρισμα και συναρμολόγηση και άριστη ηχομόνωση. Μάλιστα τώρα το σύστημα πολυμέσων είναι αναβαθμισμένο κι έχει στάνταρ το BMW Connected Drive, ενώ λεπτομέρειες χρωμίου αναβαθμίζουν το διάκοσμο.

Δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση, όμως με δεδομένο ότι σε όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της BMW ο συγκεκριμένος κινητήρας καταργείται, όσοι ενδιαφέρεστε καλό θα ήταν να μην το καθυστερήσετε πολύ.
 
Τι λέει το DRIVE
Η βελτιωμένη στα σημεία 3άρα παραμένει ο αρχηγός στην κατηγορία και η 1.600άρα 320i Efficient Dynamics Edition η καλύτερη επιλογή για όποιον θέλει τις επιδόσεις αλλά όχι και τα πάγια ενός δίλιτρου μοτέρ.
Τιμή από € 33.270 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο διπλής εισόδου, διπλό VANOS & VALVETRONIC, 170 PS/4.800-6.450 rpm, 25,5 kgm/1.250-4.500 rpm, αυτόματο οκτώ σχέσεων, κίνηση πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,3”
0-400 m 15,4”@148,8 km/h
0.1000 m 27,9”@191,0 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,2”
50-80 km/h (kickdown) 2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,5”
110-140 km/h (kickdown) 4,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 8,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 gr/km
Διαστάσεις 4.633 x 1.811 x 1.429 mm
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube