Test drive: BMW 316i

Test drive: BMW 316i

Ο «μικρός» 1.6 με τουρμπίνα twin scroll και απόδοση 136 PS προσγειώνει τη μέχρι πρότινος αποκλειστικά δίλιτρη «3άρα» τόσο από πλευράς τιμής, όσο και κόστους χρήσης.

Τα τούρμπο εκλαϊκεύουν σε κάποιο βαθμό αυτοκίνητα που διαφορετικά θα τα βλέπαμε με το κιάλι. Η BMW 316i είναι ίσως το πιο χτυπητό παράδειγμα. Ο «μικρός» 1.6 με τουρμπίνα twin scroll και απόδοση 136 PS προσγειώνει τη μέχρι πρότινος αποκλειστικά δίλιτρη «3άρα» τόσο από πλευράς τιμής, όσο και κόστους χρήσης.

Χάρη σ’ αυτόν τον κινητήρα η BMW μπορεί πλέον να ξανασυστήσει με περιορισμένες αναστολές τη νέα Σειρά 3, με τιμή εκκίνησης κάτω από το ψυχολογικό όριο των €30.000. Αρκετά κάτω μάλιστα αν προσθέσουμε και το όφελος της απόσυρσης. Η νέα 3άρα είναι από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της κατηγορίας της. Χωρίς να βγάζει μάτι, ξεχωρίζει. Έχει δυναμισμό και ταυτόχρονα αρχοντιά. Στο εσωτερικό, η αίσθηση λιτής πολυτέλειας που αποπνέει ταιριάζει περισσότερο στο ιδεατό της κατηγορίας. Οι απλές γραμμές και ο οδηγοκεντρικός προσανατολισμός της σε κάνει να αισθάνεσαι αμέσως οικεία.

Ποιοτικά επίσης καταφέρνει να βρίσκεται στην κορυφή, αν εξαιρέσει κάποιος το Audi A4, ενώ και εργονομικά δεν έχει χτυπητές αδυναμίες στις βασικές λειτουργίες. Λίγο πολύ όλα είναι όπου τα περιμένεις. Το προηγμένο σύστημα διαχείρισης i-Drive ελέγχει από το ηχοσύστημα μέχρι τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου, τηλεφώνου, κλιματισμού, εξωτερικών πολυμέσων. Είναι πλέον πιο ορθολογικά δομημένο και μπορείς να εξοικειωθείς μαζί του σε πολύ λίγο χρόνο.

Όσον αφορά τους χώρους, η νέα «3άρα» έχει κάνει άλματα σε σχέση με την προηγούμενη. Σε τέτοιο βαθμό που πλέον κοιτά στα μάτια το Α4. Οι πίσω επιβάτες έχουν αντίστοιχο (άφθονο) χώρο για τα γόνατα και περισσότερο αέρα για το κεφάλι τους. Ικανοποιητική είναι και η χωρητικότητα των 480 λίτρων του πορτπαγκάζ, το οποίο έχει μεγάλο άνοιγμα και κανονικό σχήμα. Σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζει η σοβαρή αύξηση του μεταξονίου (στα 1,81 m) που είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία. Χώροι για μικροπράγματα, μπουκαλάκια, ποτήρια καφέ και διάφορά τιμαλφή δεν λείπουν, σε βαθμό τουλάχιστον που να σχολιαστεί αρνητικά.

Ατμόσφαιρα γιοκ
Η προηγούμενη 316i, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα ήταν απλώς ένας φορολογικός συμβιβασμός που αγκομαχούσε να τα βγάλει πέρα ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Η νέα, είναι ένας άλλος κόσμος από πλευράς επιδόσεων αλλά και κατανάλωσης.

Ο αλουμινένιος κινητήρας των 1.598 cc είναι ένα τεχνολογικό διαμάντι, εφοδιασμένος με Valvetronic και διπλό VANOS, που σε ελάχιστες περιπτώσεις δείχνει να κουράζεται κουβαλώντας κάτι λιγότερο από 1,5 τόνο στις πλάτες του. Έτσι, χάρη στo σημαντικά μικρότερο συνολικό βάρος (αν και μεγαλύτερη είναι κατά 25 κιλά ελαφρύτερη από την προηγούμενη 320i) και την σωστή κατανομή του, την πίσω κίνηση και τη 2η σχέση που ξεπερνά τα 100 km/h, η 316i καταφέρνει να ξεπεράσει το Volvo S60 T4 των 44 περισσότερων ίππων στο 0-100 km/h, έστω και ελάχιστα (8,7’’ έναντι 8,8’’).

Πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις της στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως με 3η η 316i επιταχύνει από τα 80-110 km/h σε 4,7’’ και με 4η και 5η από τα 110-140 km/h σε 7,1 και 8,7’’ αντίστοιχα. Με δυο λόγια η νέα 316i, μπαίνοντας έστω και τελευταία στην εποχή του τούρμπο παίρνει εκδίκηση κυρίως από τον εαυτό της και το κυριότερο δικαιώνει πλέον το πλαίσιό της, όπως θα δούμε παρακάτω.

Η νέα Σειρά 3 είναι ένα, από κάθε άποψη, ψαγμένο οδηγικά αυτοκίνητο. Θα συμφωνήσω με τους λίγο πιο σκληροπυρηνικούς συναδέλφους που τη βρίσκουν λιγότερο κοφτερή από την προηγούμενη. Το ηλεκτρικό τιμόνι όντως δεν έχει εκείνη την αψάδα και τη διάθεση για ακριβή πληροφόρηση και η ανάρτηση είναι πιο μαλακή, επιτρέποντας περισσότερη κλίση κατά τον κατακόρυφο άξονα.

Με άλλα λόγια έχει βάλει νερό στο κρασί της. Από την άλλη είναι πιο ορθολογική ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Πιο ενδοτική στις ανωμαλίες, πιο ήσυχη, πιο εύκολη στη χρήση, ακόμα και μέσα στην πόλη. Και εξακολουθεί να είναι η πιο «σχολαστική» οδηγικά απ’ όλον τον ανταγωνισμό.

Πόσο λιγότερο κοφτερή;
Σε διαδρομή με στροφές η 316i ξαφνικά κρύβει τον όγκο και το βάρος της, πατά με ακρίβεια εκατοστού εκεί που την κατευθύνεις και στρίβει με εκπληκτική σιγουριά. Το καλύτερο είναι πως μπορείς να την τοποθετήσεις στην κορυφή της στροφής με χαρακτηριστική ευκολία και να την ελέγξεις χωρίς να πεταρίσει βλέφαρο.

Υπερστροφή ισχύος; Στα χέρια ενός αποφασισμένου γίνεται. Ειδικά στην ελληνική άσφαλτο. Ωστόσο δεν σου βγάζει η ίδια τέτοια αλήτικη διάθεση. Σε θέλγει περισσότερο με τη σιγουριά της και το απίστευτο βίδωμα του μπροστινού. Κι όλα αυτά με έναν κινητήρα που τραβά από χαμηλά και δεν ασθμαίνει μέχρι τον κόφτη.

Πριν από δύο περίπου χρόνια η απερχόμενη 316i έχανε σε σχετική συγκριτική δοκιμή του DRIVE με εμφατικό τρόπο από το νέο τότε Volvo S60 κυρίως εξαιτίας του κινητήρα της. Σήμερα, η βασική 3άρα δικαιωματικά παίρνει την πρώτη θέση στην κατηγορία της, διότι με το συγκεκριμένο κινητήρα είναι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση. Έχει δύναμη, δελεαστική τιμή, έχει χώρους, είναι ποιοτική και όμορφη και το κυριότερο δεν έχει απολέσει την οδική εκείνη συμπεριφορά που σε κάνει να νιώθεις σε επαφή με το δρόμο και σε ανεβάζει στο επίπεδο της πραγματικής οδήγησης.


Τι λέει το DRIVE
Η 316i είναι καλύτερη από ποτέ. Συνδυάζει τα γνωστά πλεονεκτήματα του μοντέλου με τις ικανοποιητικές επιδόσεις κι έτσι αντί για λύση ανάγκης, θα είναι ικανή ακόμα και να κρατήσει κάποιους από τις δυνατότερες εκδόσεις της «3άρας»
Τιμή €28.900
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, twin-scroll τούρμπο, Valvetronic, 136 PS/4.400 rpm, 22,4 kgm/1.350-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-400 m 16,3”
0-1.000 m 29,9”
30-50 km/h (3η) 3,0”
80-110 km/h (4η) 6,4”
110-140 km/h (5η) 8,7”
100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση 8,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 gr/km
Διαστάσεις 4.701 x 1.826 x 1.427 mm
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube